دسته‌ها
اخبار

چهره ای آشنا با انتشار فایل های توییتر دوباره ظاهر می شود – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست در مورد ظهور مجدد جیمز بیکر، مشاور کل سابق اف بی آی، در مرکز رسوایی سرکوب توییتر.

در اینجا ستون است:

با انتشار هزاران سند توییتر در برنامه بدنام سانسور این شرکت، موارد زیادی در مورد استفاده از کانال های پشتیبان توسط بایدن و مقامات دموکرات برای ،ت ، منتقدان در پلت فرم رسانه های اجتماعی تایید شده است. با این حال، یک نام آشنا بلافاصله در اولین دسته از اسناد منتشر شده توسط رو،مه نگار مت طیبی ظاهر شد: جیمز بیکر. برای بسیاری، جیمز بیکر به سرعت در حال تبدیل شدن به کوین بیکن رسوایی های تب، روسیه است.

بیکر بارها در تحقیقات روسیه که توسط و، دادگستری راه اندازی شده است، از جمله جعلی مربوط به آلفا بانک روسی مورد توجه قرار گرفته است. زم، که مایکل ساسمن، وکیل مبارزات انتخاباتی کلینتون، می‌خواست ادعای نادرست عجیب و غریب یک کانال ارتباطی محرمانه بین ستاد انتخاباتی ترامپ و ،لین را مطرح کند، بیکر مخاطب اصلی او بود که شماره‌گیری سریع داشت. (بیکر این کار را می کند بعد شهادت بده در محاکمه ساسمن). نام بیکر همچنین در جنجال‌های مرتبط با دیگر اتهامات مربوط به روسیه FBI علیه ترامپ ظاهر شد. او بود به طور موثر مجبور به خارج شدن با توجه به نقش او و گزارش شده است خود را تحت تحقیقات جنایی قرار داد. او علیرغم یافته های مربوط به رفتار مغرضانه و حتی جنایتکارانه، م،ع تحقیقات روسیه شد. او همچنین در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر هدف مکرر دونالد ترامپ بود. بیکر با انتقاد عمومی از ترامپ به خاطر او پاسخ داد.روایات نادرست“<،on cl،="،on inline-slides،w__nav inline-slides،w__nav--prev inline-slides،w__nav--disabled" tabindex="-1" disabled="disabled" type="،on" aria-label="Previous slide" aria-controls="swiper-wrapper-d62fd8673c35ad8a" aria-disabled="true"/>

پس از ،وج از اف بی آی، به نظر می رسید توییتر مشتاق استخدام بیکر به ،وان معاون مشاور عمومی بود. از قضا، بیکر به زودی در یک کانال پشتیبان ادعایی دیگر با یک کمپین ریاست جمهوری درگیر شد. این بار این توییتر بود که کانال های غیر عمومی را با کمپین بایدن (و بعداً کاخ سفید) حفظ کرد. بیکر به زودی با همان سوگیری امضایی که مشخصه تحقیقات روسیه بود، بررسی کرد.

هفته‌ها قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، نیویورک پست یک داستان انفجاری درباره لپ‌تاپ رها شده توسط هانتر بایدن منتشر کرد که حاوی ایمیل‌ها و اسنادی بود که جزئیات عملیات دستفروشی چند میلیون دلاری خانواده بایدن را نشان می‌داد. نه تنها پسر جو بایدن، هانتر و برادرش جیمز در معاملات با مجموعه‌ای از چهره‌های مشکوک خارجی شرکت داشتند، بلکه جو بایدن به ،وان دریافت‌کننده احتمالی وجوه حاصل از این معاملات نام برده می‌شد.

بایدن‌ها مدت‌ها به دست‌فروشی، خویشاوندی و سایر اشکال فساد متهم شده بودند. علاوه بر این، کمپین انکار نمی کرد که این لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن است و ایمیل های کلیدی می تواند از طرف دیگر طرف های درگیر تایید شود. با این حال، به درخواست «تیم بایدن» و عوامل دموکرات، توییتر اقدام به مسدود ، این خبر کرد. حتی ،، را که سعی داشتند این اتهامات را با دیگران در میان بگذارند، از جمله کیلی مک ان،، سخنگوی کاخ سفید که به دلیل ارتباط با این رسوایی تعلیق شد.

حتی در داخل توییتر، این اقدام نگر، های جدی را در مورد این شرکت که به ،وان سانسور کننده کمپین بایدن عمل می کند، ایجاد کرد. Comms جه، براندون بورمن که پرسید در صورتی که شرکت بتواند “درست ادعا کند که این بخشی از سیاست” برای ممنوع ، پست ها و تعلیق کاربران است.

بیکر به سرعت وارد عمل شد تا از سانسور حمایت کند گفت که «برای ما منطقی است که فرض کنیم آنها ممکن است بوده باشند [hacked] و این احتیاط ضروری است.»

به خاطر داشته باشید که هرگز هیچ مدرکی مبنی بر هک شدن این مطالب وجود نداشت. علاوه بر این، هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه در این لپ تاپ وجود نداشت. در واقع، اطلاعات آمریکا سریع رد شد ادعای اطلاعات نادرست روسیه

با این حال، بیکر اصرار داشت که یک فرض «معقول» وجود دارد که روس‌ها پشت یک رسوایی بزرگ دیگر هستند. در مواجهه با یک رسوایی بزرگ که جو بایدن را در فروش فاسد دسترسی به شخصیت های خارجی (از جمله برخی از آنها با انجمن های اطلاعاتی خارجی) دخیل می کرد، پیش فرض طبیعی بیکر این بود که داستان را بکشد و دیگران را از به اشتراک گذاشتن اتهامات منع کند.

اسناد منتشر شده ممکن است نشان دهند که چرا توییتر با وجود نقش وی در جنجال‌های تب، روسیه، بسیار مشتاق بود تا بیکر را استخدام کند. آنچه که احتمالاً برای ا،ر شرکت‌ها یک بدهی بود، برای توییتر به‌نظر می‌رسید. برای سانسورچیان و فعالان سیاسی در توییتر، بیکر احتمالاً برای یک شرکت متعهد به سانسور سیستمیک، «آدم ساخته شده» به نظر می رسید. او با مدیر ارشد حقوقی شرکت، ویجایا گاد، که به ،وان سانسور کننده ارشد شرکت عمل می کرد، کار می کرد. گاد به دلیل نادیده گرفتن اصول آزادی بیان و سوگیری آشکار سیاسی توسط طرفداران آزادی بیان به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

به طور غیرمنتظره ای، گاد و بیکر نقش های برجسته ای در سرکوب رسوایی هانتر بایدن ایفا خواهند کرد. زم، که ماسک شرکت را به دست گرفت، به سختی نیازی به جمع آوری «مظنونان معمول» در رسوایی سرکوب وجود نداشت. هر دو وکیل تردیدهای داخلی را برای دفن داست، که به خوبی می توانست در انتخابات نزدیک 2020 تفاوت ایجاد کند، زیر پا گذاشتند.

قابل توجه است که چه تعداد از چهره ها و نهادهای دخیل در ادعاهای تب، روسیه در فاصله شش درجه ای جیمز بیکر قرار دارند. بیکر نه تنها با جیمز کومی، مدیر برکنار شده اف‌بی‌آی و دیگر شخصیت‌های کلیدی و، دادگستری از نزدیک کار می‌کرد، بلکه با چهره‌های کلیدی کلینتون مانند ساسمن نیز آشنا بود که اتهامات نادرست تب، را مطرح می‌کرد. او نیز بود استخدام شده توسط موسسه بروکینگز، که همچنین نقش عجیبی شبیه بیکن در منشا و توسعه اتهامات دروغین تب، روسیه دارد.

هیچ کدام از اینها به این م،ی نیست که بیکر موتور محرک رسوایی ها بوده است. برع،، بیکر استخوان‌های خود را در واشنگتن به‌،وان یک تسهیل‌کننده به دست آورد، یک متحد قابل اعتماد در مورد تجارت کمربند. جای تعجب نیست که بیکر خانه ای در توییتر پیدا کرد که در آن همیشه “احتیاط” در برخورد با داستان های بالقوه آسیب رسان برای منافع دموکرات ها “مجاز” بود.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/04/six-degrees-from-james-baker-a-familiar-figure-reemerges-with-the-release-of-the-twitter-files/