دسته‌ها
اخبار

وضعیت درخواست ثبت اختراع Utility ایالات متحده.




توسط دنیس کراچ

این نمودار به روز شده درخواست های ثبت اختراع را بر اساس تاریخ ثبت گروه بندی می کند و سپس هر گروه را به سه دسته ت،یم می کند: ثبت اختراع، رها شده، و در انتظار. برخی از بینش ها از داده ها:

  • نرخ کمک هزینه به طور قابل توجهی از سال 2011 تا 2018 افزایش یافت. این ممکن است به دلیل حرکت در میان وکلای ثبت اختراع برای پیش نویس درخواست های فنی و دقیق تر ثبت اختراع باشد. من هنوز تلاش نکرده‌ام تا اندازه‌گیری کنم که آیا این افزایش سطح جدیدی از پیچیدگی درخواست ثبت اختراع را نشان می‌دهد یا خیر. (به یاد داشته باشید، من در حال مقایسه برنامه ها هستم ثبت شد در سال 2011 به آنها ثبت شد در سال 2018).
  • رها شدن معمولاً پس از چندین دور پیگرد قانونی اتفاق می افتد. بنابراین، تنها چند مورد انصراف در برنامه های در انتظار کمتر از سه سال وجود دارد. (به برنامه های ثبت شده در اوایل سال 2021 نگاه کنید).
  • کمتر از 10 درصد پرونده ها پس از گذشت 4 سال از تعقیب قضایی همچنان در حال رسیدگی است، ا،ر موارد در عرض 30 ماه پس از تشکیل پرونده اتفاق می افتد.

برای سازگاری داده‌ها، من فقط از برنامه‌های منتشر شده استفاده کردم، زیرا معمولاً نمی‌توانم داده‌های رها شده/در انتظار برنامه‌های منتشر نشده را ببینم. علاوه بر این، برخی از پتنت های صادر شده پس از عدم پرداخت هزینه های نگهداری، منقضی شده اند. آن پتنت های منقضی شده در این نمودار به ،وان اختراع طبقه بندی شده اند.





منبع: https://patentlyo.com/patent/2022/12/utility-patent-application.html