دسته‌ها
اخبار

تاریخ شفاهی در دنیای امروز


مؤسسه Sambhaavnaa یک کارگاه آموزشی برای مورخان شفاهی مشتاق از 1 تا 5 ژوئیه برگزار می کند و به دنبال ثبت نام برای آن است.

درباره موسسه Sambhaavnaa

مؤسسه سیاست و سیاست عمومی سامبااونا واقع در روستای کوچکی به نام کندواری، در دامان رشته کوه های قدرتمند Dhauladhar در هیماچال پرادش، یک مکان یادگیری و زندگی جایگزین برای ،، است که به تغییرات اجتماعی و سیاسی علاقه مند هستند.

ماموریت اصلی Sambhaavnaa که تحت حمایت جامعه آموزشی Kumud Bhushan در سال 2004 تأسیس شد، پرورش رهبری مبتنی بر ارزش با تشویق افراد، به ویژه جوانان بوده است. برای بحث و توسعه دیدگاه انتقادی در مورد آرمان ها و ایده هایی که یک جامعه عادلانه را تعریف می کنند.

درباره کارگاه

در چند دهه اخیر، تاریخ شفاهی توجه همگان را به خود جلب کرده است. این منجر به چیزی می شود که می توان آن را بازسازی تاریخ کرد و این رشته را به مراتب در دسترس تر و دموکراتیک تر می کند. روش تحقیق فرد را تشویق می کند تا با مردم مصاحبه کند و شواهدی را در مورد گذشته تضمین کند.

تغییر روش‌شناختی تأثیرات پایداری داشته است، زیرا افراد با پیشینه‌های مختلف از تاریخ شفاهی برای تمرین، بازاندیشی و اختراع مجدد گذشته استفاده می‌کنند. ما محقق، داریم که بر روی بخش‌های غیر هژمونیک و به حاشیه رانده جامعه ما کار می‌کنند، فعال، داریم که مصاحبه‌های افراد درگیر در جنبش‌های سیاسی را ضبط می‌کنند، سازمان‌هایی که تاریخ خانواده را حفظ می‌کنند، متخصص، داریم که داستان‌های افرادی را که در توسعه مؤسسات برجسته در هند فعالیت می‌کنند، موزه‌هایی که تاریخ شفاهی محله‌ها را مدیریت می‌کنند، بایگ، می‌کنند. و خیلی بیشتر.

فرصت بزرگ بعدی شما ممکن است درست در گوشه و کنار باشد. بروز بمان! دانلود کنید برنامه Lawctopus

Sambhaavnaa با همکاری انجمن تاریخ شفاهی هند این کارگاه را برگزار می کند که در آن، ما بر روی تمام فرآیندهای تاریخ شفاهی تمرکز می کنیم. ما با ویژگی های اساسی مانند طراحی پرسشنامه، شناسایی راویان خود و یادگیری گوش دادن شروع می کنیم تا بحث خود را در مورد چگونگی ایجاد مش، تاریخ شفاهی در پیکربندی فضایی مش، بین مصاحبه شونده و مصاحبه کننده گسترش دهیم.

در این زمینه، ما معتقدیم که این کارگاه برای دانشجویان، دانش پژوهان، دست اندرکاران و فعال، که روش تاریخ شفاهی را در حوزه های مربوطه خود به کار می گیرند یا می خواهند به کار ببرند، ایده آل خواهد بود. برنامه مس، ماهیت غوطه ور و تعاملی خواهد داشت و شامل بازدیدهای مید، می شود که انتظار می رود شرکت کنندگان مصاحبه ها را ضبط کرده و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در این کارگاه، آنها با شرکت کنندگان کار خواهند کرد تا:

  • درک کنید که چگونه تاریخ شفاهی ابزاری توانمند است که صداهای پیرامونی جامعه ما را برجسته می کند و آنها را به مرکز بحث های ما می آورد.
  • روشی را که در آن شخص می‌تواند سؤالات را بدون اشکال در شکل قالب بندی کند، بررسی کنید.
  • حساسیت خاصی ایجاد کنید تا با دقت به صدای راویان گوش دهید.
  • به روش‌های جذب حرکات بدن، لحن، لحن، ژست، لکنت، لکنت و سکوت که در روایت‌ها نفوذ می‌کند، فکر کنید.
  • پیامدهای انجام ضبط ویدیویی و/یا صوتی را بررسی کنید.
  • درک کنید که چگونه موقعیت ذهنی شخص باید مورد مذاکره قرار گیرد تا از تعارضات تفسیری جلوگیری شود.
  • سیاست مستندسازی و آرشیو ، مصاحبه ها را تصدیق کنید.

از مسئولیت های اخلاقی داشتن افراد به ،وان موضوع تحقیق خود آگاه باشید.

درباره افراد منبع

رهی سورن، سومالیا موکوپادیای، آنیکت علم، سارمیستا دوتا گوپتا، سانگامیترا چاترجی، ناندینی اوزا، وروندا پاتاره

تاریخ و محل برگزاری

1 تا 5 ژوئیه 2023، مؤسسه Sambhaavnaa، VPO – Kandbari، Tehsil – Palampur، District – Kangra، PIN 176061، هیماچال پرادش

اطلاعات تماس

برای هر گونه اطلاعات دیگر: واتساپ یا تماس: 889 422 7954 (بین ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر) و ایمیل: [email protected]


منبع: https://www.lawctopus.com/works،p-،-history-in-todays-world/