دسته‌ها
اخبار

انتشارات جدید توییتر نقش اف‌بی‌آی در سرکوب داستان لپ‌تاپ شکارچی را تأیید می‌کند – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در Fox.com در مورد جدیدترین انتشار فایل های توییتر است که جزئیات دخالت مستقیم FBI در هدف قرار دادن و سانسور شهروندان را نشان می دهد. قابل توجه ترین جنبه تلاش FBI برای سانسور اشارات به رسوایی هانتر بایدن قبل از انتخابات 2020 است. در اینجا ستون است:

“آنها در حال بررسی و فشار به همه جا هستند.” این خط یک ،صر هشدار دهنده را در ،مت هفتم به اصطلاح “فایل های توییتر” خلاصه می کند. «آنها» مأموران اداره تحقیقات فدرال بودند و در مجموعه ای از داستان ها بر سانسور شهروندان فشار می آوردند.

مایکل شلنبرگر، نویسنده، جزئیات مهمی در مورد اینکه چگونه FBI مستقیماً درگیر سانسور در این شرکت بود، اضافه کرد. با این حال، این دسته از اسناد حاوی یک ،صر خطرناک برای اتحاد سانسور FBI/Twitter است. این اسناد چیزی را نشان می‌دهد که شلن برگر نویسنده آن را ت، متمرکز «برای بی‌اعتبار ، اطلاعات لو رفته درباره هانتر بایدن قبل و بعد از انتشار» توصیف می‌کند.

توییتر اعتراف کرد که در مسدود ، داستان لپ‌تاپ هانتر اشتباه کرده است. پس از تقریباً دو سال، حتی رسانه‌هایی که ادعاهای نادرست «اطلاعات نادرست روسیه» را مطرح ،د، تأیید ،د که این لپ‌تاپ معتبر است.

با این حال، همان شبکه‌ها و رو،مه‌ها اکنون در حال تحمیل یک خاموشی واقعی برای پوشش جزئیات پرونده‌های توییتر در مورد لیست سیاه سیستمی، ممنوعیت در سایه و سانسوری هستند که در همکاری با ،ت انجام می‌شود.

ارجاع به شواهد جدید هانتر بایدن نیز در تاریخ این ارتباطات پشتیبان قابل توجه بود. در 13 اکتبر، هفته‌ها قبل از انتخابات، مامور ویژه FBI، الویس چان، 10 سند را برای یوئل راث، رئیس وقت “اعتماد و ایمنی” توییتر ارسال کرد که مربوط به داستان بایدن بود. روز بعد بود که نیویورک پست داستان خود را روی لپ‌تاپ و محتوای جنایت‌آمیز آن منتشر کرد. ،ت ایالات متحده نقش کلیدی در تلاش برای دفن داست، که قبل از انتخابات به دموکرات‌ها آسیب می‌رساند، ایفا کرد.

پرونده‌های توییتر اکنون ادعاهای قبلی مبنی بر «سانسور برای جانشین» یا پرو،ی را ثابت می‌کنند. در حالی که اصلاحیه اول برای ،ت اعمال می شود، می تواند برای کارگزاران ،ت نیز اعمال شود. خود توییتر اکنون اعتراف می کند که به ،وان یک عامل در این تلاش ها عمل کرده است.

خاموشی رسانه ای فعلی در داستان فایل های توییتر تنها این نگر، ها را عمیق تر می کند. برای سال‌ها، چهره‌های رسانه‌ای انکار می‌،د که توییتر درگیر سانسور، فهرست سیاه، ممنوعیت در سایه و سایر تکنیک‌هایی است که محافظه‌کاران را هدف قرار می‌دهد. انتشار پرونده ها این تکذیب ها را درهم ش،ته است. دیگر جایی برای عذرخواهی سانسور وجود ندارد.

در شهری که بر «انکار پذیری قابل قبول» تکیه دارد، دیگر فضای قابل قبولی پس از انتشار وجود ندارد. تنها چیزی که باقی می ماند سکوت است – امتناع ساده از اعتراف به اتحاد ،ت و شرکت در این سیستم سانسور عظیم.

پوشش این ماجرا به این م،است که اعتراف کنیم که رسانه ها نیز در ممانعت از هرگونه بحث درباره این رسوایی فروش نفوذ، همان مسیری را دنبال ،د که توییتر انجام داد. در واقع، در حالی که رسانه‌ها اکنون مجبور به اعتراف به معتبر بودن لپ‌تاپ هستند، نمی‌توانند به ایمیل‌های معتبر موجود در آن لپ‌تاپ رسیدگی کنند. این ایمیل‌ها به جزئیات میلیون‌ها دلار نفوذ خانواده بایدن پرداخته‌اند. آنها همچنین جزئیات آگاهی و دخالت جو بایدن را علیرغم انکار مکرر وی از هرگونه اطلاع از معاملات، بیان می کنند.

این پرونده ها همچنین اعمال مجرمانه بالقوه ای را مطرح می کنند که برخی از ما دو سال است در مورد آنها می نویسیم. این ایمیل‌ها به طور بالقوه در مورد جرایم مختلف از تخلفات مالیاتی گرفته تا تخلفات اسلحه متهم هستند. حداقل، t یک محیط غنی هدف برای بازرسان یا دادستان است.

هنوز، افشاگری های قبلی نشان داد که ارقام کلیدی FBI هرگونه تحقیق در مورد لپ تاپ را خدشه دار کرده اند. آ،ین اسناد اکنون نشان می دهد که FBI نیز فعالانه رسانه ها را برای از بین بردن این داستان تحت فشار قرار داده است. این سؤالات عمیقاً نگران کننده را در مورد سیاسی شدن FBI ایجاد می کند. پس از واترگیت، کنگره به شدت به دنبال استفاده از دفتر توسط رئیس جمهور برای اه، سیاسی بود. امروزه زم، که این دفتر متهم به کار برای منافع دموکرات ها و نه جمهوری خواهان است، از رسانه ها برای انجام چنین تحقیقاتی درخواست اندکی وجود دارد.

سابقه چنین سوگیری فراتر از فایل های توییتر است. در سال‌های قبل، مشخص شد که ماموران FBI سوگیری سیاسی آشکاری در رسیدگی به تحقیقات FBI نشان داده‌اند. این آژانس با وجود هشدارهایی مبنی بر اینکه گزارش مالی کلینتون احتمالاً اطلاعات نادرست روسیه است، به منابعی مانند پرونده استیل اعتماد کرد. با این حال، وقتی صحبت از هانتر بایدن به میان آمد، گزارش شده است که FBI علاقه‌ای به پیگیری جدی تحقیقات نداشته و از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای سانسور هرگونه بحث درباره رسوایی قبل از انتخابات خواسته است. علیرغم اینکه مدیران توییتر «مکرراً» نشان می‌دادند که فعالیت روسیه در این پلتفرم «بسیار کم» بوده است، به این کار ادامه داد.

در ژانویه 2020، مدیر وقت سیاست و امور بشردوستانه توییتر، کارلوس مونژ جونیور، از فشارهای وارده از سوی FBI ابراز ناراحتی کرد و گفت: «آنها در حال بررسی و فشار به هر جایی که می توانند (از جمله با نجوا ، با کارکنان کنگره) هستند.

سوال این است که چرا FBI با وجود این واقعیت که تحقیقات روسیه سوگیری های قبلی مربوط به انتخابات 2016 را افشا کرده بود، “همه جا را بررسی و فشار می آورد”. این هیچ بازدارنده ای برای کشتن داست، نبود که به ،وان آسیبی به کمپین بایدن تلقی می شد.

در نهایت، اتحاد ،ت و شرکت ش،ت خورد. با وجود امتناع بسیاری از رسانه ها از پوشش پرونده های توییتر، تقریباً دو سوم رأی دهندگان معتقدند که کاربران توییتر در سایه ممنوعیت و درگیر سانسور سیاسی در طول انتخابات 2020 هستند. 70 درصد از رای دهندگان خواهان قو،ن ملی جدیدی هستند که از کاربران در برابر سانسور شرکت محافظت می کند.

واضح است که هرگونه اصلاحاتی از این دست باید شامل تحقیقات کامل از FBI و مشارکت آن در تلاش‌های سانسور باشد. طبق گزارش ها، 80 مامور به این تلاش متعهد بودند. اکنون واضح است که اگر بخواهیم به سانسور توسط جانشین خاتمه دهیم، مجلس نمایندگان باید برای یافتن پاسخ در اف بی آی «تحقیق کند و همه جا را تحت فشار قرار دهد».


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/21/probing-pu،ng-everywhere-new-twitter-releases-confirm-the-fbis-role-in-suppressing-the-،ter-laptop-story/