دسته‌ها
اخبار

سخنی از حکیم؟ مقام سابق اطلاعاتی اعتراف می کند که آنها همیشه ایمیل های هانتر بایدن را واقعی فرض می کردند – جاناتان تورلی


داگ، وایز، معاون سابق مدیر آژانس اطلاعات دفاعی و افسر ارشد سابق عملیات سیا، این هفته دوباره به اخبار باز می گردد. وایز در مصاحبه با The Australian اعتراف می کند که او و دیگران همیشه می دانستند که ایمیل های موجود در لپ تاپ هانتر بایدن به احتمال زیاد واقعی هستند. این یک اعتراف قابل توجه از سوی یکی از بیش از 50 مقام سابق اطلاعاتی بود که نامه ای را امضا ،د که در آن داستان لپ تاپ هانتر بایدن قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 به ،وان “اطلاعات نادرست روسیه” رد شده بود. با این حال، وایز همچنان معتقد است که اگرچه درست است، اما او و سایر مقامات حق داشتند که آن را به ،وان «اطلاعات نادرست» احتمالی خواندند. این استدلال که چیزی درست است، اما همچنان اطلاعات نادرست است، بسیار شبیه به نظر می رسد. . . خوب . . . اطلاعات نادرست

نامه بدنام مقامات اطلاعاتی سابق (از جمله شخصیت های دموکرات مانند جان برنان، جیمز کلاپر، لئون پانتا و جرمی باش) توسط رسانه ها مورد استفاده قرار گرفت تا به مردم اطمینان دهند که در این رسوایی چیزی برای دیدن وجود ندارد. این انحراف کامل در ارائه یک پوشش رسانه‌ای مشارکتی برای دفن داستان چگونگی دست‌فروشی نفوذ میلیون‌ها دلاری خانواده بایدن با شخصیت‌های خارجی، از جمله برخی با ارتباطات اطلاعاتی خارجی، بود.

به زیبایی کار کرد. دو سال بعد بود که NPR، نیویورک تایمز و دیگر رسانه‌ها دست به کار شدند تا حقیقت را به مردم بگویند.

اکنون برخی از امضاکنندگان در تلاش برای بازسازی خود هستند. سخت نیست. چهره هایی مانند Bash برای وفاداری خود پاداش گرفته اند. دیگر، مانند برنان و کلاپر به افراد ثابت CNN تبدیل شده‌اند تا همچنان نظرات خود را در مورد اطلاعات ارائه دهند.

با این حال وایز سعی کرده نقشی قابل باز،ید در نامه پیدا کند. او به استرالیا گفت: «همه ما متوجه شدیم که بخش قابل توجهی از آن محتوا باید واقعی باشد تا هرگونه اطلاعات نادرست روسی معتبر باشد. بنابراین ایمیل‌ها و ع،‌هایی که اعمال مجرمانه با روسپی‌ها و هزاران ایمیل در مورد دستفروشی نفوذ را نشان می‌دهند، احتمالاً درست بودند، اما این حقیقت فقط آنها را به شکل‌های خطرناک‌تری از اطلاعات نادرست روسی تبدیل کرد.

به همین راحتی است. درست است یا نه، این داستان در شرح جزئیات فساد خانواده بایدن قبل از انتخابات خطرناک بود. انجام شد و انجام شد.

همچنین به این م،ی است که، تحت این منطق مشکوک، می تو،د هر داستان واقعی را که برای رئیس جمهور یا حزب شرم آور است، به ،وان اطلاعات نادرست فرضی مطرح کنید.

در واقع حکیم می گوید که این بودتعجبی ندارهبرای اینکه بفهمند ایمیل‌هایی که او به انتشار آنها کمک کرده است واقعاً واقعی هستند.

او تنها نیست. توماس رید، ستون نویس واشنگتن پست نوشت ما باید با افشاگری های هانتر بایدن به گونه ای رفتار کنیم که انگار یک عملیات اطلاعاتی خارجی است – حتی اگر احتمالاً اینطور نیست.

بگذارید برای یک ث،ه غرق شود. فرقی نمی کند که این ایمیل های واقعی باشد و اطلاعات نادرست روسی نباشد. آنها احتمالا واقعی هستند، اما باید به ،وان اطلاعات نادرست تلقی شوند، حتی اگر اطلاعات آمریکا بارها این ادعا را رد کرده است. حتی مهم نیست که رایانه به ،وان مدرکی در تحقیقات مربوط به کلاهبرداری جنایی کشف و ضبط شده باشد یا اینکه یکی از افراد مورد اعتماد بایدن اکنون اتهامات خود را به اف بی آی ارائه می کند که اگر به بازرسان دروغ بگوید، متهم به اتهامات جنایی خواهد شد.

با این حال، آنها همچنان می خواستند که رسانه ها این داستان را قبل از انتخابات به ،وان بخشی از “فعالیت های آشکار و پنهان روسیه که امنیت ملی ایالات متحده را تضعیف می کند” به ،وان یک داستان با “در نظر بگیرند.تمام نشانه‌های ک،یک عملیات اطلاعاتی روسیه.»

به خاطر داشته باشید که این «متخصصان» به م،ای واقعی کلمه چیزی جز یک داستان بالقوه مضر علیه بایدن ها قبل از انتخابات نداشتند. این تمام چیزی بود که این کارشناسان برای ارسال نامه خود با عجله نیاز داشتند.

وایز به این موضوع توجهی نمی کند که اطلاعات آمریکا به نتیجه ای کاملاً متضاد رسیده است و هیچ مدرکی –هیچ – از دخالت روسیه یا برخی توطئه های اطلاعات نادرست خارجی پیدا نکرده است.

وایز و سایر امضاکنندگان نمی‌خواستند منتظر هیچ واقعیتی برای تأیید ادعای خود باشند. آنها نامه را با عجله به رسانه‌ای که مشتاقانه منتظر بودند ارسال ،د تا قبل از انتخابات این ماجرا را مطرح کنند. اکنون، آنها به دنبال انکار قابل قبولی هستند که آنها عاملان سیاسی بودند که به یک شغل سیاسی فرستاده شده بودند. به همان اندازه غیرقابل قبول است که یک داستان واقعی فرضی را «اطلاعات نادرست» بنامیم.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/17/word-from-the-wise-former-intelligence-official-admits-that-they-always-knew-the-،ter-biden-emails-were-likely-genuine/