دسته‌ها
اخبار

آیا شکایت از افرادی که از من شکایت می کنند امکان پذیر است؟


متهم بودن در الف دعوی مدنی می تواند تجربه ناامید کننده ای باشد متهمان اغلب مجبور به پرداخت پول یا از طریق حکم دادگاه یا با حل و فصل پرونده می شوند. از دست دادن دعوا ممکن است به م،ای از دست دادن شهرت در جامعه یا نرخ های بالاتر بیمه باشد. حتی اگر یک متهم موفق به رد یک پرونده شود، ممکن است همچنان نیاز به پرداخت هزاران دلار برای استخدام یک وکیل برای رسیدگی به این روند داشته باشد. دعوا همچنین می تواند به م،ای جمع آوری اسناد خسته کننده، کاغذبازی و جلسات باشد.

بسیاری از متهمان در پاسخ به دعوی وسوسه می شوند که از شاکی شکایت کنند. در حالی که دعوای متقابل ممکن است در برخی موارد یک تاکتیک قابل اجرا باشد، بسیاری از دعاوی متقابل نیز ممکن است کاملاً بیهوده باشند. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام ملاقات با یک وکیل برای تعیین اینکه آیا می تو،د از شاکی که علیه شما شکایت کرده است شکایت کنید یا خیر، در نظر داشته باشید:

پر ، دعوای متقابلشما نمی تو،د از ،ی برای شکایت از شما شکایت کنید

متهم نمی تواند از ،ی به خاطر شکایت از او شکایت کند. بسیاری از ایالت ها چنین ادعاهایی را از طریق دکترینی که به ،وان “امتیاز دادخواهی” این بدان م،ی است که شخص نمی تواند علیه شخص دیگری به دلیل اظهار نظر یا رفتار خاصی به ،وان بخشی از روند دادگاه شکایت کند. بنابراین، شما نمی تو،د از شخصی به دلیل بی،ه ای علیه شما در یک دعوا شکایت کنید.

با این حال، امتیاز دعوا فقط در صورتی اعمال می شود که اظهارات یا رفتار به ،وان بخشی از یک دادرسی دادگاه بیان شده باشد. در حالی که ممکن نیست یک متهم از طرف دیگر به دلیل شکایت از آنها شکایت کند، در صورتی که متهم ادعای مستقلی داشته باشد، ممکن است متهم از آن شخص شکایت کند. به ،وان مثال، متهم در پرونده تخلف از قرارداد نمی تواند در وهله اول از شاکی برای اقامه دعوی شکایت کند. اما در صورتی که مدعی علیه معتقد باشد که خواهان قرارداد را نیز نقض کرده است، خوانده می تواند از همان شاکی شکایت کند.

قو،ن مربوط به دعاوی متقابل بر اساس ایالت متفاوت است

رویه اقامه دعوای متقابل ممکن است در ایالت به ایالت متفاوت باشد. برخی از حوزه های قضایی نیازمند طرح دعوای متقابل به ،وان بخشی از پاسخ به یک دعوا هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز دارند که دعوای متقابل یک دعوی کاملاً جدید باشد. بسیاری از ایالت ها نیاز دارند که دعوای متقابل با اجازه دادگاه اقامه شود.

برخی از ایالت ها ا،ام دارند که دعوای متقابل در همان دعوی مطرح شود

این بستگی به ادعاهای موجود در دادخواست دارد. دعوای متقابل اجباری به دعوای متقابل اطلاق می شود که در آن دعاوی آنقدر با یکدیگر مرتبط هستند که برای جلوگیری از نتایج متضاد باید دعوای متقابل در همان دعوا مطرح شود. عدم طرح ادعا، متهم را از ادعای آن در یک دعوی جداگانه بعدی منع می کند. دعوای متقابل مباح دعوی متقابلی است که طرفین ی،ان را در بر می گیرد اما موضوعات جداگانه ای را در بر می گیرد. به این ترتیب، آنها می توانند بعداً بدون هیچ مشکلی شنیده شوند.

آیا باید برای یک موضوع قانون مدنی وکیل بگیرم؟

یک طرف ممکن است بر اساس هر نظریه غیر کیفری حقوقی شکایت کند یا مورد شکایت قرار گیرد. اگر فکر می کنید به شما ظلم مالی یا غیر آن ظلم شده است، باید با افراد ماهر و آگاه مشورت کنید وکیل مدنی به منظور کمک به شما در تعیین اینکه آیا یک مورد محکم دارید یا خیر. اگر شخص یا شرکت دیگری از شما شکایت کرد، بهتر است فوراً با یک وکیل مشورت کنید تا بهترین اقدام را تعیین کنید. تأخیر در پاسخ به دادخواست می تواند عواقب شدیدی برای دفاع شما داشته باشد.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/10/17/is-it-viable-to-sue-the-people-suing-me/