دسته‌ها
اخبار

پروفسور دانشگاه نیویورک خواستار سانسور برای کسانی است که با “نیت منفی” صحبت می کنند – جاناتان تورلی


یکی از ناامیدکننده‌ترین جنبه‌های این روزها برای جامعه آزادی بیان این است که حامیان ضد آزادی بیان قبل از درخواست سانسور ادعا می‌کنند که قهرمان آزادی بیان هستند. این مورد سال گذشته بود که باراک اوباما پیش از درخواست برای سانسور گسترده و کنترل رسانه‌ای بر بیان، به طرز عجیبی خود را «بسیار نزدیک به مطلق‌گرای متمم اول» خواند. این هفته، گابریل گامبرل، استاد ارتباطات دانشگاه نیویورک بود که با اطمینان دادن به حضار در مورد دکتر فیل که “من به شدت طرفدار متمم اول هستم” دعوت به سانسور را مطرح کرد. معلوم شد که او به همان اندازه که یک پرخور ناهار خود را دوست دارد، آزادی بیان را دوست دارد. او از طریق سانسور، آزادی بیان را به ،وان مانعی برای خودسازی ایجاد کرد.

گامبرل با خوشحالی پذیرفت که افراد باید به دلیل ابراز افکار “مضر” ا،اج شوند و “ما چیزهایی را دیده‌ایم که وقتی رسانه‌های اجتماعی سانسور نمی‌شوند اتفاق می‌افتد.” از نظر او، مردم باید مجازات شوند، وقتی افکاری را بیان می کنند که “می تواند به مردم صدمه بزند، در جایی که نیت منفی وجود دارد، باید سانسور وجود داشته باشد.” این شامل افرادی می شود که نژادپرست یا همجنسگرا هستند:

“در برخی موارد که من ویدیوهای ویروسی را می بینم که در آن شخصی به وضوح نژادپرست یا همجنسگرا هراسی یا هر چیز بدی است و سپس ویدیو ویروسی می شود، آنها شغل خود را از دست می دهند، من مانند “امتیاز” هستم زیرا آن شخص شایسته این ،وان نیست که می تواند بر جوامع خاصی تأثیر بگذارد، آنها باید روی خودشان کار کنند.»

او یادداشتی را اضافه کرد که به نظر می‌رسید مردم از سانسور مانند آ،ین مد خودیاری استقبال کنند. معلوم می شود که می تواند برای ،، که ا،اج می شوند و ،ت می شوند خوب باشد: «آنچه من واقعاً به آن اعتقاد دارم رستگاری است. فرصتی برای یادگیری، بهتر بودن، آسیب نرساندن به مردم وجود دارد.»

او اولین ،ی نیست که چنین زمینی ایجاد می کند. فیسبوک حتی یک کمپین تجاری وحشتناک گسترده را برای متقاعد ، مردم به پذیرش سانسور امتحان کرد.

به همین ترتیب، سایر دانشگاهیان نظرات طرفدار سانسور را ابراز کرده اند (اگرچه بعداً آن را رد ،د). جک گلداسمیت، استاد دانشکده حقوق هاروارد و اندرو کین وودز، استاد حقوق دانشگاه آریزونا، اعلام ،د که «چین حق داشت» در مورد نیاز به سانسور اینترنت. آنها اعلام ،د که “در بحث بزرگ دو دهه گذشته در مورد آزادی در مقابل کنترل شبکه، چین تا حد زیادی حق داشت و ایالات متحده تا حد زیادی در اشتباه بود.”

بسیاری از جناح چپ به دنبال حفظ سانسور با جانشین در رسانه های اجتماعی هستند و به دنبال جلوگیری از انتشار کتاب توسط ،، هستند که با آنها مخالف هستند، از جمله کتابی از قاضی دیوان عالی، امی ، بارت. با تهدید سانسور شرکت‌ها، بسیاری از رهبران مانند هیلاری کلینتون به سانسور ،تی قدیمی روی آورده‌اند.

در واقع، رئیس جمهور جو بایدن این سوال را مطرح کرده است که چگونه شهروندان حقیقت را بدون سانسورهایی که حقیقت را در رسانه های اجتماعی و اینترنت تعیین می کنند، می دانند.

گامبرل تنها آ،ین م،ع شاد سانسور است که به دنبال متقاعد ، شهروندان است که محدود ، آزادی بیان آنها چیز خوبی است حتی برای ،، که به دلیل عقایدشان مجازات می شوند. در واقع، ا،اج شدن به خاطر افکار مضر از نظر او شخصیت سازی است، تقریباً درم،.

البته، من اساتیدی را که از سانسور حمایت می‌کنند، «منفی» و «مضر» می‌دانم. آیا راه اندازی کمپینی برای ا،اج گامبرل برای من درم، است؟

البته که نه. این حمله به حقوق آزادی بیان او خواهد بود و تنوع افکار را در دانشگاه های ما کاهش می دهد. با این حال، چپ این منطقی‌سازی‌ها را به دلیل عدم تحمل و ارتدو، بودن خود اتخاذ کرده است.

بسیاری از چپ‌ها هنوز نمی‌توانند بپذیرند که آنها سانسورچی‌های جدید هستند، صداهای نابردباری که به دنبال ،ت ، دیدگاه‌های مخالف هستند. آنها در تلاش برای مسدود ، نشریات، پا،ازی دانشکده ها و کنترل سخنر، به مک کارتی های جدید تبدیل شده اند. با این حال، به سختی وضعیت سیگنالینگ مجازی است. تنها گزینه این است که وانمود کنیم که سانسور مردم سانسور نیست یا اینکه سانسور در واقع یک چیز خوب و مفید است.

خوشبختانه، کمپین چند میلیون دلاری فیس‌بوک، درخواستی از سوی مردم مبنی بر سانسور شدن توسط صاحبان شرکت‌هایشان ایجاد نکرد. در عوض، نه تنها کاربران با تعداد رکورد ثبت نام می کنند، بلکه اخیراً ثبت نام می کنند نظرسنجی نشان می‌دهد که ا،ریت آمریکایی‌ها از تلاش‌های مستمر ایلان ماسک برای تغییر توییتر به یک پلتفرم آزادتر و شفاف‌تر حمایت می‌کنند.

به نظر می رسد که طرح «زندگی بهتر از طریق آزادی کمتر» در بین مردم فروش خوبی ندارد. با این حال، به وضوح در بسیاری از دانشکده ها خشم وجود دارد.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/05/there-s،uld-be-censor،p-nyu-professor-calls-for-greater-censor،p-for-t،se-speaking-with-negative-intent/