دسته‌ها
اخبار

چاک تاد تحقیقات در مورد احتمال نفوذ خارجی بایدن را رد کرد – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست در مورد روایات جدیدی است که در رسانه ها در انتظار تحقیقات در مورد نفوذ بایدن ظاهر می شود. نظرات چاک تاد، مجری برنامه Meet the Press شبکه NBC، نشان دهنده تلاش های مداوم برای رد اتهامات جدی مطرح شده در این رسوایی است.

“شخصی به نظر می رسد”: سخنان مجری شبکه NBC “Meet the Press” در روز یکشنبه روایت جدید در واشنگتن را به تصویر می کشد در حالی که مجلس نمایندگان برای مدت طول، به تعویق افتاده آماده می شود. تحقیق در مورد نفوذ خارجی خانواده بایدن.

قبلاً نوشتم که چگونه رسانه ها پس از گذراندن سال ها به دروغ خود را برای کنترل آسیب های این رسوایی آماده می ،د لپ تاپ هانتر بایدن را “اطلاعات نادرست روسیه” نامید. حتی بعد از اینکه دو سال بعد با تأخیر اصالت لپ تاپ را تایید کرد افشاگری The Post در اکتبر 2020، آنها به دفن داستان مربوط به روسیه، چین، اوکراین و سایر منافع خارجی، از جمله چهره های مرتبط با اطلاعات خارجی ادامه می دهند.

در حال حاضر جزئیات یکی از بزرگترین و پرسودترین عملیات نفوذ در تاریخ می تواند علنی شود – همراه با تلاش آنها برای پنهان ، آن.

حتی در شهری که دستفروشی نفوذ یک صنعت کلبه مجازی است، بایدن ها این شیوه فاسد را به سطح واقعی المپیک رساندند. اشاره مستقیم به دریافت پول و مزایای جو بایدن از این قراردادها باید به هر شهروندی مربوط باشد، چه رسد به هر رو،مه نگاری. با این حال، دموکرات‌های مجلس نمایندگان از تلاش‌ها برای تحقیق درباره هرگونه نفوذ بایدن جلوگیری ،د.

این مانع تنها با کم اهمیت جلوه دادن این رسوایی توسط یک رسانه توانمند و محافظ ممکن شد. حتی زم، که ایمیل‌ها نشان می‌داد بایدن مکرراً درباره بی‌اطلاعی از تجارت خارجی پسرش دروغ می‌گفت، مطبوعات به خاموشی مؤثر ادامه دادند.

با این حال، چنین انکارهایی دشوارتر می شود. آسوشیتدپرس مجبور شد ادعای پوچ اخیر خود را پس بگیرد هیچ مدرکی دال بر اینکه بایدن در مورد معاملات پسرش صحبت کرده باشد وجود ندارد. حتی صدایی از او وجود دارد که به طور خاص در مورد پوشش این معاملات برای هانتر پیام گذاشته است.

ده‌ها ایمیل، تصویر و گزارش شاهد ثابت می‌کنند که رئیس‌جمهور نه تنها از این فساد آگاه بوده، بلکه یکی از ذینفعان احتمالی این فساد بوده است. تعاملات شخصی او با همکاران تجاری پسرش شامل حداقل 19 بازدید از کاخ سفید توسط شریک شکارچی، اریک شورینتنها از سال 2009 تا 2015، زم، که بایدن معاون رئیس جمهور بود.

ایمیل‌های موجود در لپ‌تاپ هانتر نه تنها به دانش جو بلکه به تلاش‌هایی برای پنهان ، مشارکت او اشاره می‌کند. در یک ایمیل، جیمز گیلیار، دستیار بایدن، به تونی بوبولینسکی، شریک تجاری آن زمان هانتر دستور داد: «به دخالت جو اشاره نکنید، این فقط زم، است که شما [sic] چهره به چهره هستند، من شما را می شناسم [sic] این را می دانند اما آنها پارانوئید هستند. بوبولینسکی اظهارات سوگند خورده ای داده است که شخصاً با جو بایدن برای گفتگو در مورد این معاملات ملاقات کرده است.

ایمیل های استفاده شده نام‌های رمز جو بایدن مانند «سلتیک» یا «مرد بزرگ». در یکی، «مرد بزرگ» به ،وان احتمالاً کاهش 10 درصدی در معامله با یک شرکت انرژی چینی ذکر شده است. همچنین اشاره هایی به پرداخت صورت حساب های پدرش توسط هانتر از حساب های مش، وجود دارد.

اسامی رمزی، کاهش برای “مرد بزرگ” و میلیون ها تراکنش مرموز خارجی معمولا رسانه ها را به جنون می کشاند. اما بایدن ها به طرز ماهرانه ای مطبوعات را برای سرکوب این داستان به خدمت گرفتند. بسیاری از رسانه ها به «مردان ساخته شده» و زن، تبدیل شدند که وفاداری خود را ثابت ،د. اگر این یک رسوایی فساد است، رسانه ها نمی توانند نقش خود را در پنهان ، آن از مردم انجام دهند.

به ،ه خود، متحدان بایدن هستند آماده شدن برای حمله به شاهدان احتمالی علیه بایدن ها. با این حال، برای رسانه ها، تصدیق سختی است، چه رسد به اینکه رسوایی را دنبال کنید که سال ها فعالانه سرکوب کردید.

این چیزی است که ساخته شده است مصاحبه چاک تاد جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، بسیار آشکار است. تاد بیشتر مصاحبه را صرف رد ، کار کمیته به ،وان یک تمرین “سیاسی” در هدف قرار دادن مخالفان کرد. تلاش‌های کامر برای توضیح جزئیات نقش رئیس‌جمهور با ا،اج پوزخندی تاد مواجه شد، او مصاحبه را با گفتن این جمله به پایان رساند: «خب، به نظر شخصی می‌رسد.»

بنابراین تحقیق در مورد میلیون ها دلار که از منافع خارجی سرازیر می شود، از جمله برخی مرتبط با شخصیت های خارجی یا عوامل اطلاعاتی، فقط یک حمله شخصی است.

اگر تعجب می‌کنید که رسانه‌ها به حتی ،ری از چنین نگر،‌هایی که در مورد معاملات تجاری ترامپ مطرح می‌شود چه واکنشی نشان می‌دهند، لازم نیست. آن‌ها سال‌ها به بررسی هر معامله خارجی پرداختند و تاد یکی از پر سر و صداترین ،، بود که زنگ خطر نفوذ خارجی را به صدا درآورد.

به ،وان مثال، در سال 2018، تاد به شدت مصاحبه ها را دنبال می کرد با چهره هایی مانند آدام شیف، رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درباره معاملات خارجی ترامپ و وام های بانکی با چهره های روسی. شیف بدون تناقض توسط تاد اعلام کرد که «اگر ترامپ [business dealings] نوعی سازش است، باید افشا شود.»

تاد انجام داد مصاحبه مشابه در فوریه 2019 در مورد اتهامات نفوذ در مورد خانواده ترامپ. در حالی که نیل کاتال، سرپرست سابق وکیل دادگستری، با نفس نفس زدن اعلام کرد که یک کیفرخواست برای تب، روسیه علیه ترامپ «ممکن است در راه باشد»، تاد از او پرسید که آیا معاملات تجاری خارجی رئیس جمهور را «به خطر انداخته است».

تاد حق داشت که بپرسد آیا ترامپ با قراردادهای خارجی مانند برج ترامپ در مسکو در سال 2019 “مخاطره” شده است یا خیر. طرح چنین سوالاتی نه شخصی بود و نه سیاسی.

اما الان هست. کاملا شخصی و سیاسی برخلاف شیف، که به دلیل تلاش‌هایش برای کشف شواهدی از “سازش” منادی شد. تاد تنها دو انتخاب به کامر داده بود: آیا او تحقیقات خود را «حزب زدایی» خواهد کرد یا «انتظار دارید جناحی باشد؟»

مشکل این است که نه تنها جزئیات این معاملات علنی می شود. عموم می خواهد برای دیدن آن جزئیات نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها خواهان تحقیق در مورد این موضوع هستند و معتقدند کنگره باید به سانسور رسانه‌های اجتماعی چنین داستان‌هایی رسیدگی کند.

به عبارت دیگر، کار نمی کند. عموم مردم قرار نیست این رسوایی نفوذی را با پوزخند و شانه بالا انداختن رد کنند. حسابداری عمومی وجود خواهد داشت و به خانواده بایدن محدود نخواهد شد.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/10/getting-personal-chuck-todd-dismisses-investigation-into-possible-biden-foreign-influence-peddling/