دسته‌ها
اخبار

“سورپرایز” بایدن با کشف دومین دسته از اسناد طبقه بندی شده افزایش می یابد – جاناتان تورلی


در زیر یک نسخه کمی تغییر یافته از من است ستون NY Post در مورد کشف دومین دسته از اسناد طبقه بندی شده در مناطقی که قبلا توسط رئیس جمهور جو بایدن استفاده می شد. پاسخ گیج کننده پرزیدنت بایدن مبنی بر اینکه او حتی با مشورت مشاور در مورد هویت این اسناد نخواهد پرسید، تعدادی از سوالات بی پاسخ مانده است. با این حال، با کشف دومین دسته از اسناد طبقه بندی شده در مکان دیگری، “غافلگیری” رئیس جمهور می تواند در روزهای آینده به طور تصاعدی افزایش یابد. شاید بخواهید یک صندلی پیدا کنید. . . چرخش پیش رو از سوی مطبوعات و صاحب نظران می تواند سرگیجه جه، ایجاد کند.

در اینجا ستون است:

یک داستان قدیمی وجود دارد که به نوح وبستر نسبت داده شده است که در یک کمد با یک آدم پرمور گرفتار شده است. همسرش فریاد زد: «نوح! من شگفت زده هستم!” وبستر با یک تصحیح گرامری پاسخ داد که “این من هستم که شگفت زده شده ام. شما متحیر هستید.»

داستان وبستر این هفته زم، به ذهن خطور کرد که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن چند روز سکوت را در مورد کشف اسناد بسیار طبقه بندی شده در یک گنجه ش،ت. بایدن اعلام کرد او از این کشف “متعجب” شد، اما سپس گفت که وکلایش به او توصیه ،د که سؤالات دیگری نپرسد (یا احتمالاً به آنها پاسخ دهد).

بایدن از نظر دستور زبان درست بود، اگر از نظر قانونی سردرگم شده بود، تنها در توصیف اولین واکنش خود نه اقدامات قبلی خود.

بایدن واقعاً از این کشف شگفت زده شد. بقیه ما باید شگفت زده باشیم.

بالا،ه این بایدن بود که ابراز انزجار کرد با این تصور که سلف او اسناد طبقه بندی شده در مار-آ-لاگو را در اختیار دارد: “چگونه ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، چگونه ممکن است ،ی تا این حد غیرمسئول باشد.”

بایدن تنها ،ی نیست که به طور ناامیدکننده ای در تضاد به نظر می رسد. با گزارش کشف الف دسته دوم اسناد بسیار طبقه بندی شده تصمیمات مریک گارلند، دادستان کل، مرتبط با رئیس جمهور بایدن، به سرعت از غیرقابل توضیح به نامفهوم در حال حرکت است.

احتمالاً به گارلند اطلاع داده شد که اسناد طبقه بندی شده در دفتر قدیمی جو بایدن در 2 نوامبر کشف شده است. او همچنین احتمالاً در مورد اسناد بایدن زم، که 16 روز بعد یک بازرس ویژه را برای بررسی اسناد طبقه بندی شده در مار-آ-لاگو منصوب کرد، می دانست.

در زمان انتصاب جک اسمیت، برخی از ما به امتناع غیرقابل توضیح گارلند از انتصاب یک وکیل ویژه برای بررسی ادعای نفوذ بایدن در دستفروشی و جنایات دیگر اشاره کردیم.

گارلند به رد انتصاب برای بایدن ادامه داد، حتی در حالی که او انتصاب ترامپ را بر این اساس توجیه کرد که ترامپ برای ریاست جمهوری نامزد شده است. جو بایدن رئیس جمهور است. تفاوت در چیست؟

پرزیدنت بایدن، در همین حال، است تظاهر به جهل، به سادگی گفت که او “متعجب” بود که اسناد آنجا بود.

بایدن با بحث ن، در مورد محتوای اسناد، آسیب پذیری خود را در برابر اتهامات انسداد یا اظهارات نادرست به حداقل می رساند. او به سادگی می تواند اعلام “سورپرایز” با دانستن اینکه بسیاری از رسانه ها از سکوت او استقبال خواهند کرد و این رسوایی را به تصویر می کشند.

علیرغم کمبود اطلاعات، مطبوعات و کارشناسان قبلاً اعلام کرده اند که هیچ خطر واقعی امنیت ملی وجود ندارد و مطمئناً هیچ مقایسه ای با Mar-a-Lago وجود ندارد. شیلا ،ون لی، نماینده تگزاس، اظهار داشت: “هیچ مقایسه ای وجود ندارد. آنها در یک کمد قفل شده بودند. در دسترس نبودند.»

پس این استاندارد است؟ کمد قفل شده؟ اتاق انبار مار-آ-لاگو قفل شد و بعداً به درخواست FBI امنیت افزایش یافت.

قابل ذکر است که ترامپ و کارکنانش متهم به اظهارات نادرست و مانع تراشی هستند. با این حال، این همان جرم ادعایی حذف و تصرف غیرقانونی را تغییر نمی‌دهد.

بایدن در حال برداشتن صفحه ای از کتاب بازی هیلاری کلینتون است. اسناد Whitewater را که مدت ها به دنبال آن بودید به یاد بیاورید. پس از پایان یافتن پرونده، ناگهان ظاهر شدند. نیویورک تایمز این اسناد را “دست نیافتنی” خواند، گویی آنها با اراده آزاد حرکت کرده اند.

کلینتون نیز از کشف این اسناد “متعجب” شد. . . پس از اینکه نتوانستند به ،وان بخشی از تحقیقات قبلی مورد استفاده قرار گیرند.

توضیحات واضحی برای اسناد موجود در دفتر وجود دارد، به ویژه با توجه به کار بایدن بر روی کتابی که کار او را در برخی از کشورهای مورد اشاره مانند اوکراین مورد بحث قرار داده است. با این حال، حتی این توضیح سوالات بیشتری را ایجاد می کند. به ،وان مثال، بایدن در سال 2017 سمت معاونت رئیس جمهور را ، کرد و پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود تا سال 2019، دفتری در دانشگاه پنسیلو،ا در فیلادلفیا داشت. در 8 فوریه 2018، مرکز دیپلماسی و تعامل جه، بایدن اعلام کرد که درهای خود را در سال 2018 باز کرد. ایالت واشنگتن

بنابراین، اگر این اسناد هنگام ،وج بایدن از سمت خود حذف می‌شدند، در سال قبل کجا بودند و آیا قبل از اینکه به دفتر واشنگتن برسند، مکررا جابجا شدند؟ به نظر نمی رسد این یک اشتباه “یک و انجام” باشد. اسناد ممکن است در یک دوره پنج ساله در مکان های مختلف بوده باشند.

در غیر این صورت، بایدن باید در مقطعی از پنج سال خارج از یک مکان امن، اطلاعات طبقه بندی شده را درخواست می کرد و دریافت می کرد.

اکنون که دسته دوم اسناد را داریم، نگر، فزاینده ای وجود دارد که اسناد طبقه بندی شده بین دفاتر مختلف توزیع یا ت،یم شده است. این همچنین به این م،ی است که ممکن است تعداد بیشتری از افراد در طول دوره پنج ساله در مکان‌های مختلف به چنین اسنادی دسترسی داشته باشند.

هیچ‌کدام از این‌ها را نمی‌توان با اظهار «تعجب» بایدن روشن کرد.

FBI دو وظیفه فوری دارد: امنیت اسناد بسیار طبقه بندی شده و سپس تعیین اینکه آیا آنها ممکن است به خطر افتاده باشند یا خیر.

در نظر بگیرید که بایدن قاطعانه درخواست برای گرفتن اسناد در پایان این دوره به ،وان معاون رئیس جمهور را رد نکرد.

او همچنین توضیح نداد که پس از پیدا شدن آنها چه زم، به او اطلاع داده شد.

دموکرات‌ها و رسانه‌ها مشتاق هستند که این موضوع را کنار بگذارند و ادامه دهند. اما همانطور که اظهارات گارلند و بایدن نشان می دهد، سوالات زیادی وجود دارد که نیاز به پاسخ دارند. کشف اسناد طبقه بندی شده جدید فقط این سوالات بی پاسخ را بزرگ می کند.

به همین دلیل است که ما «متعجب» نشدیم، اما همه ما می‌تو،م به طور قانونی (و از نظر دستوری) از اکتشافات موجود در کمد جو بایدن – و سکوت او در مورد محتوا – شگفت زده شویم.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/12/then-there-were-two-bidens-surprise-grows-with-reported-discovery-of-second-batch-of-cl،ified-do،ents/