دسته‌ها
اخبار

آیا توییتر موظف به پرداخت تمام معافیت های خرید توسط ایلان ماسک است؟


ایلان ماسک رسماً مسئولیت را بر عهده گرفت توییتر، وب سایت رسانه های اجتماعی در 27 اکتبر 2022. پس از اینکه ماسک شرکت را به مبلغ 44 میلیارد دلار ،ید، ماسک مدیر اجرایی پاراگ آگراوال، مدیر ارشد مالی (CFO) ند سگال و رئیس سیاست های حقوقی ویجایا گاد را ا،اج کرد. در روز هالووین، ماسک کل هیئت مدیره توییتر را نیز حذف کرد. ماسک ظاهراً قصد دارد تا 75 درصد از شرکت را به ،وان بخشی از مدیریت خود ا،اج کند.

با این حال، خود فسخ ممکن است چندین میلیون دلار بیشتر برای توییتر هزینه داشته باشد، زیرا بسیاری از کارمندان سابق دارای بندهای گران قیمت “چتر نجات طلایی” در قراردادهای کاری خود هستند. با ،وج آگهی دهندگ، مانند جنرال موتورز، مشخص نیست که آیا توییتر می تواند به همه کارکن، که ماسک در حال برکناری آنها است پرداخت کند یا خیر. در حالی که ماسک یک سردرد قانونی را با توییتر حل کرده است، ممکن است از دادگاه خواسته شود در مورد اینکه آیا همه کارکنان خاتمه یافته در هنگام ،وج از بسته های پایان خدمت خود برخوردار می شوند.

توییتر روی صفحه نمایش لپ تاپآیا توییتر می تواند با چتر نجات از قراردادهای ا،اج کارمندان خود خارج شود؟

قراردادهای انفصال کارمند یا «چتر نجات طلایی» بسته‌های ا،اج با ارزش بالا هستند که از مزایای قابل توجهی برای کارکنان خاتمه یافته تشکیل شده‌اند. چنین توافقاتی معمولاً توسط مدیران ارشد مذاکره می شود، اگرچه سایر کارمندان با ارزش بالا ممکن است در مورد مزایای مشابه مذاکره کنند. با این حال، چنین قراردادهایی معمولاً در صورتی که کارمند به دلیلی از کار خاتمه داده شده باشد، مانند نقض قانون یا خط مشی شرکت، استثنایی برای کارفرما ایجاد می کند. مدیر عامل سابق آگراوال 56 میلیون دلار به ،وان غرامت ا،اج خود دریافت خواهد کرد.

ماسک ظاهراً اگراوال و سایر کارمندان را به دلیل اجتناب از پرداخت چنین ا،اج های گرانقیمتی ا،اج کرده است. در زمان نگارش این مقاله مشخص نیست که دلیل دقیق آن چیست، اگرچه ماسک برای اثبات اینکه آگراوال واقعاً مرتکب رفتار نادرست شده است، نبرد دشوار مهمی خواهد داشت. آگراوال می تواند استدلال کند که ماسک چنین است تلافی جویانه در برابر آگراوال با طبقه‌بندی فسخ او “به دلیل” به منظور اجتناب ناعادلانه از پرداخت‌های قراردادی توییتر.

در ماه‌های منتهی به ،ید، ماسک توئیت‌های جدی عمومی منتشر کرد که به طور علنی شرکتی را که قصد ،ید آن را داشت، تحقیر کرد. خود توئیت ها نقض قرارداد ،ید بود. توئیت های ماسک علیه توییتر به حدی شدید شد که خود آگراوال به ماسک هشدار داد که رفتار خود را متوقف کند. توئیت های عمومی بین ماسک و آگراوال به طور بالقوه موضع توئیتر را در مورد بدرفتاری مدیر عامل سابقش تضعیف می کند.

در واقع، ا،ر ناظران عینی بر این باورند که این ماسک بود که با بد نیت مذاکره کرده است، با تحقیر علنی توییتر در زم، که قراردادی موافقت نکرد و با تلاش برای عقب نشینی از ،ید، در نتیجه باعث شد توییتر هزینه های قانونی بیشتری را برای اجرای این ،ید هزینه کند. . سابقه ماسک با توییتر احتمالاً برای او نیز نتیجه مع، خواهد داشت، اگر آگراوال و دیگران برای دریافت غرامتی که قراردادی به آنها بدهکار است، باید شکایت کنند.

آیا به یک وکیل برای کمک به بررسی قرارداد کاری من نیاز دارم؟

یک وکیل استخدامی می تواند مزایا و معایب داشتن قرارداد کار را توضیح دهد و می تواند به شما کمک کند تا در مورد شرایط و ضوابطی که به بهترین نحو از منافع شما محافظت می کند مذاکره کنید. اگر قبلاً قرارداد کار دارید، یک وکیل واجد شرایط می تواند آن را بررسی کرده و تأثیر حقوقی شرایط و ضوابط آن را توضیح دهد. اگر متهم به نقض قرارداد کاری خود شده اید، یک وکیل می تواند به شما در دفاع در برابر ادعای نقض و نمایندگی شما در دادگاه کمک کند.




منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/11/18/is-twitter-obligated-to-pay-all-the-severances-of-its-buy-out-by-elon-musk/