دسته‌ها
اخبار

اتحادیه اروپا ماسک را به دلیل تعلیق رسانه ها با تحریم تهدید می کند … پس از نادیده گرفتن ممنوعیت های رسانه ای در توییتر قدیمی – جاناتان تورلی


لوگوی توییتر

علیرغم حمایت من از تلاش های مستمر ایلان ماسک برای کاهش سانسور و بازگرداندن حفاظت از آزادی بیان در توییتر، من از برخی از اقدامات او انتقاد کرده ام. استفاده از نظرسنجی در مورد بازگرداندن پوسترهای خاص به تعلیق چهره های رسانه ای این هفته. با این حال، امروز صبح، اتحادیه اروپا (EU) با عجله وارد بحث شد تا دوباره ماسک را تحریم کند. اتحادیه اروپا ظاهراً از اینکه توییتر پس از نادیده گرفتن ممنوعیت‌های رسانه‌های محافظه‌کار برای سال‌ها تحت مدیریت قدیمی، رسانه‌ها را حتی موقتاً به حالت تعلیق درآورد، متعجب است.

من دیدگاه ماسک را در مورد چنین ردیابی به ،وان نوعی از دا،ینگ (به ویژه پس از آن) درک می کنم گزارش شده است که مردی از این اطلاعات برای حمله به خودرو که یکی از فرزندانش داخل آن بود استفاده کرد). Do،ing مدتهاست که در معرض تعلیق بوده است. در واقع، چهره های مرتبط با رسانه های جریان اصلی از سی ان ان تا واشنگتن پست قبلاً به د، ، متهم شده اند. گروه‌های لیبرال متهم شدند که از قضات محافظه‌کار و دیگران، از جمله پست ، اطلاعات خطرناکی درباره فرزندان قاضی امی ، بارت، متهم شدند. به نظر می رسد مهم نیست که اه، محافظه کار، جمهوری خواه یا آزادی خواه باشند.

چهره‌هایی که مدت‌ها از ممنوعیت دیگران با دیدگاه‌های مخالف حمایت می‌،د، برخی از رساترین اعتراض‌ها در پی جنجال‌های دو،ینگ هستند. واشنگتن پست تیلور لورنز ابراز ترس کرد که او می تواند بعدی باشد شاید این ترس بی‌اساس نباشد، زیرا لورنز قبلاً متهم به آزار و اذیت دیگران شده بود و بازگرداندن حمایت‌های آزادی بیان برای دیگران را به ،وان باز ، «درهای جهنم» توصیف می‌کرد.

با این حال، این ظاهر اتحادیه اروپا بود که بیش از همه نگران کننده بود. ما درباره تلاش‌های چهره‌هایی مانند هیلاری کلینتون برای دعوت از کشورهای اروپایی برای وادار ، توییتر به بازگرداندن قو،ن سانسور صحبت کرده‌ایم. کلینتون و دیگران که قادر به تکیه بر سانسور شرکت‌ها یا متقاعد ، کاربران به پذیرش سانسور نیستند، به سانسور ،تی قدیمی متوسل می‌شوند، حتی از کشورهای دیگر می‌خواهند که سخنر، شهروندان آمریکایی را سانسور کنند. با توجه به جرم انگاری طول، سخنان در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و ،یس، این یک مورد آسان است.

اتحادیه اروپا بلافاصله با تهدید ماسک پاسخ داد که بازگرداندن آزادی بیان می تواند منجر به تحریم های فوری یا ممنوعیت کامل شود. اکنون، ورا جورووا، کمیسر اتحادیه اروپا هشدار داد که قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا برای دفاع از آزادی مطبوعات آماده می شود: «الون ماسک باید از این موضوع آگاه باشد. خطوط قرمز وجود دارد. و تحریم ها، به زودی.

با توجه به حملات بلندمدت اتحادیه اروپا به آزادی بیان و سکوت در مورد تعلیق رسانه‌های قبلی، سخنان خودپسندانه جورووا تقریباً خنده‌دار بود. ژورووا اصرار داشت[The] قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا مست،م احترام به آزادی رسانه و حقوق اساسی است. این تحت قانون آزادی رسانه ما تقویت شده است.»

واقعا؟ زم، که توییتر رسانه هایی مانند نیویورک پست را به دلیل انتشار داستان واقعی لپ تاپ هانتر بایدن به حالت تعلیق درآورد، ژوروا و اتحادیه اروپا کجا بودند؟ در مورد قتل نویسندگان و کارشناسان محافظه‌کار که از بازجویی از حساب‌های رسمی در مورد موضوعاتی از کووید گرفته تا تغییرات آب و هوایی محروم شده‌اند، چطور؟

جای تعجب نیست که اتحادیه اروپا تهدید می کند که از قانون بی سابقه ضد آزادی بیان که اخیراً توسط این نهاد تصویب شده است استفاده خواهد کرد.

برای سال‌ها، برخی از ما تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تصویب قانون خدمات دیجیتال، نقشه راهی برای سانسور ،تی در اینترنت را محکوم کرده‌ایم. این آغوش غربی از کنترل‌های گفتاری سبک چینی در اینترنت است. سانسور اصلی در غرب برتون بوده است که به ارزش های آزادی بیان تحقیر آشکار نشان داده است.

برتون کتمان نکرده است که آزادی بیان را خطری می‌داند که از جانب ایالات متحده می‌آید و باید از اینترنت جدا شود. او قبلاً اعلام کرده بود که با DSA، اتحادیه اروپا اکنون می‌تواند از تبدیل شدن مجدد اینترنت به مک، برای آزادی بیان تا حد زیادی غیرقانونی جلوگیری کند که او از آن به ،وان t یاد کرد.او دوره “غرب وحشی” اینترنت.

ژورووا همچنین یک صدای پیشرو ضد آزادی بیان در سطح جهان بوده است. او دارد ایالات متحده را برای سانسور بیشتر و بیشتر تحت فشار قرار داد، اعلام می کند “دموکراسی ها ممکن است در سر و صدا و ناهنجاری بمیرند.” او خواهان سکوت و نظمی بود که از سانسور تحمیلی ،تی ناشی می شود.

با این حال، اکنون ژورووا عمیقاً ناراحت است که برخی به ،وان بخشی از یک قانون ضد دا،ینگ تعلیق شده اند. البته تعلیق نویسندگ، مانند گرگ پایپر، ال، برنسون و دیگران در گذشته برای اتحادیه اروپا نگران کننده نبود. تنها زم، از «خط قرمز» عبور کرد که رسانه‌های مورد علاقه در معرض چنین تعلیقی قرار گرفتند. این واقعیت که بلافاصله پس از تهدید ماسک مبنی بر عدم احیای آزادی بیان صورت می گیرد، موضع اتحادیه اروپا را به طرز دیوانه کننده ای متضاد و مبهم تر می کند.

در حالی که من با دامنه این اقدام موافق نیستم، اما همچنان از تلاش های او در توییتر در مواجهه با جنگی فراگیر اعلام شده توسط اتحادی از منافع سیاسی، رسانه ای و تجاری حمایت می کنم. ماسک یکی از عظیم‌ترین سیستم‌های سانسور در جهان را برچیده است. بسیاری از ما در جامعه آزادی بیان دریغ نخواهیم کرد که وقتی او اشتباه می کند، او را فراخو، کنیم، اما اتحادیه اروپا و بسیاری از این شخصیت های ضد آزادی بیان می توانند پس از سال ها حمایت از سانسور، از خشم شفاف ما در امان بمانند.




منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/16/eu-threatens-musk-with-sanctions-over-suspending-journalists-after-ignoring-media-bans-under-old-twitter/