دسته‌ها
اخبار

با کاهش مجازات اعدام در آمریکا، بی‌عدالتی‌های آشکار را از دست ندهیم | آستین صراط | حکم


سال 2022 هم سال فوق‌العاده‌ای برای مجازات اعدام در آمریکا و هم سالی عمیقاً نگران‌کننده بود. استفاده از مجازات اعدام به کاهش چندین دهه ادامه دادو جو سیاسی طرفدار محدودیت یا لغو مجازات اعدام همچنان رو به بهبود بود. نیم قرن گذشته شاهد تغییرات فوق العاده و تقریبا غیرقابل تصوری بوده است در مورد اینکه آمریکایی ها چگونه درباره مجازات اعدام فکر می کنند.

پنجاه سال پیش، در سال 1972، دادگاه عالی ایالات متحده مجازات اعدام را به طور موقت متوقف کرد. فورمن علیه جورجیا. با این حال، چهار سال بعد، دادگاه رویه های جدیدی را برای تصمیم گیری در مورد احکام اعدام و قانون اساسی مجازات اعدام را تایید کرد.

و در دهه 1990، با جو سیاسی «سخت در برابر جنایت» دامن زده است، تعداد احکام اعدام و اعدام ها به طور پیوسته افزایش یافت. با این حال، طی چند دهه گذشته، جزر و مد تغییر کرده است و مجازات اعدام رو به کاهش است. اما نگاهی به استفاده از مجازات اعدام در سال جاری یادآور بی عدالتی های جدی است که همچنان گریبانگیر نظام مجازات اعدام است.

حتی در حالی که طرفداران لغو مجازات پیشرفت در تلاش برای پایان دادن به مجازات اعدام را جشن می‌گیرند، ما باید بر خودسری و بی‌رحمی آن تمرکز کنیم. حتی در حالی که مدعیان لغو محکومیت به دادخواهی برای توقف احکام اعدام و اعدام‌ها ادامه می‌دهند، باید به خاطر داشته باشیم که مبارزه برای رفع این بی‌عدالتی‌ها در نهایت باید در عرصه سیاسی پیروز شد.

این به این دلیل است که دادگاه عالی کنونی تحت سلطه محافظه کاران است کاملا بی احساس است به نوع چالش های قانون اساسی که دادگاه نیم قرن پیش در آن به رسمیت شناخته شد فورمن. در واقع، اکنون به نظر می رسد که مشتاق است هر کاری که می تواند انجام دهد تا اجرای مجازات اعدام را برای مراجع قضایی آسان کند.

در این زمینه نیز مانند سایر زمینه ها، دیوان به نظر می رسد با حال و هوای کشور سازگار نیست.

مرکز اطلاعات مجازات اعدام (DPIC)، سازم، که اطلاعات مربوط به مجازات اعدام را جمع آوری می کند، این روحیه را در گزارش پایان سال 2022 خود به تصویر کشید:

در سالی که مملو از تبلیغات سیاسی آتش زا بود که درک عمومی از افزایش جرم و جنایت را به بالاترین حد خود رساند. . . حمایت عمومی از مجازات اعدام و احکام هیئت منصفه برای اعدام نزدیک به کمترین میزان در پنجاه سال گذشته باقی ماند. با مخالفت با ،د سیاسی مرسوم، تقریباً هر معیار تغییر – از احکام اعدام جدید و اعدام‌های اجرا شده تا نظرسنجی‌های عمومی و نتایج انتخابات – به تداوم کاهش مداوم بیش از 20 سال مجازات اعدام در ایالات متحده اشاره کرد.

نگاه اول به تعداد احکام اعدام، میزان کاهش مجازات اعدام را آشکار می کند. در سال 2022، 22 نفر به اعدام محکوم شدند که در مقایسه با اوج 315 نفری که در سال 1996 احکام اعدام دریافت ،د، کمتر است، و DPIC خاطرنشان می کند که «میانگین پنج سال احکام اعدام جدید، 27 نفر در سال، کمترین میزان در 50 سال گذشته است. “

با چرخش از احکام اعدام به اعدام، الگوی مشابهی پیدا می کنیم.

هجده نفر در سال 2022 اعدام شدند، در مقایسه با 98 نفری که در سال 1999 اعدام شدند، زم، که اعدام ها به بالاترین حد خود در تاریخ اخیر رسید. تعداد اعدام ها در سال 2022 کمترین تعداد در بیش از سه دهه گذشته بود. علاوه بر این، همانطور که DPIC گزارش می دهد، سی و هفت ایالت یا به طور کامل مجازات اعدام را لغو کرده اند یا ،ی را در بیش از یک دهه اعدام نکرده اند.

در واقع، ایالات بیشتر در 15 سال گذشته به مجازات اعدام پایان داده اند نسبت به هر دوره قابل مقایسه در تاریخ آمریکا.

همانطور که DPIC می گوید، در طول سال 2022، تعداد افراد محکوم به اعدام در سراسر کشور “برای بیست و یکمین سال متوالی کاهش یافت.” در پایان سال، حدود 2400 مرد و زن در ایالات متحده منتظر اعدام بودند. این رقم نسبت به اوج نزدیک به 3600 در اوایل قرن بیست و یکم تقریباً یک چهارم کاهش یافته است.

همانطور که در نظرسنجی های عمومی ثبت شده است، حمایت از مجازات اعدام باقی ماند در یا نزدیک به 50٪. این یک نقطه پایین پنجاه ساله است، از 80 درصدی که در سال 1994 طرفدار آن بودند. حمایت از زندگی بدون آزادی مشروط، به ،وان جایگزینی برای مجازات اعدام، به طور پیوسته افزایش یافته است – تا جایی که در حال حاضر کشور به طور مساوی ت،یم شده است. از آنها سؤال می شود که آیا مجازات اعدام را ترجیح می دهند یا زندگی بدون آزادی مشروط را به ،وان مجازات قتل؟

با وجود این روندهای روشن، برخی از حوزه های قضایی اکنون دو برابر می شوند در مورد مجازات اعدام

اگر ما این الگو را روشن کنیم به مکان هایی که در سال 2022 اعدام شدند نگاه کنید. فقط شش ایالت مسئول همه آنها بودند. تگزاس و اوکلاهاما هر کدام پنج اعدام را انجام دادند. آریزونا سه نفر را به قتل رساند و پس از آن آلاباما و میسوری با دو نفر و می سی سی پی با یک نفر قرار گرفتند.

اکنون مجازات اعدام در آمریکا تعریف شده است، همانطور که DPIC در گزارش پایان سال 2021 خود اشاره کرد“توسط دو نیروی رقیب: تداوم فرسایش طول، مدت مجازات اعدام در بیشتر نقاط کشور، و رفتار افراطی توسط تعداد روبه کاهشی از حوزه های قضایی خارج از کشور برای ادامه اجرای احکام اعدام و اعدام.”

این «رفتار افراطی» شامل صدور احکام اعدام خودسرانه و گاهی محکوم ، افراد بی گناه به اعدام. در واقع، از سال 1972، به ازای هر 8.3 اعدامی که در ایالات متحده انجام شده است، یک نفر علیرغم اینکه به یک جنایت بزرگ محکوم شده و به اعدام محکوم شده است، تبرئه شده است.

علاوه بر این، اعدام ها همچنان به شیوه ای تبعیض آمیز نژادی انجام می شود. در طول پنجاه سال گذشته، 75 درصد از قرب،ان پرونده هایی که به اعدام ختم شد سفیدپوست بوده اند.

واقعیت آشکار نژادپرستی در مجازات اعدام در آمریکا تنها در سال 2022 تشدید شد.

امروز، 41 درصد از محکومان به اعدام در ایالات متحده سیاه پوست هستندبا وجود اینکه فقط 13 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند.

هجده نفر در این سال اعدام شدند مسئول مرگ 26 نفر بودند84 درصد آنها سفیدپوست بودند. هشت نفر (44 درصد) از ،، که به قتل رسیدند رنگین پوست بودند.

و همانطور که عفو بین‌الملل مشاهده می‌کند، به طور کلی به مجازات اعدام در ایالات متحده نگاه می‌کنیم، استفاده می شود در برابر آسیب پذیرترین قشر جامعه از جمله فقرا، اقلیت های قومی و مذهبی و افراد دارای معلولیت ذهنی.

مطالعه ای که در سال 2017 در واشنگتن پست منتشر شد یافت 43 درصد از زند،ان اعدام شده بین سال‌های 2000 تا 2015 در مقطعی از زندگی‌شان به بیماری رو، مبتلا شده‌اند.

گزارش داد که «20 درصد از زند،ان اعدام شده مبتلا به اختلال شخصیت بودند. 9/8 درصد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی تشخیص داده شدند. اگرچه گاهی اوقات با رفتارهای خشونت آمیز همراه است یا از آنها به ،وان “بیمارهای اجتماعی” یا “روان گردان” یاد می شود، با این وجود، اینها بیماری های رو، ناتوان کننده ای هستند که با ال،ای اختلال و نقص مغز همراه هستند.

این مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که “محکوبین به اعدام بسیار بیشتر از ا،ر آمریکایی ها در دوران کودکی آسیب دیده اند” و از ناتو، های ذهنی رنج می برند.

یافته های نگران کننده گزارش شده توسط واشنگتن پست پنج سال پیش در سال 2022 تکرار شد.

برای مثال، زم، که اوکلاهاما اولین اعدام‌های امسال را انجام داد، دونالد گرانت را به قتل رساند. مبتلا به اسکیزوفرنی و آسیب مغزی تشخیص داده شده بود. فرد بعدی که در سال 2022 اعدام شد متیو ریوز بود. که دارای معلولیت ذهنی بود و IQ در دهه 60. سومی گیلبرت پستل بود که هم از نظر فکری ضعیف بود و هم بیمار رو،.

و هنگامی که می سی سی پی آ،ین اعدام سال 2022 را در 14 دسامبر انجام داد، توماس لودن را به قتل رساند، مردی که در کودکی مورد آزار جسمی و ، قرار گرفته و پنج بار اقدام به خودکشی کرده است.

از آنجایی که مجازات اعدام همچنان رو به کاهش است و این کشور افراد کمتر و کمتری را به قتل می‌رساند، خودسری، نژادپرستی و ظلم اعدام افراد دارای معلولیت قابل توجه بیش از پیش نمایان می‌شود.

اعدام های سال 2022 باید مانند یک بار چار، اوگلتری مشاهده شده، به ما «سبب نگاه دقیق‌تر به افرادی که اعدام می‌کنیم» بدهید. همانطور که او به درستی نتیجه‌گیری کرد: «وقتی به دقت نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که اجرای مجازات اعدام و تعهد به کرامت انس، با هم سازگار نیستند.»


منبع: https://verdict.justia.com/2022/12/28/as-americas-death-penalty-declines-lets-not-lose-sight-of-the-glaring-injustices-that-remain