دسته‌ها
اخبار

پروفسور واندربیلت رشته ریاضی را نژادپرستانه محکوم می کند – جاناتان تورلی


این بخشی از یک جنبش رو به رشد در سراسر کشور است. ما قبلاً دیدگاه دانشگاه رود آیلند و مدیر مطالعات تحصیلات تکمیلی تاریخ را مورد بحث قرار دادیم اریک لومیس که «علم، آمار و فناوری همه ذاتاً نژادپرستانه هستند». دیگران با این دیدگاه موافق بودند، از جمله محکوم ، ریاضیات به ،وان نژادپرستی یا “ابزار سفیدی”. همچنین درخواست هایی برای «استعمارزدایی» از ریاضی به ،وان یک رشته وجود دارد.

لیوا به شایسته سالاری که توسط دیگران تقبیح شده است نمی پردازد. بحث بر سر شایسته سالاری اخیراً دبیرستان های ویرجینیا را پوشش داده است پس از اینکه مدارس مختلف پذیرفتند که از جوایز شایستگی ملی خودداری کنند. برخی از والدین ادعا می کنند که به آنها گفته شده است که انصراف از جوایز برای حمایت از تلاش ها برای برابری بیشتر در مدارس بوده است.

معلمان و اساتید مختلف اعتراض کرده اند که شایسته سالاری ابزار برتری سفیدپوستان است. به ،وان مثال، آلیسون کالینز، نایب رئیس هیئت آموزشی سانفرانسیسکو، شایسته سالاری را نژادپرستانه اعلام کرد حتی در انتخاب دانش آموزان در برنامه های پیشرفته یا تیزهوش. همانطور که قبلاً بحث کردیم، این یک کمپین ساختم، در دانشگاه بوده است، زیرا مربیان و دیگران انتخاب را بر اساس عملکرد تحصیلی از طریق آزمون محکوم می کنند. ا،ر شهرها چنین برنامه‌ها یا مؤسسات با استعدادی دارند، اگرچه ما درخواست‌هایی را برای حذف همه برنامه‌های با استعداد و استعداد در شهرهایی مانند نیویورک مورد بحث قرار داده‌ایم.

می‌توانم از درخواست‌ها برای تلاش‌های بیشتر برای توسعه مهارت‌های ریاضی و معلمان در جمعیت‌هایی که کمتر حضور دارند، قدرد، کنم. امیدوارم همه ما به این هدف متعهد باشیم. این نیازی به «اختلال ساختاری» ندارد، برخلاف برنامه‌های کمکی و حمایتی.

این فراخوان های مکرر برای “استعمارزدایی” ریاضی است که بسیار نگران کننده است. ریاضیات همیشه یکی از بهترین تساوی‌ها بوده است، بدون جناس. همانطور که قبلاً بحث کردم، شرم آور است که ببینیم ریاضی به ،وان یک رشته امتیاز تلقی می شود، وقتی که بسیاری از ما آن را به ،وان زمینه ای برای تعقیب فکری خالص و بی طرفی تعصبی می بینیم. یا ریاضی هست یا نیست. مسابقه ریاضی دان نتیجه را تغییر نخواهد داد.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/21/re-imagining-undergraduate-mathematics-with-structural-disruptions-vanderbilt-professor-denounces-the-math-field-as-racist/