دسته‌ها
اخبار

صبر کن! ضربه گیر واشنگتن پست آخرین ضربه را برای تبانی روسیه ایجاد می کند – جاناتان تورلی


کمی قبل از انتشار گزارش دورهمی، درباره این نگر، نوشتم که ما یک رسانه ،تی عملاً در ایالات متحده داریم. این ستون الگوی ادعاهای نادرست را که در چهار سال گذشته در پلتفرم های رسانه ای تکرار شده است، بررسی می کند. سپس گزارش منتشر شد و به نظر می رسید رسانه ها قصد اثبات این موضوع را داشتند. با این حال، حتی در این گروه مصمم، واشنگتن پست (که برنده جایزه پولیتزر برای گزارش در مورد تب، روسیه شد) با ستونی از فیلیپ بامپ سطح جدیدی از انکار را تعیین کرد.

بامپ مدت‌هاست که به خاطر نقشش در طرح برخی از ادعاهای نادرست مورد بحث در ستون‌های قبلی بحث‌برانگیز بوده است. برخی از آنها به طور خلاصه قابل ذکر هستند زیرا آنها ،اصر مش،ی در آ،ین ستون او دارند.

به ،وان مثال، بامپ یکی از ،، بود که ادعاهای نادرستی داشت مبنی بر اینکه بیل بار، دادستان کل، پارک لافایت را برای ع،برداری برای ترامپ تسویه کرده است. او همچنین ادعا کرد که بار در انکار استفاده از گاز اشک آور توسط ماموران فدرال دروغ گفته است. بام ستون واشنگتن پست را با ،وان “دفاع غیر صادقانه دادستان کل بیل بار از پا،ازی میدان لافایت” پست نه تنها به “ادعای رد شده” اشاره کرد که هیچ گاز اشک آور توسط ،ت فدرال استفاده نشده است، بلکه ادامه می دهد:

گفتن حقیقت وظیفه رسانه هاست. حقیقت این است که استدلال‌های بار درباره رویدادهای دوشنبه گذشته زیر نظر بررسی می‌شود و این ادعای قاطع او مبنی بر اینکه هیچ ارتباطی بین پا،ازی میدان و ع،‌برداری ترامپ وجود ندارد، باید با همان شک و تردیدی برخورد شود که ادعاهای او در مورد استفاده از گاز اشک‌آور به همراه دارد. “

معلوم شد که هر دو ادعا درست بوده است. بامپ و دیگران یک تئوری توطئه را مطرح ،د و علاقه چند، به تایید حقایق نداشتند. (من مدت زیادی پس از پا،ازی منطقه در کنگره شهادت دادم و اظهار کردم که تئوری توطئه قبلاً با شواهد موجود در تناقض بوده است).

در واقع، نادرست بودن ادعای عملیات ع،برداری ظرف یک روز پس از پا،ازی آشکار شد. هنگامی که تحقیقات مختلف ادعاهای قبلی او را رد کرد، بامپ در مورد بحث و جدل نوشت و با اکراه شواهدی را که از بار در پا،ازی پارک حمایت می‌کرد، تأیید کرد و در عین حال اتهامات قبلی او در مورد بحث گاز اشک‌آور را نادیده گرفت.

دست انداز نیز ترامپ را به شدت مورد انتقاد قرار داد به دلیل ادعای جاسوسی کمپین او توسط FBI در ،ت اوباما. (ترامپ از اصطلاح «شنود» استفاده کرد که یک اصطلاح قدیمی برای جاسوسی است). دست انداز دوباره به این پیشنهاد آزرده خاطر کرد. بعداً نشان داده شد که این نظارت هم کمپین و هم همکاران کمپین را هدف قرار داده است.

بام همچنین داستان تب، روسیه را پیش برد و نیویورک پست را به دلیل داستان لپ تاپ هانتر بایدن که اکنون اثبات شده است، مورد انتقاد قرار داد. او همچنین در کنار دموکرات‌ها بود که ستونی با ،وان «چرا جلسه برج ترامپ ممکن است قانون را نقض کرده باشد – و پرونده استیل احتمالاً این کار را نکرده است” البته از جلسه برج ترامپ چیزی به دست نیامد زیرا جرم قابل تشخیصی وجود نداشت.

در سال 2021، زم، که سازمان‌های رسانه‌ای بالا،ه اعتراف ،د که این لپ‌تاپ معتبر است، Bump همچنان اعلام می‌کرد که این لپ‌تاپ معتبر است.تئوری توطئه.علیرغم شواهد بسیار زیاد بر خلاف آن، بامپ ادامه داد که «این لپ‌تاپ توسط اطلاعات روسیه ساخته شده است».

Bump غالباً به نظر می رسد که از این موضوع برخوردار است که ا،ر خوانندگان خیلی فراتر از سرفصل نمی روند. برای مثال، زم، که ترامپ 20 شهر خطرناک را که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شوند به شدت مورد انتقاد قرار داد، بامپ در ستونی با ،وان «نادرست است».ترامپ مدام مدعی است که خطرناک ترین شهرهای آمریکا همگی توسط دموکرات ها اداره می شوند. آنها نیستند با این حال، او آمار نشان داد بر اساس داده های سرانه، هیچ یک از 20 شهر خشن ترین شهر توسط جمهوری خواهان اداره نمی شد. در مقایسه مستقیم میزان جرم و جنایت، تنها یک شهر توسط یک جمهوری خواه اداره می شد (،ونویل، فلوریدا). هفده شهر از 20 شهر توسط دموکرات ها اداره می شد (دو شهردار مستقل داشتند).

بامپ با پیش‌بینی پاسخ آشکار، نوشت: «ترامپ بدون شک از این جزئیات شانه خالی می‌کند… که ادعای او فقط کمی اشتباه بود.» اره.

با توجه به آن تاریخ، بسیاری از ما پس از سال ها طرح این ادعاهای تب، منتظر چرخش بامپ بودیم. او ناامید نشد.

دیروز، نیویورک پست ستونی از من منتشر کرد که به ،وان آن استفاده می شد تم برای جلد.

Bump مجدداً دو ،مت از ستون را نادرست اعلام کرد و مجدداً ثابت کرد که آنها نادرست هستند.

Bump اعلام می کند:

تورلی به اشتباه می‌نویسد: «این گزارش توضیح می‌دهد که چگونه توطئه تب، روسیه توسط عوامل کلینتون اختراع شد و در پرونده بدنام استیل قرار گرفت که توسط کمپین کلینتون تأمین می‌شود». در نقطه‌ای دیگر، او می‌نویسد: «پرزیدنت باراک اوباما و تیم امنیت ملی‌اش در مورد چگونگی افشای «یک منبع خارجی مورد اعتماد» «طرح کمپین انتخاباتی کلینتون برای بدنام ، ترامپ با گره زدن او به ولادیمیر پوتین به منظور منحرف ، توجه از نگر،‌های خود، مطلع شدند. مربوط به استفاده او از سرور ایمیل خصوصی.’ چند روز بعد این اتفاق افتاد.» این نیز نادرست است.»

بیایید با ادعای دوم شروع کنیم. بامپ می‌گوید که اینکه اوباما در مورد طرح مبارزات انتخاباتی کلینتون مطلع شده است، صحت ندارد. قابل ذکر است، در خط زم، طول، که در ادامه می آید، Bump هرگز نشان نمی دهد که چگونه عبارت نادرست است. در واقع، او اعتراف می‌کند که «اطلاعات اطلاعاتی روسیه به دست آمده توسط ،ت ایالات متحده نشان می‌دهد که ستاد انتخاباتی کلینتون تصمیم گرفته است که «دونالد ترامپ را با برانگیختن رسوایی مدعی مداخله سرویس امنیتی روسیه» بدنام کند.

توجه داشته باشید Bump رخ داده را انکار نمی کند. در واقع، این خط بر اساس گزارش دورهمی است و این گزارش قبلا توسط رسانه ها گزارش شده است. در عوض، او بعداً فاش می‌کند که فقط اعتراض می‌کند، زیرا افراد کلینتون گزارش اطلاعاتی را تأیید نمی‌کنند. او می نویسد:

علیرغم اینکه دورهام از کارکنان کلینتون در مورد آن سوال کرده است، این ادعا تا به امروز تایید نشده است. خود کلینتون به دورهام گفت که این ادعا – که منبع آن روسیه است، که دورهام آن را یک “منبع خارجی قابل اعتماد” توصیف می کند – “برای من مانند اطلاعات نادرست روسیه به نظر می رسید. آنها در این کار بسیار خوب هستند، می د،د.”

بنابراین بامپ از کلینتون استناد می کند که کمپین او این پرونده را تأمین مالی کرد، بودجه را در بودجه قانونی خود پنهان کرد، نقش آن را در مقابل خبرنگاران انکار کرد و فعالانه نه یک بلکه دو ادعای نادرست را با FBI مطرح کرد.

بام سپس به طرز عجیبی اضافه می‌کند که «عجیب است که بگوییم کمپین کلینتون صراحتاً به دنبال کشف خاکی بود که ترامپ را به روسیه مرتبط می‌کرد و به کار استیل در ژوئن منجر شد، و اینکه تا اوا، جولای تصمیم به انجام این کار گرفتند. یک استراتژی اصلی دومی اولی را تضعیف می کند.» این را به شما واگذار می کنم تا بفهمید.

حالا بریم سراغ رویداد اصلی. بامپ می‌گوید این که «گزارش به جزئیات چگونگی ابداع توطئه تب، روسیه توسط عوامل کلینتون و در پرونده بدنام استیل، که توسط کمپین کلینتون تأمین می‌شود، قرار داده شده است، نادرست است».

یک بار دیگر، وقتی به اثبات او رسیدید، آنجا نیست. او از ادعاهای واقعی در پرونده ای که دورهم در گزارش خود ت،یب می کند، دفاع نمی کند. او فقط پیشنهاد می‌کند که ممکن است دیگران چند هفته قبل تئوری‌های توطئه خود را ابداع کرده یا مطرح کرده باشند.

Bump با کنجکاوی ج، زم، مربوطه را در ژوئن 2016 شروع می کند و تأکید می کند که کمپین کلینتون تا ماه جولای این تلاش تب، را به یک “راهبرد اصلی” تبدیل نکرد. این تصمیم رسمی به‌جای تاریخ‌های اولیه استخدام فیوژن و تحقیقاتی که توسط کمپین تأمین مالی می‌شود، استفاده می‌شود. دورهام جزئیات نحوه نزدیک شدن فیوژن به استیل را توضیح می دهد می 2016 برای انجام کار

بام جزئیات می‌دهد که چگونه چهره‌هایی مانند رابی موک، مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون، نگر،‌های روسیه را به‌،وان مدرکی مبنی بر اینکه اتهامات تب، روس‌ها فقط کار کمپین انتخاباتی نبوده، مطرح می‌کنند.

استناد به مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون به ،وان مدرکی مبنی بر اینکه دیگران این نگر، ها را مطرح کرده اند، تا حد زیادی قانع کننده است. همچنین تغییری نمی دهد که پرونده کمپین ادعاهای نادرستی را ابداع کرد که سپس به ،ت و رسانه ها داده شد.

در واقع، قبلاً نگر،‌هایی از سوی ،ت در مورد هدف قرار گرفتن کارتر پیج توسط روس‌ها وجود داشت. با این حال، دورهام خاطرنشان می کند که این نگر، ها در مارس 2016 در مورد پیج به این دلیل نبود که آنها معتقد بودند که او یک دارایی است. در عوض، اطلاعات آمریکا «نگران دستیابی روس‌ها به پیج بودند» و دریافتند که پیج «پذیرای تلاش‌های استخدام نیست».

آنچه بامپ به آن توجه نمی کند، یافته های هر دو گزارش بازرس کل و دورهام است که نشان می دهد کمپین کلینتون به طور فعال ادعاهای نادرست را به FBI و رسانه ها منتقل می کند. این پرونده در دادگاه FISA مورد استفاده قرار خواهد گرفت و جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی، حتی به ادعای دروغین “تپ تیپ” از گزارش در سال 2018 اشاره خواهد کرد. این پرونده همچنین خواهد بود. برای سالها به ،وان “تأیید” ذکر شده است و قابل اعتماد توسط رسانه ها و همچنین اعضای دموکرات کنگره.

آنچه واضح است این است که تلاش‌های کلینتون تا جولای 2016 به اندازه کافی آشکار شد که جان برنان، رئیس سابق سیا، رئیس‌جمهور سابق اوباما را در مورد “طرح” ادعایی هیلاری کلینتون برای پیوند دادن دونالد ترامپ نامزد آن زمان به روسیه به ،وان “وسیله ای برای منحرف ، افکار عمومی از استفاده او” مطلع کرد. از یک سرور ایمیل خصوصی.” تحقیقات روسیه چند روز پس از این جلسه توجیهی آغاز شد.

اشاره به اینکه افراد دیگری در هفته‌های قبل تماس‌های روسیه را افزایش دادند، نقش کمپین کلینتون را در ترویج تب، نادرست و اتهامات آلفا بانک به ،وان یک کار ضربه‌ای سیاسی تغییر نمی‌دهد. Bump همچنین به این موضوع نمی پردازد که چگونه کمپین بودجه را مخفی کرده و در مورد نقش خود به خبرنگاران دروغ گفته است.

با این حال، Bump بهترین را برای آ، حفظ کرد. پس از اینکه به خوانندگان گفت که در اینجا چیزی برای دیدن وجود ندارد، او بیشتر به آنها اطمینان داد که

یک راه جایگزین برای بررسی تحقیقات روسیه وجود دارد: اینکه روسیه امیدوار بود ترامپ پیروز شود، اینکه ترامپ از کمک آنها خوشحال بود و مقامات ضد جاسوسی فدرال آن را مشکل‌ساز می‌دانستند.

این به نظر می رسد آنچه در واقع اتفاق افتاده است

آن را تب، روسی 2.0 بگذارید. به عبارت دیگر، مانند برداشتی که از لپ‌تاپ هانتر بایدن داشت، بامپ همچنان استدلال می‌کند که بالا،ه روس‌ها بودند.

احتمال دیگری نیز وجود دارد.

همانطور که بامپ زم، که به دروغ بار را متهم می کرد، نوشت: “وظیفه رسانه ها گفتن حقیقت است.” این زمان خوبی برای شروع خواهد بود.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/18/wait-wa،ngton-posts-،p-makes-the-last-case-for-russian-collusion/