دسته‌ها
اخبار

استفاده بایدن از وکلا نگرانی های بیشتری را در مورد رسیدگی به مطالب طبقه بندی شده ایجاد می کند – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست در مورد استفاده عجیب جو بایدن از وکلا در جنجال اسناد طبقه بندی شده است. پس از کشف اسناد بسیار طبقه بندی شده در گنجه ای در یک دفتر خصوصی، تصمیم واضحی اتخاذ شد که به جای اف بی آی یا افسران امنیتی به وکیل خود تکیه کند. این تصمیم به وضوح کنترل و حفاظت بیشتری را برای رئیس جمهور به ارمغان می آورد، اما به خودی خود می تواند به ،وان شواهد اضافی از سوء استفاده فاحش با مطالب طبقه بندی شده تلقی شود. در فیلم «همه مردان رئیس جمهور»، وودوارد همکار خود برنشتاین را سرزنش می‌کند که «به کاری که تو کردی اهمیتی نمی‌دهم. نگرانم که چطور این کار را کردی.» پرزیدنت بایدن ممکن است در تصمیم خود برای استفاده از وکیل برای جستجوی مطالب طبقه بندی شده با همین اعتراض روبرو شود.

در اینجا ستون است:

کشف الف چهارم مجموعه اسناد طبقه بندی شده در اقامتگاه بایدن در دلاور، شعار مجازی کاخ سفید را که رئیس جمهور “اسناد طبقه بندی شده را بسیار جدی می گیرد” تضعیف کرده است.

با کنار گذاشتن حرکت مکرر اسناد بسیار طبقه بندی شده طی شش سال، یک ،صر عجیب در این رسوایی ظاهر شده است: استفاده از مشاور خصوصی.

نه تنها پرزیدنت جو بایدن از وکلا برای پا،ازی دفتر خصوصی خود در واشنگتن استفاده کرد. سپس از آنها – به جای افسران امنیتی یا FBI – برای جستجو استفاده کرد اسناد طبقه بندی شده اضافی

استفاده اولیه از وکلا قابل توجه است. در حالی که به نظر می رسد خدمه متحرک نسبتاً گر، است، بایدن می تواند استدلال کند که مجموعه ای از اسناد ممکن است نیاز به قضاوت در مورد اینکه کجا باید ارسال شوند و اینکه آیا آنها متعلق به بایدن، مرکز پن بایدن یا ،ت هستند، باشد.

اما چرا یک تیم حقوقی در شش سال پس از اینکه بایدن اسناد ، را به ،وان معاون رئیس جمهور تحویل گرفت، فرستاده شد؟ آیا وکلا به‌طور خاص به این دلیل انتخاب شده‌اند که دارای مجوز بودند، تصدیق اینکه ممکن است مطالب طبقه‌بندی شده به‌طور غیرقانونی در دفتر نگهداری شود؟

پس از کشف چهارمین دسته از اسناد در این هفته (سومین مورد کشف شده در دلاور)، ریچارد ساوبر، که از او به ،وان “مشاور ویژه رئیس جمهور” یاد می شود، تاکید کرد که مجوز دارد. ساوبر اعتراف می کند که وکلایی که اولین دسته را در اقامتگاه پیدا ،د مجوز نداشتند اما می گوید اسناد بعدی را پیدا کرده است.

هنوز مشخص نیست که کدام وکلا در کدام اکتشافات دخیل بوده اند، آیا مجوزهایی داشته اند و (اگر چنین بوده) در چه سطحی. در واقع، به نظر می رسد که بایدن به استفاده از وکلای نامشخص پس از اینکه تیمش اسناد بسیار محرمانه را در 2 نوامبر در کمد دفتر پن بایدن در واشنگتن پیدا کرد، ادامه داد.

این خود می تواند به ،وان سوء استفاده فاحش از اطلاعات طبقه بندی شده تلقی شود.

عجیب است که بایدن از افسران امنیتی یا اف بی آی برای انجام تحقیقات بیشتر استفاده نکرد. رئیس جمهور دارای انبوهی از افرادی است که مرتباً به مطالب طبقه بندی شده رسیدگی می کنند. پس چرا از وکلا استفاده کنیم؟

پاسخ مانند ایمیل های هیلاری کلینتون به نظر می رسد: کنترل. استفاده از وکیل خصوصی به بایدن اجازه می دهد تا امتیاز وکیل-موکل را افزایش دهد. ترامپ همچنین از مشاوره استفاده کرد، اما در نهایت اف‌بی‌آی به خانه او یورش برد تا نه تنها مواد طبقه‌بندی‌شده، بلکه اسنادی را که در جعبه‌هایی حاوی آن مواد یافت شده بود، بازرسی کند.

در حالی که این امتیاز وکیل-موکل را می توان تحت «استثنای جرم/کلاهبرداری» غلبه کرد، سطحی از حفاظت اولیه را اضافه می کند. همچنین به بایدن اجازه داد تا کشف و سابقه اولیه کشف اطلاعات طبقه بندی شده را کنترل کند.

کلید هر تحقیقی زنجیره بازداشت خواهد بود که به حذف اسناد در سال 2017 و زم، که بایدن قدرت را ، کرد، ادامه یابد. چگونگی ظاهر شدن این اسناد در مکان های کشف شده خود را فقط وکلای او می دانند. این حلقه ای از زنجیره بازداشت است که بایدن به طور موثر آن را کنترل می کند.

با Mar-a-Lago، FBI به دلیل نمایش اسناد در اتاق انبار مورد انتقاد قرار گرفت. سپس این ع، ها در اختیار رسانه های مشتاق قرار گرفت. هیچ ع، صحنه‌ای از اسناد در کنار جلد مجله تایم برای بایدن وجود نخواهد داشت.

همچنین اسنادی که او با اسناد طبقه بندی شده نگهداری می کرد حذف نشد. در واقع، معلوم نیست که FBI بداند چه اسنادی در همان جعبه ها ذخیره شده است یا خیر.

آنچه به طور بالقوه از دست رفت قابل توجه است. اسناد طبقه بندی شده معمولاً در پوشه هایی با حاشیه ضخیم، رنگی و هشدارهای طبقه بندی چاپ شده بزرگ قرار دارند. آیا برخی از آن پوشه ها قبل از انتقال قابل مشاهده بودند؟ اگر چنین است، هر ،ی می تواند بگوید که یک توده حاوی مطالب طبقه بندی شده است، از جمله رئیس جمهور و رهگذران.

به همین ترتیب، کشف اولیه می تواند زمینه مواد اطراف را نشان دهد. FBI در Mar-a-Lago با دقت از آن زمینه و جستجوی آن ع، گرفت. در اینجا، ما به وکیل متکی هستیم که چنین سوابقی را حفظ کرده‌اند، در حالی که ا،ر وکلا با توجه به خطری که برای موکل خود وجود دارد، تمایلی به انجام این کار ندارند.

نکته کلیدی این است که برخلاف ماموران اف بی آی، این وکلا به نمایندگی از منافع عمومی عمل نمی کنند، بلکه برای منافع شخصی رئیس جمهور عمل می کنند.

در صورت وجود اتهامات جنایی، شاهدان کلیدی وکلایی خواهند بود که به ،وان یک فرد از رئیس جمهور نمایندگی می کنند. آنها به احتمال زیاد ،اصر متهم یا شرم آور را به حداقل می رسانند.

و آنها خودشان تحت نظر هستند. از آنجایی که آنها ممکن است مجوز کافی برای انجام این کار نداشته باشند، به نفع آنهاست که هرگونه انتظار یا هشدار درباره مطالب طبقه بندی شده اضافی که در اطراف خانه یا دفتر بایدن پراکنده شده است را کم اهمیت جلوه دهند.

نگر، در مورد استفاده از وکلا تنها با گذشت زمان افزایش یافته است. بایدن نه تنها پس از اولین کشف به جستجوی وکلای خود ادامه داد، بلکه این کار را برای ماه ها از طریق اکتشافات بعدی انجام داد.

پس از یافتن مواد بسیار طبقه بندی شده در گاراژ بایدن 20 دسامبروکیل خصوصی – نه FBI – سند دیگری را در اتاق مجاور 11 ژانویه پیدا کرد. ساوبر اسناد طبقه بندی شده بیشتری را روز بعد پیدا کرد.

این دو یافته آ، به دنبال تضمین های کاخ سفید مبنی بر اینکه جستجوی «کامل» «تکمیل شده است» بود. واضح است که به اندازه کافی کامل نبود.

سوال دیگری را مطرح ،د. بعید به نظر می رسد که سندی با پوشش طبقه بندی شده من، از قلم افتاده باشد. این پوشه دارای حاشیه های ضخیم قرمز یا زرد است که در اطراف لبه ها قرار دارند و طبقه بندی های سیاه بزرگی مانند “TOP SECRET” در بالای آن نقش بسته است. اگر این مورد نادیده گرفته می شد، جستجوهای قبلی به وضوح سهل انگاری شده بودند.

از طرف دیگر، و بیشتر نگران کننده، ممکن است اسناد داخلی از پوشه ها حذف شده و بدون پوشش ذخیره شده باشند. این نشان می دهد که شخصی آنها را حذف کرده و بررسی کرده است – عملی که نشان دهنده آگاهی از وضعیت طبقه بندی شده است. اگر آنها در اقامتگاه بایدن برکنار شوند، او مظنون اصلی چنین استفاده ای خواهد بود.

این دفاع “سهوا” را کاملاً از بین می برد.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/16/all-the-presidents-men-bidens-use-of-lawyers-raises-additional-concerns-over-the-handling-cl،ified-material/