دسته‌ها
اخبار

آیا من ادعای قابل قبولی برای تهمت دارم؟


تهمت و سایر ادعاهای افترا در میان سیاستمداران و شرکت ها پس از انتخابات 2020 رایج است. با این حال، پیروز شدن در دعاوی تهمت حتی برای ،، که دارای نفوذ و پول قابل توجهی هستند نیز دشوار است. آمریکایی‌هایی که دارای ثروت یا قدرت بسیار کمتری هستند، در تشکیل پرونده یا ش،ت دادن ادعای خود، نبرد سختی خواهند داشت تهمت زدن. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام ملاقات با یک وکیل برای بحث در مورد پرونده تهمت خود در نظر داشته باشید:

دو زن در مورد زن دیگری صحبت می کنندسخنر، مشمول حمایت قانون اساسی است

تهمت، مانند ا،ر ادعاهای افترا، به دلیل حمایت های قانون اساسی مرتبط با آزادی بیان، دشوار است. در حالی که یک شهروند خصوصی محدود نمی شود اصلاحیه اول، سیستم قضایی است. به این ترتیب، دادگاه ها نمی توانند اقدامی انجام دهند که ممکن است ناقض قانون اساسی باشد، حتی اگر اختلاف بین دو طرف خصوصی باشد.

به این ترتیب، دادگاه ها موظفند هر گونه ادعای تهمت را که با اصلاحیه اول مغایرت دارد، رد کنند. این ممکن است شامل هر موردی باشد که شامل انتقاد از یک مقام یا نهاد ،تی باشد، هر ادعایی در مورد درخواست کمک از یک مقام یا نهاد ،تی، و هر ادعایی که شامل سخنر، ممتاز مانند سخنر، وکیل-موکل یا سخنر، پزشک-بیمار باشد. هر مورد تهمت به تحقیق و استدلال حقوقی گسترده در مورد نحوه اعمال یا عدم اعمال قانون اساسی ایالتی یا فدرال نیاز دارد.

عقاید از نظر قانونی تهمت نیستند

متهم تنها در صورتی مسئول تهمت است که اظهارات نادرستی را بیان کند که باعث از بین رفتن شهرت یا جایگاه شاکی شود. با این حال، این فقط در مورد اظهارات واقعی صادق است. نظر شخص قانوناً نمی تواند تهمت باشد. نظر یک متهم در مورد عملکرد شغلی شاکی، ترجیحات کاری یا قرار ملاقات، و/یا دیدگاه های سیاسی معمولاً در دسته نظرات محافظت شده قرار می گیرد، حتی اگر این نظرات برای برخی افراد بسیار توهین آمیز باشد. بسیاری از مردم در تمایز بین عقیده و اظهارات واقعی مشکل دارند، اما این تمایز در ارزیابی یک مورد در مورد تهمت یا هر نوع ادعای افترا مهم است.

موارد تهمت جزئیات فشرده هستند

حقیقت دفاع از هرگونه ادعای افترا است، که شامل هر ادعایی است که شامل تهمت می شود. برای اینکه شاکی بر تهمت پیروز شود، باید ثابت کنند که سخنان بی چون و چرا دروغ بوده است. این امر مست،م این است که یک هیئت منصفه و/یا یک قاضی به سخنان شاهدان گوش دهد که دقیقاً چه ،ی و به چه ،ی گفته است. همه طرفین به زمان و پول قابل توجهی نیاز دارند تا همه شاهدان را درگیر کنند، با آنها مصاحبه کنند، آنها را برای محاکمه آماده کنند، و در مورد آنچه شاهدان گفته اند یا شنیده اند، سؤالات مفصلی بپرسند.

این امر به ویژه دشوار است، زیرا تهمت، بنا به تعریف، سابقه ای مکتوب در مورد آنچه گفته شد باقی نمی گذارد. به این ترتیب، دادگاه صرفاً بر آن تکیه خواهد کرد شهادت شاهد، که ممکن است نادرست یا متناقض باشد. همه این کارها به این م،ی است که طرح دعوی در مورد تهمت به طور بالقوه بسیار طول، و پرهزینه است.

آیا برای پرونده تهمت من به وکیل نیاز دارم؟

اگر با تهمت یا هر نوع تهمت دیگری سر و کار دارید، باید با افراد ماهر و آگاه مشورت کنید. وکیل آسیب های شخصی. یک وکیل آسیب های شخصی می تواند شما را از حقوق شما آگاه کند و تعیین کند که آیا دفاعیات بر اساس مشخصات پرونده شما در دسترس است یا خیر. علاوه بر این، وکیل می تواند به شما کمک کند تا شواهدی برای حمایت از ادعای خود جمع آوری کرده و از شما در دادگاه نمایندگی کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/10/24/do-i-have-a-viable-claim-for-slander/