دسته‌ها
اخبار

ارجاعات کمیته 6 ژانویه، توضیح داده شد


در 18 دسامبر، کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه به ارجاع رئیس جمهور سابق رأی داد و نامزد ریاست جمهوری دونالد ترامپ و چند تن از همکارانش را برای تعقیب کیفری به و، دادگستری معرفی کرد. هیچ کمیته تحقیقاتی مجلس هرگز پیش از این، پیگرد قانونی رئیس جمهور سابق را توصیه نکرده است.

ارجاع جنایی مطمئناً شوم به نظر می رسد. اما واقعا چیست؟ و چه تاثیری دارد؟

ارجاع کیفری چیست؟

بیایید با چیستی ارجاع کیفری شروع کنیم. به یاد داشته باشید که ما ،ت فدرال از سه شاخه تشکیل شده است: قوه مقننه (کنگره)، قوه قضاییه (دادگاهها) و قوه مجریه (رئیس جمهور).

در حالی که قوه مقننه و قضاییه دارای اختیارات تحقیق هستند، نمی توانند جرایم را تعقیب کنند. فقط قوه مجریه می تواند. بنابراین اگر کنگره یا دادگاه ها معتقدند که فردی باید به دلیل جرمی تحت تعقیب قرار گیرد، باید موضوع را به قوه مجریه «ارجاع» کنند. از این رو «ارجاع کیفری».

بنابراین این باید یک معامله بزرگ باشد، درست است؟ از نظر قانونی، اینطور نیست. ارجاعات جنایی توصیه ای بیش نیست. آنها همان قوت و اثر قانونی یک یادداشت بین ادارات را دارند. بنابراین فکر نکنید به این زودی رئیس جمهور سابق را در جایگاه ایستاده خواهید دید.

حداقل الان نه. کمیته 6 ژانویه به دلایلی یک ارجاع کیفری صادر کرد.

کمیته به این نتیجه رسید که ترامپ مرتکب چهار جنایت فدرال شد:

از میان این چهار مورد، قیام یک اتهام جسورانه است. و، دادگستری در هیچ یک از تقریباً 900 پیگرد قانونی مربوط به 6 ژانویه، اتهام قیام را لحاظ نکرده است. با این حال، اتفاقاً اگر شما به دلیل قیام محکوم شوید، از اداره فدرال منع می شوید، که این امر اندکی است. ،که در مبارزات انتخاباتی ترامپ

پس نکته چیست؟

شاید از خود بپرسید که اگر ارجاع هیچ اثر قانونی ندارد، چرا کمیته 6 ژانویه دچار مشکل می شود؟ آیا فقط برای ،ب امتیاز سیاسی است؟

ادراک عمومی

این قطعا بخشی از آن است. بدون شک این ارجاع به ترامپ در نظرسنجی ها صدمه خواهد زد. اما گفتن چقدر سخت است. او اخیراً هیچ لطفی به خود نکرده است – غذا خوردن با یهودی‌ستیزان و فروش NFT (که اساساً کارت‌های معاملاتی دیجیتالی هستند) جایگاه او را در دید عموم افزایش نداده است.

صرف نظر از اینکه آیا رئیس جمهور در نهایت متهم می شود، توصیه بی سابقه کمیته مجلس نمایندگان برای پیگرد قانونی رئیس جمهور سابق به دنبال ترامپ خواهد بود. دموکرات ها امیدوارند که این کار به دوران سیاسی او پایان دهد.

فشار بر بازپرس ویژه و و، دادگستری

و اگرچه و، دادگستری می تواند ارجاع را نادیده بگیرد، اما این بدان م،ا نیست که این ارجاع را نادیده می گیرد. در واقع، و، دادگستری بوده است تحقیقات خود را انجام دهد مریک گارلند، دادستان کل آمریکا جک اسمیت را به ،وان بازرس ویژه منصوب کرد متهم به تعیین اینکه آیا رئیس جمهور سابق مرتکب جنایت شده است یا خیر.

اینکه می گویند کمیته 6 ژانویه به بازپرس ویژه تحقیقات را آغاز کرد، دست کم گرفتن است. در رسیدن به نتایج آنکمیته 10 جلسه استماع عمومی انجام داد، با بیش از 1000 نفر مصاحبه کرد و میلیون ها سند را به م،ای واقعی کلمه بررسی کرد. ما انتظار داریم که کمیته بیشتر، اگر نه همه، محصول کاری خود را به مشاور ویژه تحویل دهد، بنابراین او نیازی به اختراع مجدد چرخ ضرب المثل نخواهد داشت.

ارجاع ممکن است بر نتایج تحقیقات وکیل ویژه نیز تأثیر بگذارد. در گزارش نهایی خودکمیته 6 ژانویه اساساً نقشه راه را برای کیفرخواست رئیس جمهور سابق به بازپرس ویژه داد. کمیته تئوری خود را در مورد این پرونده ارائه کرد و شواهدی را ارائه کرد که از نتایج خود حمایت می کرد. همه چیز آنجاست. ممکن است بازپرس ویژه به طور کامل از آن پیروی نکند، اما باورش سخت است که او آن را نادیده بگیرد.

اقدامات انظباطی

تا آنجا که وکلای ترامپ می گویند، ارجاع جنایی مشکل دیگری را ایجاد می کند. آنها ممکن است از سوی و، دادگستری تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و مقامات وکلای ایالتی ممکن است تصمیم بگیرند که مجوزهای قانونی خود را حفظ نکنند.

باور کنید یا نه، وکلا اجازه دروغ گفتن به خصوص در دادرسی را ندارند. وکلای ترامپ شکایت هایی را در ایالت های سراسر کشور ثبت ،د و انواع اتهامات بدون پشتوانه تقلب در انتخابات را مطرح ،د. ترامپ تقریباً همه پرونده ها و برخی قضات را باخته است در واقع وکلایش را مجازات کرده اند برای طرح ادعاهای بی اساس این ارجاعات می تواند منجر به از دست دادن مجوز قانونی وکلای ترامپ شود.

این تمام نشده است

کمیته 6 ژانویه تحقیقات خود را به پایان رسانده و توصیه های خود را صادر کرده است. اما مشکلات ترامپ هنوز به پایان نرسیده است. وکیل ویژه زمان مورد نیاز خود را برای بررسی رفتار او صرف می کند. آیا تحقیقات منجر به کیفرخواست می شود یا خیر، باید ببینیم.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/the-january-6-committee-referrals-explained/