دسته‌ها
اخبار

تجربه کارآموزی در اداره خدمات حقوقی ایالت جارکند


نام دانشجو

ساندیپ رانجان

دانشکده و سال تحصیل

دانشگاه گورو گوبیند سینگ ایندراپراستا، سال اول

نام و نش، سازمان

اداره خدمات حقوقی ایالت جارکند در نزدیکی AG More، Doranda، Ranchi، Jharkhand – 834002 واقع شده است.

مدت زمان کارآموزی

1 اوت 2022 تا 31 اوت 2022

چطوری اپلای کردی؟

من برای کارآموزی با ارسال رزومه خود از طریق ایمیل به جلسارانچی[at]gmail.com. من یک نامه تأییدیه در مورد همین موضوع توسط دبیر عضو، JHALSA دریافت کردم. من باید در زمان گزارش به بخش مربوطه، درخواستی را به همراه یک نسخه چاپی از رزومه ارسال می کردم. مدارک من تایید شد و یک ایمیل تایید دریافت کردم.

فرصت بزرگ بعدی شما ممکن است درست در گوشه و کنار باشد. بروز بمان! دانلود کنید برنامه Lawctopus

تشریفات روز اول، زیرساخت، اولین تاثیر

پس از تمام تشریفات روز اول (گزارش، تأیید و غیره) قانون مقامات خدمات حقوقی سال 1987 از طریق ایمیل به من ارائه شد. و من وظیفه مطالعه کل عمل را بر عهده داشتم و باید گزارش مفصلی از آن تهیه می کردم.

ناظران ما (قضات منطقه) رفتار دوستانه ای داشتند و برای ما بسیار مفید بودند. همه بزرگواران متبحر بودند و همیشه آماده کمک به ما بودند. با دانشجویان حقوق از دانشگاه های مختلف آشنا شدم که بسیار صمیمی و همکاری بودند.

وظایف اصلی و محیط کار

در هفته اول کارآموزی وظیفه ساخت جزوه هایی در مورد مسائل سوزان اجتماعی به ما داده شد. این جزوات بین مردم عادی که برای میانجیگری آمده بودند توزیع شد. این به ایجاد آگاهی در بین مردم کمک کرد.

به ما این وظیفه داده شد که تمام احکام مهم دادگاه عالی را در مورد موضوعاتی مانند خشونت خانگی، کودک آزاری، کمک به غرامت قرب،ان در تصادفات جاده ای و غیره جمع آوری کنیم. ما مجبور شدیم کارهای خود را به دبیر عضو پست کنیم.

در هفته دوم، فرصتی به دست آوردیم که از اداره خدمات حقوقی منطقه، رانچی و دادگاه مدنی رانچی بازدید کنیم. به ما این وظیفه داده شد که جلسات رسیدگی به پرونده ها را بشنویم و روند تحقیقات را ثبت کنیم.

ما از دادگاه های مختلف مانند دادگاه های منصف، دادگاه های خانواده، دادگاه های دائمی لوک عدالت و دادگاه های جنایی بازدید کردیم. ما مجبور بودیم گزارش کارهای روزمره را به منشی، DLSA ارائه دهیم. در هفته سوم به ما وظیفه داده شد که گزارشی از لک عدالت های دائمی تهیه کنیم. همچنین، ما نیاز به تهیه گزارشی در مورد کلینیک کمک های حقوقی و PLV (داوطلبان حقوقی پارا) داشتیم.

در هفته چهارم به زندان مرکزی رفتیم. با استقبال گرم مسئولین زندان مواجه شدیم و در جریان کل عملکرد زندانها قرار گرفتیم. در مورد حقوق زند،ان و میزان آزادی آنها در محوطه زندان به ما گفته شد.

از امکاناتی مانند تحصیل، اشتغال و غیره به زند،ان با اخلاق حسنه گفته شد. ما همچنین فرصتی برای تعامل با چند زند، به دست آوردیم.

چیزهای خوب

کل دوره کارآموزی مدبرانه بود و ما بینش جدیدی از نگاه ، به چیزها به دست آوردیم. از آنجایی که ما در تحصیلات خود بسیار مشغول هستیم، نمی تو،م چیزهای دیگر را کشف کنیم. اما این دوره کارآموزی بستری برای کشف چیزهای مختلف جدید برای من فراهم کرد. من با طیف گسترده ای از مردم آشنا شدم که به خودی خود بسیار شگفت انگیز است.

بهترین چیز در مورد کارآموزی این بود که من توانستم با چنین افرادی ملاقات کنم که باعث شد احساس کنم در کشور قانون وجود دارد. پس از خواندن قضاوت ها و گزارش های مهم مختلف، در موقعیت بهتری برای تحلیل مشکلات جامعه قرار گرفتم.

چیزهای بد

هیچ اشکال خاصی در دوره کارآموزی وجود نداشت. اما من در محوطه دادگاه احساس آشفتگی کردم و در DLSA میانجی وجود نداشت. آنها فشار کاری زیادی داشتند و در یک محیط بسیار پیچیده کار می ،د.

اسکان و حمل و نقل به دفتر

اگرچه این شهر زادگاه من بود، بنابراین محل اقامت برای من نگران کننده نبود، اما همکاران کارآموز من در آنجا اتاقی در یک اقامتگاه مجاور در پاراستولی، دوراندا گرفتند. بنابراین اساساً آنها نیز با مشکلات زیادی در مورد اسکان مواجه نشدند.

کمک هزینه

هیچ یک.

چیز دیگری مد نظر دارید؟

دوستان جدیدی پیدا کردم و همه از خودمان لذت بردیم و پیوند خاصی ایجاد کردیم. حتی امروز ما با یکدیگر در تماس هستیم و همه اینها فقط به خاطر JHALSA امکان پذیر بود. من با وکلای جو، آشنا شدم که الهام بخش من بودند.

سلب مسئولیت: تجربیات کارآموزی نظراتی است که توسط دانشجویان حقوق به اشتراک گذاشته می شود و ماهیتی شخصی و ذهنی دارد. تجربیات کارآموزی به اشتراک گذاشته شده در Lawctopus دیدگاه رسمی Lawctopus در مورد کارآموزی نیست. ما همچنین تجربیات کارآموزی را ویرایش نمی کنیم (به جز برای اطمینان از خوانایی) تا اطمینان حاصل شود که صدای کارآموز دست نخورده باقی می ماند.

سلب مسئولیت: سازمان ها نباید کارآموزان را برای نوشتن تجربیات کارآموزی در Lawctopus تحت تأثیر قرار دهند. همچنین نباید نوشتن تجربه کارآموزی در Lawctopus را برای کارآموز برای دریافت گواهی اجباری کنند. انجام چنین اقداماتی منجر به قرار گرفتن سازمان در لیست سیاه لاوکتوپوس می شود. در صورت وجود چنین مواردی، از کارآموزان درخواست می شود که به آدرس [email protected] اطلاع دهند


منبع: https://www.lawctopus.com/intern،p-experience-jharkhand-state-legal-service-aut،rity/