دسته‌ها
اخبار

آیا من ادعای قابل قبولی برای افترا دارم؟


با پیوند رسانه های اجتماعی رسانه های سنتی، تهمت و سایر ادعاهای افترا در حال افزایش محبوبیت هستند. با این حال، دعاوی افترا حتی در مواردی که به نظر می رسد اسلم دانک باشد، برنده شدن می تواند دشوار باشد. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام ملاقات با یک وکیل برای بحث در مورد پرونده تهمت خود در نظر داشته باشید:

طرح دعوی افترا در دادگاهنظرات از نظر قانونی افترا نیستند

متهم تنها در صورتی مسئول افترا است که اظهارات نادرستی را بیان کند که باعث از بین رفتن شهرت یا جایگاه شاکی شود. با این حال، این فقط در مورد اظهارات واقعی صادق است. نظر یک شخص از نظر قانونی نمی تواند افترا باشد. نظر یک متهم در مورد عملکرد شغلی شاکی، ترجیحات کاری یا قرار ملاقات، و/یا دیدگاه های سیاسی معمولاً در دسته نظرات محافظت شده قرار می گیرد، حتی اگر این نظرات برای برخی افراد بسیار توهین آمیز باشد. بسیاری از مردم در تشخیص نظر و اظهارات واقعی مشکل دارند، اما این تمایز در ارزیابی یک مورد در مورد افترا یا تهمت بسیار مهم است.

ادعاهای افترا و تهمت اغلب از طریق اولین متمم رد می شوند

ا،ر گفتارها و نوشته ها تحت متمم اول در برابر افترا و سایر ادعاهای افترا محافظت می شوند. در حالی که یک شهروند خصوصی محدود نمی شود اصلاحیه اول، نظام حقوقی است. دادگاه ها نمی توانند اقدامی را انجام دهند که ممکن است ناقض قانون اساسی باشد، حتی اگر شامل اختلاف بین دو یا چند طرف خصوصی باشد.

به این ترتیب، دادگاه ها موظف به رد ادعاهای افترا که مغایر با متمم اول است. این ممکن است شامل هر گونه نوشته ای باشد که شامل انتقاد از یک مقام یا نهاد ،تی باشد، هر ادعایی در مورد درخواست کمک از یک مقام یا نهاد ،تی، و هرگونه شکایتی که علیه شخص دیگری تنظیم شده است. هر مورد افترا به تحقیقات و استدلال حقوقی گسترده در مورد نحوه اعمال یا عدم اعمال قانون اساسی ایالتی یا فدرال نیاز دارد.

چهره های عمومی باید سوء نیت واقعی را نشان دهند تا بر افترا غالب شوند

دوران رسانه های اجتماعی به این م،ی که هر ،ی می تواند هر چیزی را که می خواهد برای مخاطبان جه، بدون هیچ دروازه بان منتشر کند. بسیاری از شخصیت‌های عمومی، از جمله سلبریتی‌ها، سیاستمداران، و تأثیرگذاران اجتماعی در معرض اظهارات نامطلوب از همه گوشه‌ها قرار خواهند گرفت. با این حال، آن شخصیت‌های عمومی نمی‌توانند در دعوای افترا علیه منتقدان خود موفق شوند، مگر اینکه بتوانند نشان دهند که اظهارات نادرست مخالفان آنها با سوء نیت واقعی انجام شده است.

یک شخصیت عمومی می‌تواند با اثبات اینکه متهم یا می‌دانست گفته‌هایش نادرست است یا در صحت اظهاراتش تردید جدی دارد، سوء نیت واقعی را نشان دهد. این یک استاندارد حقوقی بسیار سخت‌تر از دعاوی افترای معمولی است، زیرا دعوای افترا توسط شخصیت‌های غیرعمومی فقط مست،م این است که شاکی نشان دهد که متهم می‌توانست به طور منطقی بفهمد که اظهارات آنها نادرست است. یک شخصیت عمومی باید نشان دهد که ممکن است یک متهم واقعاً می دانسته است که آنچه چاپ یا منتشر می کند دروغ بوده است. از آنجایی که اثبات قصد شخص اغلب بدون شواهد ملموس بسیار دشوار است، ا،ر شکایت های شخصیت های عمومی با ش،ت مواجه می شوند.

آیا برای پرونده افترای خود به وکیل نیاز دارم؟

اگر با افترا یا هر نوع دیگر از تهمت ها سر و کار دارید، باید با یک فرد ماهر و آگاه مشورت کنید. وکیل آسیب های شخصی. یک وکیل آسیب های شخصی می تواند شما را از حقوق شما آگاه کند و تعیین کند که آیا دفاعیات بر اساس مشخصات پرونده شما در دسترس است یا خیر. علاوه بر این، وکیل می تواند به شما کمک کند تا شواهدی برای حمایت از ادعای خود جمع آوری کرده و از شما در دادگاه نمایندگی کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/10/21/do-i-have-a-viable-claim-for-libel/