دسته‌ها
اخبار

آدام شیف و زیر شکم سانسور آمریکایی – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در هیل در مورد افشای اخیر تلاش های نماینده آدام شیف (D.، Cal.) برای تحت فشار قرار دادن توییتر برای سانسور منتقدان، از جمله یک ستون نویس، است. این تلاش مدت کوتاهی پس از اعتراض دفتر شیف به یکی از ستون‌های من انجام شد که او را متهم به فشار بر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای سانسور افراد دارای دیدگاه‌های مخالف کرد. شیف در حالی که علناً حمایت از سانسور را انکار می کرد، به طور مخفیانه توییتر را تحت فشار قرار می داد تا مجموعه ای از منتقدان را سانسور کند.

در اینجا ستون است:

“ما این کار را نمی کنیم.” آن پاسخ از توییتر به نماینده. آدام شیف (D-Calif.) یک کیفرخواست منحصر به فرد است که در اوج عملیات سانسور توییتر منتشر می شود. ظاهراً مواردی وجود داشت که حتی سانسورچیان توییتر از انجام آنها خودداری ،د.

یکی از آن چیزها ،ت ، منتقدان شیف و کمیته مجلس او بود.

در آ،ین ،مت از “فایل های توییتر”، رو،مه نگار مت طیبی فاش کرد که توییتر با درخواست شیف مخالفت کرد توییتر مجموعه ای از پوسترها را به حالت تعلیق درآورد یا محتوای آنها را به ،وان “اطلاعات نادرست” و “کاهش دید” آنها بر،ب گذاری کنند. از جمله ،، که شیف مخفیانه سعی در سانسور آنها داشت، پل اسپری، ستون نویس نیویورک پست بود.

اسپری با نوشتن در مورد مکالمه ای که گفته می شود توسط یکی از منابعش شنیده شده بود، خشم شیف را برانگیخت. مقاله اسپری که در RealClearInvestigations ظاهر شد، به نقل از دو منبع به ،وان شنیده صحبت دو کارمند کاخ سفید در مورد چگونگی حذف منتخب جدید پرزیدنت ترامپ از دفتر این مقاله احتمال سوگیری از سوی یکی از بازیگران اصلی مطرح شده در آغاز اولین استیضاح ترامپ، اریک سیاراملا، تحلیلگر سیا را مطرح کرد. این منابع گفته اند که سیاراملا در حال گفتگو با شان میسکو، از اعضای ،ت اوباما بود که بعداً به کارکنان شیف پیوست. گفتگو – به قول اسپری – نشان داد که «فقط چند روز بعد [T،p] سوگند خورده بود، آنها قبلاً در تلاش بودند تا از شر او خلاص شوند.”

شیف به جای رد این ادعا، خواستار سکوت اسپری و دیگر منتقدان شد. طبق گزارش‌ها، دفتر او اقداماتی را برای پا،ازی توییتر از انتقادات آن‌ها انجام داده است، از جمله دستورالعملی برای «حذف هر و همه محتوای مربوط به آقای میسکو و سایر کارکنان کمیته از خدمات آن – شامل نقل قول‌ها، بازتوییت‌ها و واکنش‌ها به آن محتوا».

تاریخ نامه غیرعلنی شیف در نوامبر 2020 قابل توجه است: اوایل همان سال، من نوشتم ستونی برای تپه در نامه ای که شیف به شرکت های رسانه های اجتماعی ارسال کرده بود، از شیف به دلیل فشار برای سانسور اطلاعات نادرست انتقاد کرد. دفتر او بلافاصله با این پیشنهاد که شیف از سانسور حمایت می کند، اعتراض کرد.

ما اکنون شیف را می شناسیم بود فعالانه به دنبال سانسور منتقدان خاص در رسانه های اجتماعی است. از آنجایی که شیف نامه‌های عمومی ارسال می‌کرد و تهدید به اقدام قانونی احتمالی علیه همین شرکت‌ها می‌کرد، این احتمالاً بیشتر از «درخواست‌ها» تلقی می‌شد. او می خواست منتقدانش در شبکه های اجتماعی ،ت شوند. به هر حال، انتقاد از تحقیقات یا کارکنان او، طبق تعریف، باید اطلاعات نادرست باشد – درست است؟

به نظر می‌رسد دفتر او نشان داده است که می‌دانستند توییتر از روش‌های ممنوع ، سایه یا تکنیک‌های دیگر برای سرکوب برخی از نویسندگان ناراضی استفاده می‌کند. در این نامه، کارکنان او از توییتر خواسته اند کهبر،ب گذاری کنید و دید هر محتوا را کاهش دهید

توییتر اما با شیف خط و نشان کشید. یکی از کارمندان آن به سادگی نوشت: “نه، این امکان پذیر نیست/ما این کار را نمی کنیم.”

این” مورد اشاره در این مورد سانسور سیاسی خام بود. و حتی شرکتی که یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های سانسور در تاریخ را داشت، نتوانست کاری را که شیف می‌خواست انجام دهد – اما خود تقاضا گویای آن است.

این نه تنها نشان می دهد که برخی از سیاستمداران در انکار سانسور چقدر ناصادق بوده اند و در عین حال مخفیانه آن را مطالبه کرده اند، بلکه نشان دهنده اشتهای سیری ناپذیر ایجاد شده توسط سانسور است. مقاله مورد بحث که توسط اسپری نوشته شده است، نمونه خوبی است. اسپری دارد تکذیب کرد همانطور که دفتر شیف اعلام کرد، همیشه از تئوری های توطئه QAnon حمایت کرده است. با این حال، حتی اگر روایت اسپری در مورد کارمند شیف به شدت نادرست باشد، باید ابطال عمومی آن را آسان‌تر کند.

اقدام شیف برای ممنوع ، اسپری و دیگران در توییتر – و حذف محتوا – بسیار ط،ه آمیز است. شیف بارها به دلیل ترویج «اطلاعات نادرست» و تکیه بر «منابع» ناشناس برای ادعاهایش درباره جنایتکاری ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته است. به ،وان مثال، شیف این ادعای نادرست را مطرح کرد که بدنام هانتر بایدن لپ تاپ اطلاعات نادرست روسی بود. او نیز بود به دلیل ارائه روایت های نادرست مورد انتقاد قرار گرفت تب، ترامپ و روسیه در انتخابات 2016.

با این وجود، من به همان اندازه با هر گونه تلاش برای ممنوع ، شیف از رسانه های اجتماعی مخالفم، اگرچه با توجه به سوگیری سیاسی نشان داده شده در تلاش های سانسور گذشته، این احتمال به سختی وجود دارد.

در مورد اسپری، او بود بعداً برای همیشه به حالت تعلیق درآمد توسط توییتر که من هم از آن انتقاد کردم.

بعید است که شیف با انتشار این ارتباطات منصرف شود. او اخیراً نامه‌ای به فیس‌بوک ارسال کرده و به آن هشدار داده است که تلاش‌های سانسور خود را کاهش ندهد. خود حرفنوشته شده با نمایندگان آندره کارسون (D-Ind.)، کتی کاستور (D-Fla.) و سن. شلدون وایت هاوس (DR.I.)، به فیس‌بوک یادآوری کرد که برخی از قانون‌گذاران «به ،وان بخشی از تلاش‌های نظارتی ما» این شرکت را زیر نظر دارند – و پیشنهاد کرد که ممکن است مجبور شوند این نظارت را بر هر حرکت فیس‌بوک برای «تغییر یا لغو برخی سیاست‌های اطلاعات غلط» اعمال کنند. ”

اقدامات شیف مظهر شیب لغزنده سانسور است. او با بر،ب زدن به منتقدانش به ،وان حامیان QAnon یا ارائه دهندگان «اطلاعات غلط»، به دنبال این بود که در رسانه های اجتماعی متحد، داشته باشد که منتقد، مانند اسپری «ناپدید شوند» – اما دریافت که حتی آن متحدان نیز نمی توانند خواسته های او را قبول کنند. با توجه به سانسور توییتر حتی سایت های طنز، شبیه به رد شدن توسط یک پاد،ت ک،ه وست به ،وان بیش از حد افراطی بود.

با افشای دخالت آشکار FBI در برنامه سانسور توییتر، انتشار فایل‌های شیف بینش نادر دیگری از چگونگی تلاش مقامات ،تی برای جذب شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای سانسور توسط جانشین یا نیابت است. دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از نهادهای رسانه‌ای، سیاسی و تجاری علیه ایلان ماسک، مالک جدید توییتر که این پرونده‌های سازش‌آور را منتشر کرده است، بسیج شده‌اند.

در یک توییت اخیرشیف ماسک را سرزنش کرد و از مدیر عامل توییتر خواستار پاسخ‌های بیشتری شد. شیف در حالی که اصرار داشت که «من از سانسور حمایت نمی‌کنم»، از ماسک پرسید که آیا «متعهد می‌شود که پاسخ‌ها و داده‌های واقعی را به مردم ارائه کند، نه فقط توییت‌ها؟» خوب، ماسک دقیقاً این کار را انجام داد.

«پاسخ واقعی» این است که شیف مدت‌هاست که به دنبال ،ت ، منتقدانش بوده است و ماسک لایه‌های زیرین سانسور را افشا کرده است – جایی که ما آدام شیف را پیدا کردیم.

جاناتان تورلی، استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن است. او را در توییتر دنبال کنید @JonathanTurley.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/07/we-dont-do-this-adam-schiff-and-the-underbelly-of-american-censor،p/