دسته‌ها
اخبار

فیلمساز نروژی به دلیل به چالش کشیدن هویت تراجنسیتی – جاناتان تورلی تحت تحقیق


ما حمله جدیدی به آزادی بیان در اروپا داریم. Tonje Gjevjon، فیلمساز و بازیگر ،بین، اکنون است تا سه سال مواجه است در زندان. جرم او؟ گفتن در فیس بوک که مرد نمی تواند ،بین شود.

گئوجون به دلیل اظهارنظر در مورد کریستین جنتوف، فعال نروژی، یک زن ترا،تی که اغلب خود را یک مادر ،بین می نامد، تحت بازجویی قرار گرفت. Gievion در فیس بوک نوشت: «برای مردان هم ،بین شدن غیرممکن است که برای مردان باردار شدن. مردان بدون توجه به فتیش های ، خود مرد هستند.»

این سخنان آشکارا در ایالات متحده محافظت شده است. با این حال، در بسیاری از کشورها، ابراز دیدگاه مخالف در مورد هویت ،تی جرم محسوب نمی شود.

جفتفت قبلاً علیه ،، که هویت ، او را زیر سوال برده بودند، اتهامات جنایی مطرح کرده بود.

آزادی بیان در نروژ و بیشتر اروپا در حال سقوط آزاد است. در سال 2020، این کشور قانون جزایی خود را اصلاح کرد که “هویت ،تی و بیان ،ت” را به ،وان دسته‌های محافظت شده در برابر سخنان نفرت اضافه کرد.

،، که عقاید مخالف خود را ابراز می کنند ممکن است با حدا،ر سه سال زندان روبرو شوند. این قانون نه تنها کامنت های عمومی را جرم انگاری می کند، بلکه حتی برای نظراتی که در خصوصی انجام می شود، می تو،د یک سال زندان داشته باشید.

تأثیر این قو،ن در الف مشهود بود نظرسنجی اخیر از شهروندان آلم،. تنها 18 درصد از آلم، ها احساس می کنند نظرات خود را در ملاء عام بیان می کنند. 59 درصد از آلم، ها حتی احساس آزادی در بیان خصوصی در میان دوستان خود نداشتند. و فقط 17 درصد احساس می ،د که می توانند خود را در اینترنت بیان کنند.

ما در مورد مناقشات جاری – و پیگرد قانونی – در مورد آنچه که فمینیست های رادیکال ترنس (TERFs) نامیده می شوند، بحث کرده ایم. این اصطلاح برای فمینیست‌هایی به کار می‌رود که مخالفت خود را با سیاست‌ها و قو،ن ترا،تی اعلام کرده‌اند که معتقدند ،ن بیولوژیک را «حذف» یا «به حاشیه رانده» می‌کنند. مشهورترین شخصیت این چنینی، نویسنده جی کی رولینگ است که نه تنها سوژه یک کمپین لغو جه، بوده است، بلکه مورد توجه قرار گرفته است اخیرا توسط Buzzfeed فهرست شده است با چهره هایی مانند رهبر فرقه جیم جونز، بندیکت آرنولد و او جی سیم، به ،وان “شرور”.

در سال 2019، ما در مورد پیگرد قانونی Päivi Räsänen، عضو پارلمان فنلاند بحث کردیم. او از کلیسای انجیلی لوتری فنلاند به دلیل حمایت آن از رویدادهای افتخار LGBT هلسینکی در ژوئن انتقاد کرد. او در حالی که به نقل قولی از آن اشاره می کرد، علیه این دخالت صحبت کرد رومیان 1:24-27 که میخواند:

24 پس خدا آنها را در امیال گناه آلود دلشان به ناپاکی ، تسلیم کرد تا بدنهایشان با یکدیگر خوار شود.

25 آنها حقیقت خدا را با دروغ مبا، ،د، و به جای خالق که همیشه مورد ستایش است، مخلوقات را پرستش و خدمت ،د. آمین

26 به همین دلیل خداوند آنها را به شهوات شرم آور سپرد. حتی ،ن آنها روابط ، طبیعی را با روابط غیرطبیعی مبا، ،د.

27 به همین ترتیب مردان نیز روابط طبیعی با ،ن را ، ،د و در شهوت یکدیگر شعله ور شدند. مردان با مردان دیگر مرتکب اعمال شرم آور شدند و به خاطر خطای خود مجازات لازم را دریافت ،د.

در ماه مارس، هر دو بودند از همه اتهامات تبرئه شد در موارد آنها

نروژ نمونه بارز این است که چگونه این جنبش برای جرم انگاری گفتار ادامه دارد. چپ سانسور و جرم انگاری را پذیرفته است تا ،، را که دیدگاه های مخالف دارند، حتی دیدگاه های مبتنی بر ارزش های مذهبی، ،ت کند. این جنبشی است که همچنان در ایالات متحده حمایت می شود. با این حال، شهروندان فقط باید به اروپا نگاه کنند تا ببینند در صورت ادامه این مسیر چه چیزی در انتظار ما است.

تصادفی نیست که وقتی ایلان ماسک توییتر را ،ید، چهره هایی مانند هیلاری کلینتون به اروپا روی آوردند تا دیدگاه های هموطنان آمریکایی را سانسور کنند. جنبش ضد آزادی بیان اتحادیه اروپا را در اختیار گرفته است.

گئوجون تنها آ،ین درگیری در این مبارزه وجودی برای آزادی بیان در غرب است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/14/norwegian-filmmaker-under-investigation-for-challenging-transgender-iden،y/