دسته‌ها
اخبار

آیا ماسک پس از نظرسنجی توییتر کناره گیری می کند؟ جنبش ضد آزادی بیان قطعاً امیدوار است – جاناتان تورلی


بسیاری از ما از ایلان ماسک در مبارزه اش برای بازگرداندن حفاظت از آزادی بیان در توییتر، علیرغم نگر، ها در مورد تصمیماتی مانند استفاده از نظرسنجی برای تعیین اینکه آیا افراد باید اجازه بازگشت به سایت رسانه های اجتماعی را داشته باشند، حمایت کرده ایم. او اکنون خود را در معرض همان قضاوت نظرسنجی قرار داده است و از او خواسته است که آیا باید از سمت مدیرعاملی کنار برود. پس از رای بیش از 17.5 میلیون کاربر، 57 درصد پاسخ مثبت دادند. مگر اینکه ماسک به دنبال راه ،وجی بود، این یک اشتباه بود. او به منتقدانش فرصتی آسان داد تا او را حذف کنند.

برای چپ، ماسک یک کابوس بوده است، زیرا نمی‌توان او را مانند بسیاری از مدیران شرکت‌ها مورد آزار و اذیت قرار داد. او یک میلیاردر عجیب و غریب است که علیرغم بسیج کامل نهادهای سیاسی، رسانه ای و تجاری از تسلیم شدن خودداری کرده است. اکنون می تواند تغییر کند.

در حالی که بسیاری از چپ‌ها هفته‌ها نظرسنجی‌های توییتر را غیرعلمی رد ،د، اکنون از ماسک می‌خواهند که این نظرسنجی را دنبال کند و کناره‌گیری کند. حدود 42.5 درصد از کاربران می خواستند که او بگوید.

به نظر می رسید ماسک در روز یکشنبه در توییتر گفته بود که نتایج را دنبال خواهد کرد اما نسبت به چشم انداز یک مدیر عامل جدید ابراز بدبینی کرد. او گفت که آن شخص برای اداره شرکتی که «در مسیر ورش،تگی قرار گرفته است، «باید درد زیادی دوست داشته باشد». او همچنین خاطرنشان کرد که «هیچ، شغلی را نمی‌خواهد که بتواند توییتر را زنده نگه دارد. جانشینی وجود ندارد.»

دقیقاً به همین دلیل است که چپ خواهان ،وج ماسک است. همانطور که در شرکت هایی مانند دیزنی نشان داده شده است، چپ می تواند مدیران را به انجام اقداماتی حتی بر خلاف منافع شرکت یا سهامداران تشویق کند. چپ تلاش کرده است تا چنین کمپین هایی را برای مدیر، شخصی کند که اغلب به جای اینکه خطر بر،ب زدن و هدف قرار گرفتن فردی را تهدید کنند، تسلیم می شوند.

به همین دلیل حذف مشک ضروری بود. نهادهای سیاسی و رسانه ای عموماً نیروهای غیرقابل توقفی هستند – اما آنها اولین شی غیرقابل حرکت خود را در ماسک ملاقات ،د.

آن شیء غیر منقول اکنون قدمی برداشته است تا خود را از مسیر تأسیس خارج کند. به سختی می توان او را سرزنش کرد، اما همانطور که اعضای دموکرات به فیس بوک هشدار دادند که حتی به دنبال ، مسیر توییتر فکر نکند، چشم انداز کناره گیری ماسک تلاش ها برای حفظ سانسور بر رسانه های اجتماعی را تقویت خواهد کرد.

سخت است که از ،ی بخواهیم به ایستادگی در برابر این اتحاد نیروهای سیاسی، رسانه ای و تجاری ادامه دهد. ماسک به دلیل تلاش برای کاهش سانسور در این سایت به ،وان شخص غیر ارادی شناخته شده است. میلیاردها دلار برای آزادی بیان دیگران گذاشته است. مطمئناً می توان فهمید که چرا او می خواهد این جام از لبانش بگذرد. با این حال، اگر او این مسیر را ادامه دهد، کارش در توییتر می‌تواند بزرگترین میراث او در مقاومت در برابر گرایش به سانسور و کنترل گفتار در رسانه‌های اجتماعی باشد.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/19/critics-cele،te-the-prospect-of-musk-stepping-aside-after-twitter-poll/