دسته‌ها
اخبار

وکالت و وظیفه وکیل چیست؟ موسسه حقوقی آریانا پارس

الترام عملی به تعهدات وکیل در قبال افراد ثالث، چرا که وکیل از سوی او انجام وظیفه نموده است. اگر از اقدامات یا سهل‌ انگاری وکیل خسارتی به موکل وارد آید او مسئول خواهد بود. وکیل این تعهد اخلاقی و حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب اغراق آمیز و غیرممکن اجتناب نماید. از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب، امانت‌داری است، چرا که وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است.

  • همچنین حضور کارآموز، ماهانه در دو جلسه دادرسی مدنی و کیفری دادگاه‌ها، حداقل تکلیف است.
  • از وظایف یک وکیل خوب در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می‌باشد.
  • منظور از وکالت انتخابی وکالتی است که از طرف محکمه در موارد جزایی (وکیل تسخیری) و از طرف کانون وکلا در موارد حقوقی ( وکیل معاضدتی) به آنها ارجاع می شود.
  • مثلا موکل مکلف است هزینه های قانونی را،با اعلام وکیل،درمهلت مقررپرداخت نماید.درغیراینصورت مسئولیت پیامدهای آن به عهده ی وکیل نمی باشد.
  • در صورت اخیر، در مورد وکالت‌نامه‌های تنظیمی در ایران، وکیل می‌تواند ذیل وکالت‌نامه تایید کند که وکالت‌نامه را موکل شخصا در حضور او امضاء یا مهر کرده یا انگشت زده است.

در اینجا برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این شغل، چند مورد از این وظایف را به اختصار شرح میدهیم. این نمونه تعهدات یکی از اصطلاحات به کار رفته در علم حقوق بوده و ناظر به روابط حقوقی است. با توجه به اهمیت جایگاه شغلی و وظایف اصلی وکیل در جامعه امروزی تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با شغال وکالت آشنا کنیم و ویژگی های یک وکیل خوب را برای شما شرح دهیم.

تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر این مشکلات غلبه کنیم و یا حداقل از شدت گرفتن آنها جلوگیری به عمل آوریم. 3- انتخاب وكيل دادگستری به صورت آزادانه از سوی هر شخص حقیقی و یا حقوقی طبق قانون اساسی جایز است. ما در موسسه حقوقی صدای وکلا قصد داریم با ارائه خدمات حقوقی به صورت تلفنی و آنلاین و با صرفه جویی در وقت و هزینه شما و با کادر متخصصانی مجرب که شامل وکلا و کارشناسان حقوقی، بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم. مرجع گواهی وکالت‌نامه اشخاص مقیم در کشورهای فاقد مامور سیاسی یا کنسولی ایران به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت دادگستری با همکاری وزارت امور خارجه ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه خواهد رسید. در صورت اخیر، در مورد وکالت‌نامه‌های تنظیمی در ایران، وکیل می‌تواند ذیل وکالت‌نامه تایید کند که وکالت‌نامه را موکل شخصا در حضور او امضاء یا مهر کرده یا انگشت زده است. با توجه به مواردی که در مقاله “چند نوع وکیل داریم؟” بیان نمودیم، پیشنهاد می کنم برای انجام هر کاری براساس پرونده مورد نظر وکیل متخصص در آن شاخه را انتخاب نمایید.

11- وكيل دادگستری نمی تواند همزمان، وكالت شخصی را كه طرف دعوی موكل اوست به عهده بگيرد و بايد صلاح و غبطه موكل خود را رعايت كند. 10- مراتب استعفای وكيل دادگستری به موكل و مرجع قضايی اعلام می شود اما وكيل در اين حالت به نسبت امور وکالتی كه انجام داده است حق الوكاله دريافت می نماید. 9- در صورت عزل وكيل موکل می بایست تمام حق الوكاله را به وی پرداخت نماید مگر طرفين توافق ديگری در اين خصوص داشته باشند.

وکیل کیست و وظیفش چیست؟

در تهران نیز به علت تمرکز بالای جمعیت و همچنین دسترسی های ویژه، وکلای خوب و مجرب زیادی نیز در آن وجود دارند، و مشغول به کار هستند. تهران از حیث کار کردن جزو برترین و پرترددترین شهرهای ایران است، و حوزه های مختلف مانند پزشکی و مهندسی و البته وکالت، برترین و معروف ترین متخصصان عمده فعالیت خود را، در تهران دارند. اگر بخواهیم درباره پیشنیه امور قضایی صحبت داشته باشیم می توانیم بگوییم در قرن ها پیش در یونان و رم باستان امور قضایی به اشخاصی سپرده می شد تا به جای دیگران مشکل قضایی مورد نظر را حل کنند. بدیهی است که در زمان های قدیم افراد اطلاعات آنچنانی در حوزه حقوق و امور قضایی نداشتند و باعث می شد که حقوق افراد زیادی پایمال شود. به همین دلیل در قرون متمادی جایگاه اشخاص خاص که برای دفاع از موکلان خود و احقاق حق تلاش می کردند در جامعه و نظام های قضایی مختلف تثبیت شد و کم کم شغل وکالت در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرد.

پرونده‌های وکیل دادگستری شامل چه موضوعاتی است؟

وکیل کسی که از طرف شخص دیگری – اعم از حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. این افراد با سپری کردن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می توانند چنین وکالتی را بپذیرند و از این طریق از حقوق اطرافیان خود دفاع کنند، به چنین وکیلی وکیل اتفاقی می گویند. در واقع این افراد بدون وارد شدن به مراحل کارآموزی و آزمون کانون وکلا در یک مورد خاص پروانه وکالت اخذ کرده اند.

وکلای دادگستری 18 ماه کارآموزی، سمینار و گزارش دارند ولی پس از آن وکیل پایه یک شناخته می‌شوند ولی وکلای مرکز مشاوران پس از ۴ تا ۵ سال با محاسبه دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر و با محاسبه مضاعف سنی و کسب امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ و شرط حداقل دو سال سابقه حقوقی یا قضایی به بالا. به فردی که تحصیلات حقوقی دارد اما حرفه وی وکالت نیست و به صورت اتفاقی واسطه حل مشکل یکی از خویشاوندان خود می شود وکیل اتفاقی می گویند. این مورد بدین شکل است که فرد بدون وارد شدن به دوره کارآموزی و آزمون وکلا در این مورد خاص پروانه وکالت اخذ می کند و با گذراندن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می تواند چنین وکالتی را از بستگان درجه یک خود بپذیرد به چنین وکیلی اتفاقی می گویند . فقط در دادگاه و در زمان اقامه دعوا حضور وکیل الزام نیست در برخی امور اداری و حل نمودن پاره ای از مسائل حقوقی در اختیار دانش و مهارت وکیل است به اخص وکیل پایه یک دادگستری که با داشتن دانش عالی بهتر و حرفه ای تر مسائل حقوقی را حل و فصل خواهد کرد. همچنین افراد برای جلوگیری از مشکلات عدیده ای می تواند از دانش وکیل استفاده نماید و اقدام به اخذ مشاوره های حرفه ای در این زمینه کند تا از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات حقوقی جلوگیری نماید. وکالت و دریافت آن و خود وکیل دارای انواع مختلفی است که در ذیل این مقاله به آن خواهیم پرداخت.