دسته‌ها
اخبار

برنامه های کاربردی پس از AIA | Patently-O




توسط دنیس کراچ

قانون اختراعات آمریکا در سپتامبر 2011 به قانون تبدیل شد، اما مقررات اولین اختراع تنها برای درخواست های ثبت اختراع که پس از 16 مارس 2013 ثبت شده اند، اعمال می شود. ا،ر برنامه های کاربردی ایالات متحده ادعا می کنند که درخواست قبلی را تشکیل می دهند: یا درخواست ثبت اختراع قبلی، موقت. درخواست ثبت اختراع، برنامه PCT یا درخواست ثبت اختراع خارجی. ما وضعیت قبل از AIA را تا زم، اعمال می کنیم که هر ادعایی در زنجیره اولویت دارای تاریخ ثبت موثر قبل از تاریخ مارس 2013 باشد. AIA § 3 (n). در غیر این صورت، قانون پس از AIA اعمال می شود. شناسه.

برای نمودار زیر، سوابقی را از انتشارات درخواست ثبت اختراع ایالات متحده در 10 سال گذشته جمع آوری کردم و به این موضوع نگاه کردم که آیا متقاضی دارای وضعیت قبل از AIA یا پس از AIA است.

من سه ،مت از نمودار را با حروف A، B و C مشخص کرده ام.

  • A – اولین مجموعه از برنامه های کاربردی منتشر شده که ادعا می کنند وضعیت پس از AIA حدود 6 ماه پس از تاریخ مارس 2013 منتشر شد. اگرچه درخواست ها معمولاً 18 ماه پس از تاریخ ثبت منتشر می شوند، PTO این را از اولین تاریخ ایالات متحده / PCT مح،ه می کند. در بیشتر موارد، اینها برنامه هایی هستند که ادعای اولویت را به پرونده موقت پرونده دارند، اما احتمالاً شامل موارد جدیدی هستند که به برنامه کاربردی ابزار و بازنویسی ادعاها اضافه شده است. به دلیل موضوع جدید، متقاضی نمی‌توانست ادعا کند که هر ادعایی دارای تاریخ ثبت موثر قبل از AIA است.
  • ب – زم، که به مرز 18 ماه رسیدیم، برنامه های کاربردی شروع به انتشار منظم ،د. این بلوک کمی بهم ریخته است، اما آنچه در اینجا داریم، در بیشتر موارد، برنامه‌هایی است که به تشکیل پرونده PCT و آن مهلت 30 ماهه متکی هستند.
  • ج – در هر دو B و C، ما همچنین برنامه‌هایی داریم که در حال انتشار هستند که ادعای اولویت را به برنامه‌های کاربردی قبل از AIA دارند. هنگامی که سر و صدای پرونده های PCT به پایان رسید، ما شروع به مشاهده چیزی شبیه به زوال مداوم می کنیم زیرا برنامه های کمتری با ادعای اولویت ثبت شده اند. تا نوامبر 2022، حدود 3.5 درصد از انتشارات جدید ادعای وضعیت قبل از AIA داشتند. اینها برنامه‌هایی هستند که معمولاً در اوایل سال 2022 ثبت می‌شوند و ادعا می‌کنند که اولویت آنها به پرونده اصلی مربوط به بیش از 9 سال گذشته است.

یادداشت جانبی – نمودار بالا بر اساس داده های گزارش شده توسط متقاضی است که PTO تا حد زیادی پذیرفته است. درصدی از این ادعاهای پیش و پس از AIA احتمالا اشتباه است – و حتی ممکن است اشتباه شوند ارسال سابق بر اساس تغییرات تفسیری در قانون توانمندسازی و توصیف کتبی. تا آنجا که من به یاد دارم، مدار فدرال هنوز فرصتی برای تفسیر شرط اولویت مندرج در AIA § 3(n) نداشته است.





منبع: https://patentlyo.com/patent/2022/12/post-aia-applications.html