دسته‌ها
اخبار

این جنایت نیست، بلکه وضوح است که به مطبوعات و کارشناسان مربوط می شود – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در فا، دات کام در مورد کشف اسناد بسیار طبقه بندی شده در یک کمد در دفتر خصوصی مورد استفاده پرزیدنت جو بایدن قبل از سال 2020 است. هنوز چیزهای زیادی در مورد اسناد وجود دارد که ما نمی د،م، اگرچه بسیاری از رسانه ها قبلاً آن را دریافت کرده اند. این موضوع را به هیچ وجه قابل مقایسه با جنجال در Mar-a-Lago رد کرد. از نظر قانونی، جرم بالقوه زیربنایی در اختیار داشتن غیرقانونی مواد طبقه بندی شده ی،ان است، اگرچه تفاوت های آشکاری در این دو مورد وجود دارد. با این حال، آنچه از دست رفته ممکن است به اندازه هر جنایتی برای دموکرات ها جدی باشد: وضوح. در واقع، خود جنایت بالقوه به سرعت توسط مطبوعات و کارشناس، که قبلاً اصرار داشتند که صرف داشتن چنین اسنادی امنیت ملی را به خطر می اندازد و پیگرد قانونی را تضمین می کرد، رد شد.

در اینجا ستون است:

در فیلم ک،یک «سه روز کندور»، جان هاوسمن نقش یک جاسوس را بازی کرد که از روزهای خوب پس از جنگ بزرگ صحبت کرد «قبل از اینکه ما به اندازه کافی بد،م که آنها را شماره کنیم». وقتی یکی از زیردستان از او پرسید که آیا «این نوع عمل را از دست داده است»، هاوسمن با خشکی پاسخ می دهد: «نه. دلم برای این نوع وضوح تنگ شده است.»

دموکرات ها ممکن است به زودی همین ناله را داشته باشند. ما رسوایی های زیادی داریم که نمی توان تعدادشان را رقم زد، اما چیزی که بعد از کشف آن ها بیشتر از همه از دست خواهند داد اسناد بسیار طبقه بندی شده در دفتر خصوصی سابق رئیس جمهور وضوح است. با این کشف، دموکرات ها وضوح و جدایی از ترامپ را از دست دادند. تفاوت‌های آشکاری در این دو رسوایی وجود دارد، اما این تفاوت‌ها می‌تواند با تکرار سخنان خود بایدن در مورد سوء استفاده از مطالب طبقه‌بندی شده از بین برود.

سال گذشته، رئیس جمهور بایدن اسکات پلی از سی‌بی‌اس در «60 دقیقه» از او پرسیده شد: «وقتی ع، اسناد فوق سری را دیدید که روی زمین در مار-آ-لاگو گذاشته شده بودند، با نگاه ، به آن تصویر چه فکری کردید؟»

به نظر می رسد بایدن برای یافتن کلماتی برای بیان انزجار خود تلاش می کند: «چطور ممکن است این اتفاق بیفتد، چگونه ممکن است یک نفر تا این حد غیرمسئول باشد. و من فکر کردم چه داده هایی در آنجا وجود دارد که ممکن است منابع و روش ها را به خطر بیندازد.”

واشنگتن با کارشناس، که قبلاً گفته بودند حتی الف محکومیت جنحه‌ای ترامپ باید او را از کاندیداتوری مجدد برای پست فدرال منع کند.

باز هم، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما ما هنوز از حقایق کامل، از جمله اینکه آیا مواد طبقه‌بندی‌شده اضافی قبلاً بازگردانده شده‌اند یا اینکه ممکن است مطالب اضافی در دفاتر دیگری وجود داشته باشد، نمی‌د،م. با این وجود، هیچ ادعایی مبنی بر اظهارات نادرست یا ممانعت وجود ندارد.

آنچه بیش از همه قابل توجه است این است که اگر بایدن ها به سمت دفتر جایگزینی که پس از ،وج آنها از ،ت مورد بحث قرار گرفت، پیش می رفتند، این امر به راحتی می توانست بسیار بدتر باشد. به‌جای مرکز پن، صاحبخانه مؤثر آن‌ها از شرکای چینی با روابط نزدیک با پکن بود.

برای ،، از ما که رسوایی دستفروشی نفوذ بایدن را دنبال کرده‌ایم، یکی از مزایایی که جو بایدن از دستیاران چینی دریافت می‌کرد، دفتری بود که او مرتباً از آن استفاده می‌کرد.

در سال 2017، هانتر بایدن پرسید که کلیدهایی برای «همسران اداری» جدید او ساخته شود که در آن نام پدرش جو بایدن، جیل بایدن و عمویش جیم بایدن درج شود. او گفت که آنها قصد داشتند این فضا را با گونگ ون دونگ، که او را “فرستاده” رئیس Ye Jianming توصیف کرد، به اشتراک بگذارند. مدیر یکنواخت بود از درب ورودی خواسته شد تا نام ها را تغییر دهد از جمله جو و جیل بایدن.

به نظر می‌رسد که این ترتیب با دیگر جنبه‌های معاملات چینی به حاشیه رفته است. در عوض، بایدن ها منبع دیگری را در این سایت پیدا ،د دانشگاه پنسیلو،ا برای تامین نیازهای اداری خود

چیزی که مشخص نیست این است که آیا برخی از این مطالب طبقه بندی شده مربوط به کتاب بایدن و سخنر، های او در زمینه دیپلماسی است و این احتمال را افزایش می دهد که او با اسناد روی رایانه کار کرده یا آنها را با اشخاص ثالث بحث کرده است. در این بین، آنها ظاهراً در یک کمد نشستند، چیدن آسان برای هر سرویس اطلاعاتی.

در حالی که رسانه ها همچنان تحقیقات دستفروشی نفوذ را رد می کنند، به قول این آ، هفته چاک تاد از NBC، آ حمله “شخصی”، به دلیل مجموعه ای از خطرات ناشی از چنین دسترسی، به ،وان نوعی از فساد بسیار جدی تر است. میلیون‌ها دلاری که به هانتر بایدن داده شده از منابع مختلف خارجی، از جمله برخی از ارقام مرتبط با اطلاعات خارجی، تامین شده است. این پول نه تنها نفوذ کرد بلکه دسترسی به بایدن ها.

خود هانتر اظهار داشت که اطلاعات خارجی از اتاق های هتل برای سرقت پرونده های او استفاده کرده است. ظاهراً یک نوار ویدئویی نشان می‌دهد که بایدن ادعا می‌کند که یکی از لپ‌تاپ‌هایش توسط روس‌ها برای باج‌خواهی به سرقت رفته است.

با کنار گذاشتن عدم توجه رسانه ها به ادعای بایدن، هیچ اطلاعاتی در مورد تحقیقات FBI مبنی بر اینکه ممکن است مطالب باج خواهی در مورد بایدن به دست آمده باشد، وجود ندارد.

خطر دستفروشی نفوذ این است که نه تنها راه ارجح برای فساد در واشنگتن است، بلکه اغلب به سطوح خطرناک دسترسی به رهبران هدف اجازه می دهد.

حتی اگر مردم از این خطر برای دفتری که توسط چین حمایت مالی می شود طفره رفتند، این به دلیل عدم تلاش بایدن ها نبود. اکنون سؤال این است که مردم چگونه می توانند اطمینان داشته باشند که FBI همان قدرتی را که ترامپ انجام داد در تحقیقات درباره بایدن ها نشان خواهد داد.

دادستان کل مریک گارلند می داند که بسیاری از شهروندان دیگر به ،ت اعتماد ندارند و موقعیت فعلی او فقط این تردیدها را عمیق تر خواهد کرد. نارضایتی فزاینده ای نسبت به جنجال های متعدد بر سر سوگیری های سیاسی در FBI وجود دارد، از جمله درخواست ها برای تشکیل «کمیته کلیسا» جدید برای بررسی اصلاحات.

در عین حال، گارلند موقعیت نامفهومی را در آن حفظ کرده است خودداری از تعیین وکیل ویژه برای بررسی مناقشات دستفروشی تاثیر بایدن و مسائل دیگر. او این کار را علیرغم شواهد روشنی مبنی بر دروغ گفتن رئیس جمهور در انکار هرگونه اطلاع از معاملات خارجی پسرش و اشاره های مکرر به کاهش احتمالی یا مزایای رئیس جمهور (از جمله دفتر تامین مالی چین) از این معاملات انجام داده است.

موقعیت گارلند در حال حاضر در حد کمیک است. او اعلام کرد که پس از اینکه رسما تبدیل به یک رئیس جمهور شد، مجبور شد یک بازرس ویژه در مورد مارآلاگو و سایر جرایم احتمالی ترامپ تعیین کند. نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024. در آن زمان، برخی از ما یادآور شدیم که بایدن در واقع رئیس جمهور است، اما گارلند قاطعانه از انجام چنین انتصابی امتناع می کرد.

اکنون بایدن به همان جرم زمینه‌ای متهم شده است که مار-آلاگو. در حالی که اظهارات نادرستی یا ادعاهای ممانعتی مطرح نشده است، مشخص نیست که چه اتهاماتی ظاهر خواهد شد. مهمتر از آن، جرم حذف و ذخیره غیرقانونی اطلاعات طبقه بندی شده ی،ان است. با این حال، گارلند دوباره از تعیین یک وکیل ویژه امتناع کرد و موضوع را در درون خود نگه خواهد داشت رتبه و پرونده DOJ.

بایدن می‌تواند روی همه ملاحظات و تطابق رسانه‌ها حساب کند. عموم مردم به آن عادت کرده اند. با این حال، گارلند با ادامه جلوگیری از انتصاب یک بازرس ویژه برای بایدن و خانواده‌اش، هر دو تحقیقات را تضعیف خواهد کرد.

کشف بایدن روایت را برای بسیاری در واشنگتن پیچیده خواهد کرد، به ویژه ،، که قبلاً این موضع را داشتند که دانستن داشتن مالکیت به تنهایی یک اتهام جنایی را توجیه می کند. وقتی به هیلاری کلینتون نابودی ده‌ها هزار ایمیل و استفاده از سرورهای خصوصی ناامن، گارلند ممکن است بزرگترین بحران اعتبار را برای و، دادگستری در چند دهه اخیر ایجاد کند. این به دلیل چارچوب بندی او از این تحقیقات است.

این همه بخشی از کوچک شدن باورن،ی مریک گارلند. در زم، که رهبری تقاضا است، گارلند دوباره از سخت‌ترین تعهد خود برای نشان دادن استقلال کامل از رئیس‌جمهورش در جستجوی حقایق کامل و پاسخگویی کامل در یک رسوایی طفره می‌رود. در غیر این صورت، او به بی‌اعتمادی نسبت به برخورد با این دو رسوایی و بسیاری دیگر، فراتر از رئیس‌جمهور دامن می‌زند و نسل‌های آینده احتمالاً خواهند پرسید که «چطور ممکن است ،ی تا این حد غیرمسئول باشد».

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/11/bidens-closet-it-is-not-the-crime-but-the-clarity-that-concerns-the-press-and-pundits/