دسته‌ها
اخبار

وکیل وکیل کیست نکات مهم در انتخاب وکیل خوب

در این جا ضروری است که از ماده 3 قانون آیین دادرسی در مورد کار قضاوت و داوری استفاده کرده و گفته شود که داوری یا قضاوت چیست. می تواند وکیل را عزل کند، همچنان که وکیل هم توان و اختیار آن را دارد که از وکالت استعفا دهد؛ بنابراین در ضمن عقد و قرارداد، دو طرف دارای اختیار فسخ هستند و همان طور که گفته آمد، هر آن می توانند این عقد و قرارداد را برهم زنند و آزادی عمل خود را حفظ کنند. موسسه صدای وکلا همواره میکوشد تا شما با صرف کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه از برترین و به صرفه ترین خدمات حقوقی به صورت تلفنی یا آنلاین و یا حضوری بهرمند گردید. باشد تا بتوانیم رسالت خود را دراین مسیر به خوبی انجام داده و بدین شکل خدمت کوچکی به جامعه حقوقی کرده باشیم. از جمله این وکالت ها که توسط وکیل مدنی و موکل تنظیم می شود می توان به وکالت برای طلاق، خرید و فروش خانه، فسخ اجاره و رسیدگی به امور سازمان ها و ادارات دولتی اشاره کرد. وکیل به موجب قراردادی که به آن وکالت نامه می گویند نسبت به نام و حساب موکل اختیاراتی را پیدا می کند.

  • وكيل دادگستری فقط در چارچوب اختيارات قانونی موکل می توانند در مراجع قضايی، ثبتی و اداری، از طرف موكل يا شركت يا مؤسسه يا…
  • موسسه آموزشی نیک اندیشانمفتخر به برگزاری دوره هایی کاملا کاربردی است که قسمتی از آن در محیط کار به صورترایگاناست.
  • همچنین افراد برای جلوگیری از مشکلات عدیده ای می تواند از دانش وکیل استفاده نماید و اقدام به اخذ مشاوره های حرفه ای در این زمینه کند تا از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات حقوقی جلوگیری نماید.
  • 4- کارآموز باید گزارش عملکرد خود را که حاوی حضور در جلسات دادگاه، سخنرانی و کارگاه آموزشی و دفتر است، در پایان هر سه ماه، به وکیل سرپرست ارائه دهد.

به چنین وکلایی که در مراجع قضایی از حقوق کارکنان دولتی دفاع می کنند وکیل سازمانی می گویند. متقاضیان و دانش آموختگان در رشته حقوق و معادل آن رشته برای شرکت در آزمون وکالت لازم است تا شرایط لازم برای شرکت در آزمون را داشته باشند و آن را رعایت نمایند. تنها کسانی حق شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا را دارند که شرایط خاص در موارد زیر را داشته باشد. موسسه حقوقی عدالت خواهان پایا مهر، یک موسسه حقوقی با تجربه چندین ساله، در زمینه های مختلف حقوقی است. این موسسه به دلیل حضور جمع کثیری از وکلای مشتاق به کار، از جمله بهترین موسسات حقوقی شهر تهران به حساب می‌آید. موسسه حقوقی عدالت خواهان پایا مهر، پرونده های حقوقی شما را به بهترین نحو ممکن پیگیری می‌کند و همواره تلاش در پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع و صحیح به متقاضیان خود را دارد.

تفاوت وکیل و مشاور حقوقی

در دعاوی کیفری نیز همانند دعاوی حقوقی طرفین می‌توانند حداکثر دو وکیل داشته باشد. در جرائم صلاحیت دادگاه کیفری 1 هر یک از طرفین می‌توانند حد اکثر تا 3 وکیل نیز داشته باشند. وکیل مدنی به همراه موکل، به دفتر ثبت اسناد رسمی رفته و در آنجا وکالت نامه ای تهیه و تنظیم می‌کنند. به موجب ماده 346قانون آیین دادرسی کیفری درکلیه امور جزایی طرفین دعوا میتوانند وکیل یا وکلای مدافع خودرا انتخاب نمایند. حدود اختیارات وکیل دادگستریبرای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل کیست و نکات مهم در انتخاب آن در کانال تلگرام آیین دادرسی عضو شوید .

تعهدات وکیل به حفظ اسرار زندگی موکل

مثلا موکل مکلف است هزینه های قانونی را،با اعلام وکیل،درمهلت مقررپرداخت نماید.درغیراینصورت مسئولیت پیامدهای آن به عهده ی وکیل نمی باشد. باتحقق وکالت،همه اقدامات واعمالی که وکیل درموضوع وکالت وحدود اختیارات تعیین شده،انجام میدهد به منزله ی اقدامات واعمال موکل است. مورد وکالت باید موردی باشد که بر اساس قانون و یا به طور طبیعی در انحصار فرد نباشد مانند وکالت در مجلس معامله که می بایست خودش انجام دهد و این امکان را ندارد که فرد دیگری را به عنوان وکیل انتخاب کند.

با در نظر گرفتن نوع وکالت موکل باید انتظارات خود را مشخص نماید و در صورت وکالت مقید نباید موکل انتظاراتی خارج از وکالت قید شده از وکیل خود داشته باشد. فروش و خرید خانه یا پرداخت های هزینه خانواده و امور و مسائل قضایی و غیره همه و همه در زیر نظر وکیل متخصص صورت بگیرد یا وکیل به نیابت از موکل خود همه اموراتی که نیازمند تخصص وکیل است را انجام دهد که به آن وکالت مطلق می گویند. ⇐ لازم است تا نمره قبولی از سوی شرکت کننده دریافت شود تا به مراحل بعدی ورود پیدا کند با این تفاسیر اخذ عنوان پایه یک دادگستری زمانبر خواهد بود.

وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری، اعم از حقوقی (شرکت‌ها) یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. وقتی شخصی خودش اقدام به انتخاب وکیل مورد نظر خود بکند، آن وکیل را وکیل انتخابی می‌گویند. وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری – اعم از حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.