دسته‌ها
اخبار

یک سفر هوش مصنوعی از فراکتال ها به GPT


نوشته دنیس کراچ

من اخیراً به سال 1996 و شروع سال آ، تحصیلم در دانشگاه پرینستون فکر می کردم. اگرچه من یک رشته مهندسی مک،ک و هوافضا بودم، اما مجذوب هوش مصنوعی شده بودم و بنابراین پایان نامه ارشد خود را بر توسعه یک مدل هوش مصنوعی جدید در بخش مهندسی برق و کامپیوتر متمرکز کردم. به جای استفاده از لایه های سنتی، من از استعاره فراکتال برای طراحی شبکه های عصبی استفاده کردم. مزیت نظری اصلی این رویکرد پتانسیل آن برای ارائه درک عمیق تر از نحوه عملکرد شبکه بود که به ما امکان می داد به مغز نگاه کنیم و بینشی در مورد فرآیند یادگیری آن بر اساس ساختار ایجاد شده به دست آوریم. علاوه بر این، این مدل کنترل و جهت گیری بیشتر انسان را تسهیل می کند.

آ، هفته گذشته، کارشناس حقوق کامپیوتر ون لیندبرگ من را به یاد پروژه تحقیقاتی تابست، دارتموث در مورد هوش مصنوعی انداخت که یک برنامه بازی برای حل هوش مصنوعی در تابستان 1956 داشت. پروژه پایان نامه ارشد من 8 ماه طول کشید و تقریباً با همان موفقیت (عدم) مواجه شد. بعداً در مورد این موضوع بیشتر خواهم نوشت، اما این پروژه یکی از اولین پروژه هایی بود که از موازی سازی عظیم ارائه شده توسط بازیکنان انس، در سراسر اینترنت به ،وان مدل یادگیری استفاده کرد. آن بخش موفقیت بزرگی بود – و همچنین اپلت فرانت اند که بیشتر توسط شریک من رایان کوتارو آکیتا توسعه داده شد.

احساس می‌کنم همه چیز برای من در حال تکمیل شدن است، اما این بار مدل هوش مصنوعی به‌طور تصاعدی بهبود یافته است. پیشرفت سریع در تعامل انسان و ماشین و هوش مصنوعی مولد شگفت انگیز است. می‌بینم که دائماً در حال کاوش فناوری‌های جدید و نوآورانه هستم که می‌توانند سازمان‌های متورم را مختل کنند. چشم‌انداز سرمایه‌گذاری خطرپذیر ،وماً در حال تغییر است، زیرا تیم‌های کوچک به سرعت محصولات و خدمات م،ب را با سرعت بالاتر اما نیازهای مالی پایین‌تر توسعه داده و منتشر می‌کنند.

کاوش امروز برای من autoGPT است که به کاربران اجازه می دهد تا سرویس های مختلف سنتی و هوش مصنوعی را برای ایجاد بهترین دستیار مستقلی که تا کنون دیده ام، روی هم قرار دهند. پس از ارائه دستورالعمل های کلی، autoGPT می تواند یک طرح پروژه پویا ایجاد کند که از طریق تعامل آنلاین و نتایج آموزشی GPT-4 اجرا می شود. این فناوری پتانسیل برابر ، تخصص را دارد، دقیقاً مانند آنچه چندین سال پیش در مورد شطرنج رخ داد. با این حال، بر خلاف شطرنج، که بر تخته ثابت و گزینه های محدود متکی است، این مدل جدید به مشکلات دنیای واقعی و بلادرنگ می پردازد. در واقع، زمان جذابی برای زنده بودن است.

این تنظیمات فوق العاده است اما همچنین بسیار ترسناک است. عالی به تمام م،ا هوش مصنوعی بی رحم و بدون احساس یا ،د است. به آنارشیست ها، تروریست ها و عاملان بی پروا قدرت می دهد تا صدمات قابل توجهی وارد کنند. لایه‌بندی GPT حملات پیچیده‌تری را ممکن می‌سازد که از ،یبی از ضعف‌های انس،-اجتماعی و فناوری به شیوه‌ای بسیار موازی بهره‌برداری می‌کنند. کلاهبرداری ها، چه بزرگ و چه کوچک، به طور فزاینده ای آسان تر می شوند. البته، ،، خواهند بود که از این ابزارها برای مبارزه برای خیر استفاده کنند. با گسترش نبرد فناوری، زندگی ممکن است بیشتر و بیشتر شبیه یک رمان گرافیکی آینده نگر شود.

نظر شما در مورد اینکه به کجا می رویم چیست؟


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/04/journey-from-fractals.html