دسته‌ها
اخبار

داروهای سقط جنین دارویی در حال حاضر در داروخانه ها موجود است


در 3 ژانویه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مقررات خود را تغییر داد تا به داروخانه‌های ،ده‌فروشی اجازه دهد نسخه‌های داروی سقط جنین را پر کنند، و دسترسی به این روش را گسترش داد، زیرا ایالت‌های بیشتری پس از لغو قانون توسط دادگاه عالی ایالات متحده، آن را ممنوع یا محدود ،د. رو در مقابل وید سال گذشته

میفپریستون که در ،یب با میزوپروستول مصرف می شود، هورمون پروژسترون را که برای ادامه بارداری لازم است، مسدود می کند. در 10 هفته اول بارداری تجویز می شود، روشی مطمئن و موثر برای خاتمه بارداری است. بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده در هر سال، سقط دارویی است.

در سال 2000، FDA میفپریستون را در ایالات متحده تحت قانون تایید کرد برنامه ارزیابی ریسک و سیستم کاهش (REMS).. قبل از تغییر قانون در سال جاری، تنها کلینیک‌ها، مطب‌های پزشکی یا بیمارستان‌ها می‌توانستند مایفپریستون را توزیع کنند و استفاده از آن مست،م نظارت توسط یک ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی معتبر بود. انجمن داروسازان آمریکا، در میان سایر سازمان‌ها، از گسترش دسترسی به این دارو حمایت ،د.

در حالی که FDA در ابتدا این تغییر را در دسامبر 2021 اعلام کرد، تجدید نظری که اجازه می داد میفپریستون به صورت حضوری توزیع شود و داروخانه ها به دنبال صدور گواهی برای انتشار آن باشند، در این ماه رسمی شد.

اثر طول، مدت این تغییر نامشخص است، زیرا داروخانه ها هنوز تابع قو،ن ایالت خود هستند – که می تواند توانایی آنها را برای توزیع دارو محدود کند.

شکایت فدرال می تواند دسترسی به مواد مخدر را به خطر بیندازد

در نوامبر 2022، اتحاد دفاع از آزادی شکایت کرده است در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی تگزاس، به دنبال لغو تاییدیه داروهای سقط جنین شیمیایی.

این گروه ادعا می کند که تنها راهی که FDA می تواند داروهای سقط جنین شیمیایی را تایید کند، درمان بارداری به ،وان یک “بیماری” و با تعیین اینکه میفپریستون و میزوپروستول “منفعت درم، م،اداری” نسبت به درمان موجود ارائه می دهند، بود.

در اوایل ماه فوریه، قاضی آن پرونده می‌تواند دستور موقت ممنوعیت مؤثر مایفپریستون را در زم، که پرونده در جریان است صادر کند. احتمال چنین دستوری ناشناخته است. در حالی که این اولین بار است که این گروه شکایتی را برای هدف قرار دادن فرآیند تأیید میفپریستون ارائه می‌کند، این گروه در دو ،ت قبلی نتوانسته است در مورد موضوعات مشابه پیروز شود.

این برای شما چه م،ایی دارد؟

در حال حاضر، داروخانه های دارای مجوز تحت برنامه REMS می توانند دارو را مستقیماً در اختیار مشتریان قرار دهند. لازم به ذکر است که این مانند مراجعه به داروخانه برای پیشگیری از بارداری اورژانسی (طرح B) بدون تجویز پزشک نیست. نیاز به نسخه برای سقط دارویی بدون تغییر باقی می ماند، اما بیماران دیگر مجبور نیستند داروها را شخصاً از یک ارائه دهنده بهداشت تهیه کنند و در عوض می توانند دارو را از طریق پست دریافت کنند. داروخانه های بزرگ مانند Walgreens و CVS اعلام کرد که قصد دارد گواهینامه بگیرد.

با توجه به اینکه میفپریستون بیش از 97 درصد در خاتمه بارداری مؤثر است و بیش از 4 میلیون زن از زمان تأیید آن استفاده کرده اند، در دسترس بودن آن احتمالاً همچنان یک مشکل باقی خواهد ماند زیرا کشور تلاش می کند عواقب تصمیم دادگاه عالی را بررسی کند. سازمان بهداشت ،ن دابز علیه ،ون سال گذشته

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/medication-abortion-drugs-available-at-pharmacies-for-now/