دسته‌ها
اخبار

رپر “50 سنت” برنده حکم اصلی در پرونده حق تبلیغات – جاناتان تورلی


کورتیس ،ون، III در یک پست رسانه اجتماعی نشان داده شده است
ع، سند دادگاه

کرتیس جی. ،ون سوم، با نام مستعار “50 سنت”، در شکایت خود علیه یک آبگرم پزشکی که از تصویر او برای تبلیغ یک تجارت تقویت ، تناسلی استفاده می کرد، پیروز شد. آنجلا کوگان، مالک Perfection Plastic Surgery & MedSpa، اکنون باید برای دفاع از استفاده از این تصاویر در رسانه های اجتماعی در موردی جالب در مورد “حق تبلیغ” در جرایم، به محاکمه برود.

،ون شکایت با اعلام این موضوع شروع می شود: «این پرونده در مورد سوء استفاده از حسن نیت یک تاجر و سرگرمی محبوب توسط یک صاحب تجارت بی وجدان برای منافع اقتصادی خود است.»

هنگام بازدید از ساحل Sunny Isles در 1 فوریه 2020، کوگان برای گرفتن سلفی به ،ون نزدیک شد. ،ون معتقد است که کوگان «به سادگی می‌خواست با او ع، بگیرد [him] منحصراً برای لذت شخصی خودش.» با این حال، این سلفی در جلوی چشمان جراحی پ،تیک و MedSpa او گرفته شد و کوگان بعداً این ع، را در حساب عمومی اینستاگرام خود و حساب عمومی پرفکشن منتشر کرد و زیرنویس آن را نوشت: «50cent@ از شما برای توقف در آبگرم پزشکی شماره یک متش،. ” این پست‌ها شامل هشتگ‌هایی مانند “#50cent #bhperfectionmedspa #perfectionmedspa #medspa #celeb #vip #لیزر #صورت است.”

کورتیس ،ون سوم برای ع، گرفتن با آنجلا کوگان
ع، های سند دادگاه

ظاهراً کوگان به انتشار این ع، ادامه داد و گزارشگر کوگان ظاهراً این داستان را به یک سایت شایعه‌پردازی به نام The Shade Room برای مقاله‌ای با ،وان «افزایش ، تناسلی مرد از همیشه محبوب‌تر است و BBLs در حال نابودی هستند: آنجلا کوگان، مدیر عامل جراحی زیبایی درباره آن صحبت می‌کند، مطرح کرد. ”

کوگان سپس مقاله را بازنشر کرد، اما این بار او ع، ،ون را در کنار هم با “ع،ی از نزدیک از یک ارائه دهنده پزشکی که احتمالاً در حال انجام یک عمل تقویت ، تناسلی بر روی بیماری است که صورتش قابل مشاهده نیست و اندام تناسلی اش توسط او پوشیده شده است، اضافه کرد. یک ایموجی بادمجان.”

یک پست رسانه اجتماعی شامل کرتیس ،ون III نشان داده شده است.
ع، سند دادگاه

کوگان در ویدئویی که تصویر او با ،ون را نشان می‌دهد، ادعا می‌کند که[m]آنها واقعاً پیشرفت کرده‌اند و بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم جراحی می‌شوند.» در حالی که تصویر از یک شکلک گیاهی برای پنهان ، تصویر جراحی استفاده می کند، مفهوم این بود که 50 Cent “بادمجان” خود را تقویت کرده است.

این منجر به شکایتی شد که ادعا می‌کرد انواع دعاوی قانونی و عرفی.

قاضی رابرت ان. اسکولا، درخواست بعدی کوگان برای رد انفصال را رد کرد حکم می کند که اشاره کرد که کوگان این ادعای “ضعیف” را مطرح می کند که ،ون با استفاده از ع، به ،وان تبلیغات موافقت کرده است.

فلوریدا قانون عرفی جرم را برای سوء استفاده از نام یا شباهت مدون کرد. تحت Fla. Stat. § 540.08 (1)، قانون فلوریدا می گوید:

«هیچ شخصی نباید بدون رضایت صریح کتبی یا شفاهی برای چنین استفاده‌ای از نام، پرتره، ع، یا سایر موارد مشابه، برای مقاصد تجاری یا برای اه، تجاری یا تبلیغاتی منتشر کند، چاپ، نمایش دهد یا به‌طور عمومی از آن استفاده کند. . “

دادگاه دریافت که “هم توییت و هم مقاله که در ویدئوی ارسال شده توسط متهمان ظاهر می شود، بدون شک ع، کوگان با ،ون را در کنار تصاویر و متنی قرار می دهد که جراحی تقویت ، تناسلی و تجارت متهمان را تبلیغ می کند.”

،ون همچنین نه تنها بر اساس قانون عرفی جرم سوء استفاده از قانون، بلکه در مورد دوم، به دنبال جبران خسارت بود. تحت یک ادعای نور نادرست، زم، که یک نشریه یا تصویر دلالت بر چیزی دارد که هم بسیار توهین‌آمیز و هم نادرست است، شخص می‌تواند شکایت کند. جایی که افترا با اظهارات نادرست سروکار دارد، نور نادرست با پیامدهای نادرست سروکار دارد. دادگاه همچنین ،ون را بر اساس قانون عرفی تشخیص داد.

،ون همچنین در مواردی که تحت قانون Latham برای تایید نادرست (شمار ​​III) و تبلیغات نادرست (شمار ​​IV)، تبدیل (شمار ​​V) و غنی سازی ناروا (شمار ​​شش) برتری داشت.

دادگاه به وضوح در اجازه دادن به پرونده به محاکمه صحیح است، به ویژه با توجه به این معیار که همه حقایق باید به نفع طرف غیر متحرک تفسیر شوند. صادقانه بگویم، این موردی است که کوگان باید فوراً با مشورت مشاور حل و فصل می کرد. دادگاه خاطرنشان می کند که کوگان در واقع برای رد این ادعاها یا ارائه شواهدی در مورد چگونگی (یا توضیحی برای چرایی) رضایت ،ون به چنین استفاده تبلیغاتی انجام نداد.

اکنون، با توجه به هزینه های دادخواهی، ،ون احتمالاً بیش از 50 سنت طلب خواهد کرد. او نه تنها به دنبال دستمزد و هزینه های وکیل بر اساس قانون لاتام است، بلکه به دنبال خسارت سه برابری تحت آن قانون است.


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/18/judicial-enhancement-rapper-50-cent-wins-major-ruling-clearing-way-for-trial-in-publicity-claim/