دسته‌ها
اخبار

تعطیلی استاد حقوق بشر در مک گیل توسط معترضان حقوق بین الملل – جاناتان تورلی


دانشگاه مک گیل در این ماه به آ،ین نقطه عطف جنبش ضد آزادی بیان تبدیل شد، زم، که طرفداران حقوق ترانس‌حقوق سخنر، خود را تعطیل ،د. رابرت وینتموت، استاد حقوق بشر در کینگز کالج لندن. او همچنین یکی از فارغ التحصیلان مک گیل است. CBC گزارش شده است که مرکز حقوق بشر و پلورالیسم حقوقی دانشگاه مک گیل (CHRLP) میزبان این رویداد با ،وان «بحث ، در مقابل ،ت (هویت) در بریت،ا و طلاق LGB از T.دانشجویان و معترضان همه تلاش‌های وینتموت و دیگران را فریاد زدند تا شنیده شوند. با این حال، مک گیل هیچ اقدامی را برای مجازات ،، که مسئول مسدود ، این رویداد بودند، اعلام نکرده است، علیرغم اینکه نوارهای ویدئویی به وضوح افراد مسئول را نشان می دهد.

مطابق با گزارش ها، تقریباً 100 معترض “به اتاق هجوم بردند … پروژکتور را از برق جدا ،د و به سمت بلندگو آرد پرتاب ،د و دیوارهای داخل ساختمان دانشکده نیز ت،یب شد.” Wintemute متولی یک گروه مستقر در بریت،ا به نام LBG Alliance است و او رهبر بحث در مورد مسائل بیولوژیکی مربوط به ،ت و حقوق بشر بوده است. Wintemute متولی یک گروه مستقر در بریت،ا به نام LBG Alliance است و او یکی از رهبران این گروه بوده است. بحث در مورد مسائل بیولوژیکی مربوط به ،ت و حقوق بشر. اتحاد LBG توییت کرد در روز چهارشنبه که «شرم آور است که یک استاد برجسته حقوق بشر همجنس گرا قادر به بحث در مورد حقوق همجنس گرایان نبود. همجنسگرایان هنوز حقوقی دارند، اینطور نیست؟»

این یک سوال منصفانه است، اما هیچ پاسخ قاطعی از رئیس دانشکده وجود ندارد گزارش شده است از آزادی بیان حمایت کرد، اما علناً خواستار پاسخگویی برای ،، که این رویداد را مختل ،د، نشد. تفاوت بین اعتراض در خارج از یک رویداد (که باید به وضوح محافظت شود) و ورود به یک رویداد برای جلوگیری از شنیدن سخنران یا پانل توسط دیگران وجود دارد.

رابرت لکی، رئیس دانشکده حقوق مک گیل، ایمیلی درباره این سخنر، برای دانشجویان ارسال کرد. لکی بیان کرد

«یک مؤسسه دانشگاهی همه نظرات هر سخنران را که میزبان آن است تأیید نمی کند. اعضای هیئت مدیره هر چیزی را که توسط سازمان هایی که به آنها کمک می کنند گفته یا انجام می شود تایید نمی کنند. در همین راستا، وکلای م،ع همه چیزهایی را که مشتری، که از آنها دفاع می کنند، گفته یا انجام می دهند، تایید نمی کنند. من قویاً معتقدم که در دراز مدت، حفظ این جدایی مهم است، از جمله برای اعضای جوامع LGBTQ+ ما.»

این یک بی،ه خوب است، با این استثنا که هیچ گزارشی از اقدامات انجام شده برای مجازات مسئولین، از جمله اعمال گزارش شده که تجاوز و خسارت مالی تلقی می شود، وجود ندارد. اگر چنین اظهاراتی وجود داشت رسانه ای نشد.

کمپین لغو در مک گیل یک الگوی رایج در مدارس از ییل تا شمال غربی تا جورج تاون است. مسدود ، دیگران از صحبت ،، اعمال آزادی بیان نیست. این نقطه مقابل آزادی بیان است. با این وجود، اساتید از چنین ادعاهایی حمایت کرده اند. مری لو بیلک رئیس قانون CUNY نشان داد که این روند تا کجا پیش رفته است. هنگامی که جاش بلکمن، استاد حقوق محافظه کار، از صحبت در مورد «اهمیت آزادی بیان» منع شد، بیلک اصرار داشت که برهم زدن سخنر، در مورد آزادی بیان، آزادی بیان است. (بیلک بعداً خود را انصراف داد و استعفا داد).

این روند خطرناک در دانشگاه در مقاله مرور قانون من، جاناتان تورلی مورد بحث قرار گرفته است.آسیب و هژمونی: افول آزادی بیان در ایالات متحدهمجله حقوق و سیاست عمومی هاروارد.

ما دیده‌ایم که چگونه این می‌تواند به نوعی «وتوی سرگردان» تبدیل شود که در آن سخنر،‌ها پیشاپیش لغو می‌شوند یا به‌دلیل ایجاد اختلال در تظاهرکنندگان به طور ناگه، خاتمه می‌یابند. موضوع اعتراض به چنین سخنران، نیست، بلکه ورود به رویدادها به منظور جلوگیری از شنیدن چنین سخنران، است. دانشگاه ها تالارهایی را برای بحث در مورد نظرات گوناگون ایجاد می کنند. ورود به ک، درس یا رویداد برای جلوگیری از صحبت دیگران مانع آزادی بیان است. من نیز همین احساس را در مورد جلوگیری از اعتراض چنین افرادی در خارج از چنین رویدادهایی دارم. با این حال، نگر، مربوط به رویدادهای خارج از منزل نیست که در آن همه گروه ها می توانند به اندازه صدایشان بلند و پر سر و صدا باشند. هر دو طرف حق بیان آزادی بیان دارند. موضوعی که در محوطه دانشگاه وجود دارد، ورود به سالن ها یا ک، های درس است تا مانع از شنیدن سخنرانان یا نظرات مخالف دیگران با بحث در مورد رویدادها شود.

این موضوع مورد مناقشه برخی از دانشگاهیان بوده است که معتقدند آزادی بیان شامل حق ،ت ، دیگران است. برکلی کانون نگر، های زیادی در مورد استفاده از حق وتوی هکرها در دانشگاه های ما بوده است، زیرا معترضان خشن موفق شده اند سخنرانان را خاموش کنند، حتی چند سخنران مانند یک مقام ACLU. هم دانشجویان و هم برخی از اساتید این موضع را حفظ کرده اند که حق دارند ،، را که با آنها اختلاف نظر دارند ،ت کنند و حتی رو،مه های دانشجویی بیان مخالفت را خارج از حمایت از آزادی بیان اعلام کرده اند. در یکی دیگر از پردیس‌های دانشگاه کالیفرنیا، استادان در واقع به دور استادی تجمع ،د که به حامیان حامی زندگی حمله فیزیکی کرد و نمایشگر آنها را پاره کرد. در این میان، دانشگاهیان و روسای دانشگاه ها گفته اند که برای بیان توهین آمیز یا “غیر صادقانه” هیچ گونه حمایت از آزادی بیان وجود ندارد.

فقدان انضباط در چنین مواردی یک مشکل دیرینه بوده است. برای دانشجویان یا اساتیدی که نمی توانند نظرات مخالف دیگران را بشنوند، بازدارنده کمی وجود دارد. در حالی که برخی از مدارس شجاعت پاسخگویی دانش‌آموزان را نشان داده‌اند، ا،ر آنها چیزی بیش از انتقاد ملایم ارائه می‌کنند.

من قبلا بحث شده است حادثه مربوط به ک، جامعه شناسی 201 توسط پروفسور بت ردبرد. این ک، «نابرابری در جامعه آمریکا را با تأکید بر نژاد، طبقه و ،ت» مورد بررسی قرار داد. ردبرد با دعوت از یک فرد غیرقانونی و سخنگوی اداره مهاجرت و گمرک به ک، های جداگانه، مقایسه جالبی برای دانش آموزان خود ارائه کرد. اعضای MEChA de Northwestern، Black Lives Matter NU، پروژه عدالت مهاجر، ائتلاف آمریکایی آسیایی اقیانوس آرام، NU Queer Tran، Inter، People of Color و Rainbow Alliance سازماندهی شدند تا دیگر دانش آموزان را از شنیدن نماینده ICE جلوگیری کنند. با این حال، آنها بدون کمک مدیران شمال غربی (از جمله رئیس دانشجویان تاد آدامز) نمی توانستند موفق شوند. معترضان بیرون از سالن فریاد می زدند “F**k ICE”. آدامز و سایر مدیران سپس گفتند که معترض، که فریادهای ناسزا می گویند، اگر قول بدهند ک، را مختل نکنند، اجازه ورود به ک، را خواهند داشت. قول دادند ک، را به هم نزنند. به محض اینکه به معترضان اجازه ورود به ک، داده شد، از سخنر، نماینده ICE جلوگیری ،د. نمایندگان ICE در نهایت آنجا را ، ،د و ردبرد ک، را لغو کرد تا در مورد این موضوع با معترضان صحبت کند که فقط مانع از شنیدن دیدگاه مخالف دانشجویانش شد.

نظرات دانشجویان شمال غربی پس از اینکه اساتید به آنها گفتند که برخی از سخنان توهین آمیز باید به ،وان نوعی حمله تلقی شود قابل پیش بینی بود. آوریل ناوارو، دانشجوی سال دوم SESP، این موضوع را رد کرد که اساتید باید اجازه داشته باشند که چنین سخنران، را به ک، های درس خود دعوت کنند تا “گفتگوی خوب و خوبی با ICE” داشته باشند. او اصرار داشت که این سخنرانان باید ،ت شوند، زیرا آنها “جوامع را وحشت زده می کنند” و از کار زند،ان سود می برند. در اینجا چهره نسل جدید سانسورچیان است که توسط دانشگاهیان ناسازگار به گفتار شکل گرفته است:

ما علاقه ای به داشتن آن نوع مکالمات نداریم که اینگونه باشد، “اوه، بیایید به طرف آن ها گوش کنیم” زیرا این باعث می شود که آنها به جای طرفداران فعال خشونت، پیرو قو،ن منفعل باشند. ما درگیر چنین چیزهایی نیستیم. این خشونت ICE را مشروعیت می بخشد و نورث وسترن را در این امر شریک می کند. وقتی شما با دستگاه های ،تی سروکار دارید، یک موازنه قدرت نابرابر وجود دارد.»

این دانش‌آموزان در مصاحبه‌ها با نام شناسایی شدند. آنها هیچ ترسی از هیچ نتیجه ای در جلوگیری از تدریس یک استاد در ک، در نورث وسترن نداشتند. حق داشتند. پاسخ رسمی به دانشجوی، که یک ک، را تعطیل ،د تا دیدگاه مخالف را خاموش کنند، به بی،ه ای منجر شد که اقدامات دانشجویان «ناامیدکننده بود که سخنرانان اجازه صحبت نداشتند».

مک گیل را باید به خاطر تلاش برای بحث در مورد این موضوعات و بعداً دفاع از تنوع افکار در دانشگاه ستود. با این حال، اگر مدرسه از اصول آزادی بیان با معیارهای واقعی پاسخگویی برای دانشجویان و اساتید به طور ی،ان پشتیب، نکند، این کلمات هیچ م،ایی ندارند.




منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/12/human-rights-professor-shutdown-at-mcgill-by-trans-rights-pro،rs/