دسته‌ها
اخبار

آیا می توانید با موفقیت حکم منع را دریافت کنید؟


دستورهای منع، که به ،وان احکام حمایتی نیز شناخته می‌شوند، احکامی هستند که توسط دادگاه برای محافظت از افراد، مشاغل یا عموم مردم در برابر آسیب در صورت سوء استفاده خانگی، تعقیب، تعرض یا سایر رفتارهای مجرمانه صادر می‌شوند. دادگاه می تواند به شخصی دستور دهد که در فاصله معینی از خانه، شخص، گروهی از افراد یا ،ب و کار دیگر دور بماند. دادگاه همچنین می تواند به شخص دستور دهد که از تماس با شخص یا افراد محافظت شده خودداری کند. در برخی از حوزه های قضایی، دادگاه ممکن است به آن شخص دستور دهد که سلاح های گرم خود را تسلیم کند.

با این حال، همیشه برای یک وکیل منفعت ندارد که یک پرونده را صرفاً برای گرفتن قرار منع تعقیب بپذیرد. دستورات بازدارنده اغلب در طول یک پرونده طلاق در حال انجام یا اختلاف در مورد حضانت کودک جستجو می شوند. چنین قو،ن حقوقی خانواده ممکن است مست،م هزینه های سنگین نگهدارنده باشد. به طور مشابه، قرب،ان جنایی معمولاً در صورتی که نتوانند وکلای خود را برای اجرای حکم منع تعقیب استخدام کنند، باید از طریق دفتر دادست، منطقه کار کنند. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام ملاقات با یک وکیل برای درخواست یا دفاع در برابر درخواست منع تعقیب در نظر داشته باشید:

اسناد منع تعقیب و عینکانواع احکام منع

دستور منع موقت – دستورهای منع موقت (TRO) تا زم، که دادگاه بتواند جلسه ای را برای بررسی حقایق پیرامون نیاز به دستور برگزار کند، اجرا می شود. یک TRO معمولاً دارای تاریخ انقضا یا تا زمان جلسه دادگاه است. در جلسه دادرسی، قاضی تصمیم خواهد گرفت که آیا به دستور منع طول،‌تری فراتر از TRO نیاز است یا خیر.

دستور حفاظتی اضطراری – دستور حفاظتی اضطراری (EPO) یک دستور منع کننده است که توسط پلیس پس از پاسخ به یک پرونده خشونت خانگی صادر می شود. EPO بلافاصله مؤثر است و معمولاً تا هفت روز طول می کشد. قرب، همچنان می تواند برای قرار منع طول، تر درخواست کند.

حکم منع دائم – دستورات منع دائم (PRO) پس از نهایی شدن پرونده قضایی به اجرا در می‌آیند. این منع تعقیب ممکن است تا سال ها ادامه داشته باشد، اگر نه برای همیشه.

خشونت خانگی

خشونت خانگی یکی از رایج ترین دلایلی است که یک فرد به دنبال صدور حکم منع تعقیب است. بیشترین تهدید خشونت فیزیکی اغلب از سوی والدین، همسر یا شریک زندگی فرد می آید. اگر درخواست منع تعقیب می کنید، باید علاوه بر اظهارات کتبی و شهادت در دادگاه، آماده ارائه برخی شواهد فیزیکی مانند ع،، پیامک، سوابق پزشکی یا گزارش پلیس باشید. اتهامات ساده معمولاً برای وادار ، دادگاه برای صدور حکم منع کافی نیست.

تعقیب ،

اگر فردی قرب، تعقیب باشد، غالباً دستورات بازدارنده درخواست می شود. تعقیب ، یک الگوی رفتاری است که متوجه شخص خاصی می شود که باعث ترس او می شود. بر خلاف سایر جرایم، تعقیب یک الگوی رفتاری است و یک عمل واحد نیست. تعقیب اغلب از اعمال فردی تشکیل شده است که به خودی خود بی ضرر به نظر می رسند، اما در کنار هم می توانند جرم تلقی شوند. این ممکن است شامل دنبال ، فردی در اطراف، تماس مکرر با او، تهدید شخص، دارایی یا اعضای خانواده قرب، یا ماندن در نزدیکی خانه یا محل کار قرب، باشد. مانند سایر قرارهای منع تعقیب، خواهان باید شواهدی دال بر ادعای خود ارائه کند تا دادگاه دستور منع تعقیب را صادر کند.

فریب و تلافی

متأسفانه، برخی از افراد همیشه راهی برای سوء استفاده از سیستم حقوقی با ارائه اقدامات بد نیت بیهوده پیدا می کنند. برخی از متجاوزان برای گیج ، دادگاه، مجازات قرب،ان خود یا شکایت در مورد شکایت بالقوه درخواست های خود را برای قرار منع تعقیب ارائه می کنند. حضانت کودک اختلاف نظر. اگر فکر می کنید که هدف درخواست منع ممنوعیت نامشروع هستید، ممکن است نیاز به استخدام وکیل برای محافظت از حقوق خود داشته باشید.

آیا برای اخذ یا مخالفت با حکم منع تعقیب به وکیل نیاز دارم؟

دستورات منع می تواند عواقب جدی داشته باشد. مهم است که با افراد ماهر مشورت کنید وکیل جنایی یا وکیل خانواده اگر فکر می کنید به دستور منع تعقیب نیاز دارید. شما باید در جلسه ای که دادگاه در مورد صدور یا عدم صدور قرار منع تعقیب تصمیم می گیرد، وکالت قانونی داشته باشید. یک وکیل همچنین می تواند در مورد راه های دیگری برای محافظت از خود و عزیزانتان به شما توصیه کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/10/10/can-you-successfully-get-a-restraining-order/