دسته‌ها
اخبار

آیا من یک پرونده خوب علیه یک تولید کننده اسلحه دارم؟


رواج فزاینده تیراندازی های دسته جمعی و سایر جنایات مرتبط با اسلحه همچنین باعث افزایش تقاضا برای پاسخگویی از سوی ،، که سلاح های گرم را می سازند و می فروشند، شده است. با این حال، متمم دوم مانعی قدرتمند برای چنین دعاویی باقی می‌ماند، به‌ویژه که قضات محافظه‌کارتر آزمون تاریخ و سنت را اعمال می‌کنند که هر گونه تصدیق شرایط در 21 را خنثی می‌کند.خیابان قرن. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام ملاقات با یک وکیل آسیب شخصی برای ارزیابی پرونده خود در نظر داشته باشید:

یک تپانچه، مجله و مهماتاسلحه ها اغلب طبق طراحی کار می کنند

یک مانع بزرگ در مسئولیت محصول پرونده هایی علیه سازندگان اسلحه و فروشگاه های اسلحه این است که اسلحه اغلب طبق برنامه و طراحی کار می کند – یک گلوله به یک هدف خاص شلیک می کند. اسلحه به ،وان محصولی منحصر به فرد است که به موجب آن یک اسلحه به درستی کار می کند اغلب به م،ای مرگ یا حداقل معلولیت شدید یک موجود زنده است. بنابراین، تولیدکنندگان اسلحه اغلب در قبال نقص طراحی یا ساخت مسئولیتی ندارند، زیرا محصول آنها طبق برنامه کار می کند. ضرب المثل قدیمی “اسلحه مردم را نمی کشد، مردم مردم را می کشند” بیشتر برای لباس های تولید کننده اسلحه کاربرد دارد.

برخی از گروه‌های مصرف‌کننده اخیراً شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند که ادعا می‌کنند در صورتی که سازنده اسلحه یک ویژگی ایمنی معقول را برای جلوگیری از استفاده آن توسط افراد خاص مانند مجرمان و کودکان اضافه نکرده باشد، معیوب است. بسیاری از این دعاوی ش،ت خورده اند زیرا دادگاه اعلام کرده است که مصرف کننده هنگام ،ید اسلحه باید از خطرناک بودن آن آگاه باشد.

قو،ن مصونیت تولیدکنندگان اسلحه

تولیدکنندگان اسلحه از مصونیت گسترده ای در برابر قو،ن تصویب شده در قو،ن ایالتی و فدرال برخوردارند. در سال 2005، کنگره قانون حمایت از تجارت قانونی در اسلحه (PLCAA) را تصویب کرد. این قانون از قرب،ان حوادث تیراندازی جمعی و همچنین سایر قرب،ان خشونت با اسلحه از شکایت از شرکت‌های سازنده و فروش سلاح گرم، به استثنای موارد قابل توجه جلوگیری می‌کند.

PLCAA به فردی اجازه می‌دهد تا از یک سازنده یا ،ده‌فروش اسلحه شکایت کند، اگر به فردی سلاح گرمی را که می‌دانست برای ارتکاب جرم استفاده می‌شود فروخت، سازنده آگاهانه قو،ن فدرال یا ایالتی را نقض کرد و این نقض باعث آسیب قرب، شد، نقص طراحی وجود داشت. که باعث جراحت قرب، شده باشد، در ،ید سلاح گرم قرارداد نقض شده باشد یا دادستان کل علیه سازنده شکایت کند.

چندین ایالت قو،ن مصونیت اسلحه خود را دارند که در مجموع تا 34 ایالت. در واقع، چهل و چهار ایالت در این کشور معادل متمم دوم در قانون اساسی ایالتی خود دارند. با این حال، سطح قو،ن مصونیت سلاح در ایالت متفاوت خواهد بود. برخی از ایالت ها قو،ن مصونیت سلاح خود را لغو کرده اند، مانند کالیفرنیا و دلاور. از سوی دیگر، برخی از ایالت ها ممکن است حتی از PLCAA محافظت بیشتری برای سازندگان یا دارندگان سلاح گرم داشته باشند.

آیا برای شکایت از تولیدکننده اسلحه به وکیل نیاز دارم؟

اگر به دلیل اسلحه گرم آسیب دیده اید، کمک گرفتن از یک اسلحه ضروری است وکیل آسیب های شخصی. ممکن است بتو،د خسارات وارده را از سازنده اسلحه بازیابی کنید. شکایت علیه تولیدکنندگان اسلحه به دلیل حمایت های قانونی پیرامون آنها می تواند چالش برانگیز باشد. وکیل شما می تواند پرونده شما را بررسی کند، حقوق شما را به شما توصیه کند، و در طرح دعوی برای بهبودی جراحات وارده به شما کمک کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/11/04/do-i-have-a-good-case-a،nst-a-gun-manufacturer/