دسته‌ها
اخبار

قرارداد در مقابل حق نشر و جمع سپاری اشعار




من قبلاً در مورد پرونده حق نسخه برداری ML Genius علیه Google نوشتم که در دادگاه عالی در حال بررسی است. دادگاه با درخواست خود از ،ت برای تشکیل پرونده amicus (CVSG) گامی در جهت اعطای گواهینامه برداشت. جنیوس حق چاپ متن آهنگی که در وب سایت خود دارد را ندارد، اما (احتمالا) کاربران سایت خود را م،م می کند که به صورت قراردادی موافقت کنند که از کپی و استفاده از آن اشعار برای مقاصد تجاری خودداری کنند. گوگل سایت را ،اش داد و (ظاهراً) از اشعار برای منافع تجاری خود استفاده می کند. دادگاه استیناف با Google طرف شد و معتقد بود که قانون حق نسخه‌برداری از ادعای نقض قرارداد جلوگیری می‌کند زیرا «معادل … حقوق انحصاری در محدوده کلی حق نسخه‌برداری است»، بند 17 USC § 301(a). مدارهای دیگر معتقدند که قراردادهای مشابهی وجود دارد نه توسط قانون کپی رایت از پیش گرفته شده است.

سوال ارائه شده: آیا بند حق نسخه برداری قانون حق نسخه برداری به ،ب و کار اجازه می دهد تا برای اجرای تعهد مبنی بر عدم کپی و استفاده از محتوای آن، از راه حل های سنتی قراردادهای قانونی ،تی استفاده کند؟

دادخواست. دفتر SG قبلاً سه خلاصه دیگر CVSG دارد که اکنون باید در پرونده های ثبت اختراع تهیه کند:

  • Tropp v. Travel Sentry (شایستگی)
  • ابزارهای پوشیدنی تعاملی در مقابل Polar Electro (شایستگی)
  • Teva v. GSK (FDA/نقض بر،ب لاغر ثبت اختراع)

اگر SG از این مورد پشتیب، کند، احتمال Certiorari بسیار بیشتر است. با این حال، SG از یک مورد ثبت اختراع که در این مدت به صورت certiorari اعطا شده بود، پشتیب، نکرد. آمگن علیه سانوفی (فعال سازی).





منبع: https://patentlyo.com/patent/2022/12/contract-copyright-crowdsourcing.html