دسته‌ها
اخبار

افزایش محرمانه بودن تجارت | Patently-O


توسط دنیس کراچ

یک روند مستمر در حقوق آمریکا، ظهور رازداری تجاری به ،وان شکل قدرتمندی از مالکیت م،وی است.

FTC و ،ت بایدن خواستار حذف قراردادهای غیررقابتی کارمندان شده اند که فشار سخت برای حفظ اسرار تجاری را تقویت می کند. ا،ر ادعاهای اسرار تجاری شامل حرکت کارمندان سابق به سمت رقبا است. اگر قراردادهایی که این انتقال ها را محدود می کنند غیرقابل اجرا باشند، تقریباً به طور قطع وزن بیشتری بر حقوق اسرار تجاری وارد می شود.

اخیراً رئیس جمهور بایدن نیز این قانون را امضا کرده است قانون حمایت از مالکیت م،وی آمریکا 2022. قانون جدید علیرغم نام گسترده اش، کاملاً بر مسائل اسرار تجاری بین المللی تمرکز دارد. به‌ویژه، این قانون به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا نهادهای خارجی را که از «سرقت قابل توجه اسرار تجاری افراد ایالات‌متحده» درگیر یا منتفع می‌شوند، تحریم کند. قانون یک رویکرد دو مرحله ای دارد: (1) رئیس جمهور باید گزارشی از متخلفان به کنگره ارائه دهد. و (2) پس از آن رئیس جمهور باید متخلفان را تحریم کند (به استثنای اینکه در صورت منافع ملی می توان تحریم ها را لغو کرد). تحریم‌های احتمالی شامل مسدود ، و ممنوعیت «کلیه معاملات در تمام دارایی‌ها و منافع در دارایی واحد تجاری» است.

قانون جدید تا 7 سال دیگر روی غروب تنظیم شده است و بنابراین در کد ایالات متحده (USC) تدوین نخواهد شد. با این حال، قانون بر تعریف اسرار تجاری DTSA در 18 USC 1839 متکی است:

[T]اصطلاح «راز تجاری» به همه اشکال و انواع اطلاعات مالی، تجاری، علمی، فنی، اقتصادی یا مهندسی، از جمله ال،ا، طرح‌ها، مجموعه‌ها، دستگاه‌های برنامه، فرمول‌ها، طرح‌ها، نمونه‌های اولیه، روش‌ها، تکنیک‌ها، فرآیندها، رویه‌ها، برنامه‌ها یا کدها، اعم از ملموس یا نامشهود، و اینکه چگونه ذخیره، کامپایل یا به یادگار مانده به صورت فیزیکی، الکترونیکی، گرافیکی، ع،ی یا مکتوب در صورتی که – (الف) مالک آنها اقدامات معقولی را برای مخفی نگه داشتن چنین اطلاعاتی انجام داده باشد. و (ب) اطلاعات ارزش اقتصادی مستقل، بالفعل یا بالقوه، از ناشناخته نبودن به طور کلی به دست می‌آورد و به آس، از طریق ابزار من، توسط شخص دیگری که می‌تواند از افشای یا استفاده از اطلاعات ارزش اقتصادی ،ب کند، قابل تشخیص نیست.

طبق قانون فدرال، سرقت اسرار تجاری که توسط افراد آمریکایی به منظور خارج ، اطلاعات از ایالات متحده نگهداری می شود نیز جرم است. دیدن، قانون جاسوسی اقتصادی.

اما، در ا،ر موارد، رویه قانون اسرار تجاری به طور اساسی با قانون ثبت اختراع متفاوت است. من تعجب می کنم که وکلای ثبت اختراع تا چه حد در حال انتقال هستند.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/01/trade-secrecy-rising.html