دسته‌ها
اخبار

وب دروغ؟ هدف یک اخترفیزیکدان به دلیل مطالعه در مورد تبرئه جیمز وب از ضد همجنس گرایی – جاناتان تورلی


زندگی حرفه ای جیمز وب به ،وان دومین مدیر ناسا (مسئول ماموریت های آپولو) منجر به نامگذاری تلسکوپ فضایی به افتخار او شد. با این حال، اکنون پس از اینکه اساتید او را به ضد همجنس‌گرایی متهم کرده‌اند، او موضوع یک کمپین لغو برای حذف نامش است. این کمپین لغو همچنین اکنون شامل یک اخترفیزیکدان سیاه پوست به نام حکیم اولوسی می شود که مطالعه ای را منتشر کرده است که وب را تبرئه می کند. بنا بر گزارش ها، وی پس از یافتن هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا، از حضور در مجلات برجسته محروم شده است. صرف نظر از نتایج نهایی که می توان در مورد بحث وب به دست آورد، باید نگر، جه، در مورد عدم تحمل فزاینده دیدگاه های مخالف در مؤسسات دانشگاهی و مجلات وجود داشته باشد.

این نیویورک تایمز گزارش شده است از اولوسیی، رئیس انجمن ملی فیزیکدانان سیاه پوست، خواسته شد تا به ادعاهای مطرح شده توسط فیزیکدان چاندا پرسکود-واینستین از دانشگاه نیوهمپشایر رسیدگی کند. او به سه دانشمند دیگر در نوشتن الف پیوست علمی آمریکایی مقاله خواستار تغییر نام تلسکوپ شد زیرا وب «در دهه‌های 1950 و 1960 به سیاست‌های ،ت همجنس‌گرایانه تن داد.»

کانون اعتراض “ترس اسطوخودوس” بود، دوره ای که در آن مقامات ،تی همجنسگرا با تحقیقات شدید روبرو شدند. پرزیدنت دوایت دی. آیزنهاور در سال 1953 اعلام کرده بود که مقامات ،تی همجنسگرا یک تهدید امنیت ملی هستند. آن سرکوب است موضوع یک فیلم مستند.

بسیاری از ما با این دوره وحشتناک آشنا هستیم و اینکه چگونه دانشمندان و مقامات همجنسگرا به دلیل تعصب نسبت به گرایش ، خود اغلب قادر به خدمت به کشور خود نبودند. فیلم قدرتمند “بازی تقلید” داستان رمز شکن جنگ جه، دوم و پیشگام اولیه کامپیوتر آلن تورینگ را روایت می کند که به دلیل همجنس گرایی اش تحت تعقیب قرار گرفت. این یک فصل شرم آور در تاریخ ما است.

در حالی که رسانه ها دوست دارند CNN دیوید جانسون، مورخ، گزارش داده اند که وب “در ا،ر اسناد یا منابع ،تی” در مورد این تحقیقات ذکر نشده است. در سال 2004 اشاره شد زم، که وب در و، امور خارجه خدمت می کرد، با رئیس جمهور ترومن در مورد مقامات همجنس گرا ملاقات کرد.

Prescod-Weinstein و همکارانش مطرح ،د یک دادخواست برای تغییر نام آنها علاوه بر ارجاع به “ترس اسطوخودوس” به یک مورد خاص اشاره ،د:

قابل ذکر است، در پرونده نورتون علیه میسی، کارمند سابق ناسا، کلیفورد ال. نورتون به خاطر «بررسی ترخیص او به دلیل «رفتار غیر اخلاقی» و داشتن ویژگی‌های شخصیتی که او را «برای استخدام بیشتر ،تی نامن، می‌کند»..”

اگرچه پرونده نورتون علیه میسی در سال 1969 به شهرت رسید، اما حادثه واقعی که منجر به ا،اج نورتون شد در سال 1963 رخ داد. در حالی که جیمز وب مدیر ناسا بود. نورتون پس از مشاهده صحبت با مرد دیگری توسط پلیس دی سی دستگیر شد و به ظن همجنس گرایی برای بازجویی آورده شد. زم، که در ایستگاه پلیس بود، فوگ، رئیس امنیت ناسا به ایستگاه پلیس احضار شد و در بازجویی نورتون شرکت کرد. پس از آزادی نورتون توسط پلیس دی سی، فوگ، رئیس امنیت ناسا سپس نورتون را به مقر ناسا برد و تا صبح روز بعد بازجویی از او را ادامه داد. متعاقباً ناسا نورتون را به دلیل مشکوک بودن به همجنس‌گرایی بر اساس فعالیت‌هایی که در زمان شخصی‌اش انجام داده بود، ا،اج کرد. ما از هیچ عواقبی برای رئیس امنیت ناسا، فوگ،، که بازجویی غیرقانونی در مورد اموال فدرال انجام داد، اطلاعی نداریم.

در آن زمان سیاست ،ت این بود که اگر همجنس‌باز هستید نمی‌تو،د ترخیصی بگیرید یا در مناطق حساس کار کنید. حدود 1700 نفر طومار حذف نام وب را بدون هیچ بررسی بیشتر امضا ،د.

ناسا در نهایت تحقیقاتی را انجام داد. در ماه اکتبر، آژانس گزارش داد که:

این آژانس در ماه اکتبر به سی ان ان گفت: «دفتر تاریخ ناسا جستجوی جامعی را از طریق آرشیوهای موجود در مورد جیمز وب و حرفه او انجام داد. آنها همچنین با کارشناس، که قبلاً به طور گسترده در مورد این موضوع تحقیق کرده بودند صحبت ،د. ناسا در این مرحله هیچ مدرکی مبنی بر تغییر نام تلسکوپ فضایی جیمز وب پیدا نکرد.

این برای پریسکود-واینشتاین یا دیگران خوشایند نبود. آنها در نهایت خشم خود را بر اولوسی متمرکز ،د که از او خواسته شد تا آن تاریخ را مطالعه کند. او گفت که در ابتدا با این ادعاها “همدل” بود، اما پس از تحقیق در مورد سوابق واقعی، نوشت: متوسط که “من می توانم به طور قاطع بگویم که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد وب در اتهامات وارده علیه او مجرم است.”

من می توانم درک کنم که برخی ممکن است با این یافته ها مخالفت کنند. با این حال، آنچه در پی آن رخ داد، یک کمپین لغو بود که به سمت مخالفان، به ویژه اولوسعی، تغییر یافت. Prescod-Weinstein اصرار داشت که ناسا اولوسی را مأمور کرده است تا نگر، های او را “مشکلات” کند و “سپر” برای وب فراهم کند.

دیگران اهمیتی نمی دادند که تحقیقات چه نتیجه ای پیدا کرد. نیویورک تایمز گزارش داد که انجمن سلطنتی نجوم بریت،ا اعلام کرد که “هیچ ستاره‌شناسی که مقاله‌ای را برای مجلات خود ارسال می‌کند، نباید کلمات “جیمز وب” را تایپ کند.” انجمن نجوم آمریکا و نشریات طبیعت، دانشمند جدید و علمی آمریکایی همچنین گزارش شده است که پرونده علیه وب بسته شده است.

اولوسی نیز به زودی بر،ب گذاری شد و گفت که او نتوانسته است نامه هایی را در مجله منتشر کند که تلاش می کند به شواهد ادعایی ناقص اشاره شده توسط پرسکود-واینستاین و دیگران اشاره کند. بنابراین، نه تنها مجلاتی که موضوع را عملاً بسته اعلام می کنند، بلکه به خوانندگان اجازه نمی دهند دیدگاه های مخالف را ببینند.

حتی همکاران سابق علنا ​​اولوسئی را محکوم ،د. پیتر پلاوچان از جورج میسوناو که گفته بود از اولوسعی به ،وان استاد مدعو در آن مدرسه استقبال کرده است، یادداشتی به پرسکاد واینستین در توییتر نوشت که «من معتقدم. [Oluseyi] به شما و اخترشناسان LGBTQ+ مدیون عذرخواهی است.»

با این حال، سایر دانشگاهیان نسبت به این واکنش نابردبار و ضد روشنفکری ابراز نگر، کرده اند.

دیوید جانسون در دانشگاه فلوریدا ج،ی تدریس می‌کند و نویسنده کتاب «ترس اسطوخودوس: آزار و شکنجه همجنس‌بازان و ،بین‌ها در دوران جنگ سرد در ،ت فدرال» است. او اعتراض کرد که پرسکاد-واینشتاین و دیگران «زمینه تاریخی را نادیده می‌گیرند». وی در ادامه خاطرنشان کرد که «آقای وب تلاش ها برای بیرون راندن همجنس گرایان را رهبری نکرد. در سال 1949 هنوز جنبش حقوق همجنس گرایان وجود نداشت. و به کار بردن اصطلاح همجنسگرا هراسی به م،ای استفاده از کلمه ای خارج از زمان است و چیزی را نشان نمی دهد که آقای وب نوشته یا گفته باشد “هیچ ، در ،ت نمی توانست در آن زمان بایستد و بگوید “این اشتباه است”. و این شامل همجنس‌گرایان می‌شود.»

کمپین برای تغییر نام تلسکوپ ادامه دارد. Prescod-Weinstein می خواهد این تلسکوپ به نام هریت تابمن نامگذاری شود. او در مصاحبه با CNN اصرار داشت که

افرادی هستند که استدلال کرده اند که هریت تابمن یک “دانشمند واقعی” نبوده است. اما انجام علم به کار بردن دانش عقل، از جهان فیزیکی است. هریت تابمن نماینده بهترین انس،ت است و ما باید بهترین چیزهایی را که برای ارائه داریم به آسمان بفرستیم.

پرسکود-واینشتاین، که به طور عمومی به ،وان “همه #BLACKandSTEM/همه یهودی. دگرباش/جنس/زن“، قبلاً خودش موضوع مناقشه بوده است منتقدان اشاره می کنند که او قبلا بحث کرده یهودی ستیزی سیاه پوستان ناشی از نفوذ غیریهودیان سفیدپوست است: «یهودیان سفیدپوست سفیدی را به ،وان یک عمل اجتماعی پذیرفتند و در این فرآیند به سیاه پوستان آسیب رساندند. […] برخی از سیاه‌پوستان به‌طور مشکل‌آفرینی یهودیان را به خاطر آن مقصر می‌دانند.»

در نهایت، طرفدار آزادی بیان به این م،است که شما از همه این چهره ها در این بحث حمایت می کنید. من به همان اندازه با تلاش برای ا،اج یا لغو دکتر پرسکود-واینستاین مخالف خواهم بود.

این همان بحثی است که زم، در دانشگاه ها و مجلات دانشگاهی مورد استقبال قرار می گرفت. ذهن های منطقی می توانند در مورد حقایق زیربنایی و م،ای آنها اختلاف نظر داشته باشند. چیزی که من را نگران می کند این است که علیرغم اختلاف نظر بین دانشگاهیان، کمپین لغو دیگری وجود دارد که ابراز نظرات مخالف را تحمل نخواهد کرد.

متأسفانه امروزه بسیار آشناست. کمپین های لغو به نوعی اعتبار علمی تبدیل شده اند. مخالفت با هم دانشگاهی کافی نیست. اکنون باید به دنبال ،ت ، او یا ا،اج او باشید. اگر به دلیلی اعتقاد دارید، هر ،ی که موضع مخالفی را بیان می کند، اکنون غیرقابل تحمل تلقی می شود.

در بررسی کوتاه من از این مقالات، به نظر نمی رسد که شواهد مستقیمی علیه وب وجود داشته باشد. من مطمئناً بر اساس شواهد جدید پذیرای ادعاهایی هستم، اما کمتر احتمال دارد که پس از برخورد با دکتر اولوسعی و دیگر، که اعتراض کرده‌اند، شاهد چنین بحث‌هایی باشیم.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/23/webb-of-lies-astrophysicist-targeted-due-to-study-exonerating-james-webb-of-being-anti-gay/