دسته‌ها
اخبار

درس هایی از اقامت کوتاه سام بنکمن-فرید در زندان باهامیا | مایکل سی دورف | حکم


روز دوشنبه، سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX و مدیر عامل سابق، مخالفت خود را با استرداد به ایالات متحده برای مواجهه با اتهامات کلاهبرداری جنایی لغو کرد. تصمیم او راه را برای محاکمه نهایی یا اعتراف به گناه باز می کند. همچنین ممکن است محصولی از شرایط سخت در زندان فا، هیل در باهاما، جایی که بانکمن-فرید بازداشت شده بود. آ گزارش و، خارجه آمریکا سال گذشته مشاهده کرد که زند،ان و بازداشت شدگان پیش از محاکمه در این مرکز

دسترسی نادر به وعده های غذایی مغذی و تاخیر طول، بین وعده های غذایی روزانه گزارش شده است. . . . زند،ان ، های انس، را با سطل خارج می ،د. زند،ان از نبود تخت و ملافه شکایت داشتند. برخی از زند،ان به دلیل دراز کشیدن روی زمین برهنه دچار زخم بستر شدند. بهداشت یک مشکل عمومی بود و سلول‌ها به موش‌ها، ،ات و ،ات آلوده بودند.

اودیسه حقوقی بانکمن-فرید که هنوز در حال آشکار شدن است، احتمالاً به ،وان یک داستان هشداردهنده در مورد سفته بازی، خطرات بازارهای تحت نظارت و غرور در خاطر خواهد ماند. اما اقامت کوتاه او در یک زندان باهاما که توسط یک سرپرست سابق به ،وان “ناشایست بشریت” توصیف شده است، می تواند به ،وان فرصتی برای تأمل در مورد نقص های گسترده تر در سیستم های عدالت کیفری باهاما و ایالات متحده باشد.

شرایط زندان و زندان در باهاما و ایالات متحده

مانند ایالات متحده، باهاما نیز دارای نرخ بالای زند، است. ایالات متحده “قهرمان” جه، است و درصد بیشتری از جمعیت خود را نسبت به هر کشور دیگری زند، می کند. باهاما در رتبه سیزدهم قرار دارد و سایر کشورهای حوزه کارائیب بسیاری از نقاط برتر را به خود اختصاص داده اند..

حبس انبوه مست،م چندین آسیب شناسی مرتبط است: احکام طول، بی جهت که تلفات خود را بر افراد زند، و عزیزانشان می زند. حبس ناعادلانه برای جنایاتی که می‌توان از طریق روش‌های کمتر محدودکننده رسیدگی کرد. شلوغی زندان؛ دوره های طول، بازداشت پیش از محاکمه؛ و شرایط سخت در زندان ها و زندان ها. آ،ین پدیده تا حد زیادی نتیجه سایر موارد است: با انبوهی از زند،ان، بودجه زندان و زندان به حدی کاهش می‌یابد که کارکنان نمی‌توانند به نیازهای افراد مسئول رسیدگی کنند.

با این حال، بی‌تفاوتی نسبت به رفاه زند،ان و بازداشت‌شدگان پیش از محاکمه صرفاً یک اثر جانبی محدودیت‌های منابع ناشی از حبس بیش از حد نیست. از برخی جهات مورد نظر است.

در نظر بگیرید که، حتی زم، که ا،ر جامعه مودب دریافته اند که تجاوز ، خنده آور نیست، شوخی در مورد تجاوز ، در زندان رایج است. خبر خوب این است که در سال 2003 کنگره قانون حذف تجاوز ، در زندان را تصویب کرد. خبر بد – همانطور که در داده های جمع آوری شده توسط اداره آمار دادگستریاین است که هزاران زند، و زند، هر ساله قرب، تجاوز ، می شوند. و واضح است: این حوادث صرفاً پیامد ناخواسته کمبود کارکنان نیستند. بسیاری از تجاوزهای ، در زندان یا توسط نگهبانان به ،وان ابزاری برای اعمال کنترل بر افراد زند، انجام می شود یا تحمل می شود..

توضیح (اما مسلماً توجیه کننده) عدم همدلی

چرا در غیر این صورت افراد شایسته تجاوز ، یا سوءتغذیه را به ،وان سرنوشتی قابل قبول برای هر ،ی تایید می کنند؟ منطق این است که مردم در زندان سزاوار ،ی خود به ،وان مجازات جنایات خود هستند.

با این حال، حتی اگر این دیدگاه در مورد زند،، که به جرایم جدی محکوم شده اند قابل دفاع باشد، به سختی می تواند ،ی تحمیل شده به بازداشت شدگان پیش از محاکمه را توجیه کند که – در کشورهای لیبرال دموکرات مانند ایالات متحده و باهاما – فرض می شود که بی گناه فرض می شوند. . امسال تا اینجای کار، 19 زند، پیش از محاکمه تنها در زندان های شهر نیویورک جان خود را از دست داده اند. برخی از این افراد ممکن است به هر حال مرده باشند، اما مطمئناً ناامیدی ناشی از جزیره رایکرز و سایر امکانات در برخی از مرگ‌ها، از جمله خودکشی، نقش داشته است. و بسیاری از ،، که از بازداشت طول، مدت پیش از محاکمه جان سالم به در می‌برند، حتی اگر در نهایت تبرئه شوند یا اتهامات علیه خود لغو شوند، زندگی‌شان ویران می‌شود.

در این میان، البته، حتی افرادی که به جرم محکوم شده اند، این کار را نمی کنند سزاوار به ،وان مجازات مورد تجاوز قرار گرفتن، گرسنگی کشیدن، گاز گرفتن توسط موش ها، یا هجوم ، ها. اگر قاضی آن را به ،وان بخشی از یک حکم در نظر بگیرد، بدون شک چنین سرنوشتی به‌طور غیرقانونی ظالمانه و غیرعادی تلقی می‌شود. افرادی که راضی به اجازه دادن به چنین وحشت‌هایی هستند باید تصور کنند که تأثیری ندارد آنها.

و برای نخبگان، این فرض احتمالاً یک پیش‌بینی منصفانه است.

Bankman-Fried دفتر مرکزی FTX را در باهاما انتخاب کرد، زیرا علاوه بر اینکه یک بهشت ​​گرمسیری است، دارای بخش مالی قوی و قو،ن من، برای شرکت‌ها است. بنابراین، شرایط سخت زندان فا، هیل ممکن است برای یک کشور نسبتاً مرفه غیرعادی به نظر برسد. با این حال، باهاما دارای بالاترین سطح نابرابری درآمد در میان کشورهای حوزه کارائیب است. در باهاما، مانند ایالات متحده، شرکت کنندگان در امور مالی بالا معمولاً ،، نیستند که در زندان های آلوده به موش قرار می گیرند.

شادن فرود

با این حال، بنکمن-فرید در بالاترین سطح توزیع ثروت بود (و شاید در حال حاضر باقی بماند). اگر نخبگان به دلیل عدم همدلی با افراد معمولی که در نهایت به زندان می‌افتند، چندان نگران شرایط زندان نیستند، چرا در بانکمن-فرید همسالی را که حداقل نسبت به او احساس همدلی انتخابی دارند، نمی‌شناسند؟ به نظر می رسد پاسخ کوتاه schadenfreude باشد – رضایت از بدشانسی دیگری، به ویژه ،ی که به نظر می رسد کمی بیش از حد خوش شانس به نظر می رسد.

Schadenfreude یک احساس بسیار رایج انس، است. اعتراف می کنم که خودم در مورد بانکمن-فرید کمی از آن احساس کردم. با توجه به این که دائماً معتقدم که ارز دیجیتال حبابی سوداگرانه بدون حتی ظاهر یا بوی خوش گل لاله است، اعتراف می کنم که از تماشای ،یدن حباب و شاهد حضور یکی از عوامل اصلی تورم آن، حداقل تا حد زیادی رضایت دارم. با این حال، این به دور از آرزو یا حتی شوخی در مورد ،ی است که در زندان مورد تجاوز ، قرار می گیرد.

در پایان، “سقوط سریع بانکمن-فرید از قهرمان به شرور” ممکن است به بهترین وجه با نفرتی که مردم نسبت به کلاهبرداران دارند، توضیح داده شود. یک دزد معمولی فقط اموال شما را می گیرد. یک کلاهبردار دارایی شما را می گیرد، به اعتماد شما خیانت می کند و شما را یک ، رها می کند. مطابق با کیفرخواست بانکمن-فرید که علیه بنکمن-فرید ثبت شد، یک دزد معمولی نبود و مطمئناً آن بچه هوس باز و با چشمان ستاره ای نبود که بالای سرش وارد شد. در عوض، ،ت مدعی است که بنکمن-فرید تنها به ،وان یک ژست گرفته است نوع دوست وگان تلاش برای ،ب درآمد میلیاردی تا بتواند به نیازمندان خدمت کند، در حالی که در واقع قصد داشت از سرمایه گذاران و مشتریان کلاهبرداری کند.

بنابراین، میل به محاکمه شدن بنکمن-فرید – حتی آرزوی دیدن رنج او – قابل درک است. با این حال، نه در مورد او و نه در مورد صدها هزار نفر دیگر که در سیستم عدالت کیفری گرفتار شده‌اند، میزان رنجی که در زندان‌ها و زندان‌های ما کشیده شده قابل توجیه نیست.


منبع: https://verdict.justia.com/2022/12/21/lessons-from-sam-bankman-frieds-brief-stay-in-a-bahamian-jail