دسته‌ها
اخبار

چهار دانش آموز پس از آسیب جزئی تصادف به قرآن تعلیق شدند – جاناتان تورلی


مدرسه ای در غرب یورکشایر در ،یس پس از تعلیق چهار دانش آموز به دلیل سوء استفاده از قرآن که متعلق به یکی از دانش آموزان بود، در مرکز جنجال قرار گرفت. کتاب «بدون قصد سوء» «کمی آسیب دیده است». اما مدرسه برای رسیدگی به این موضوع با پلیس، مرکز اسلامی و سایرین تماس گرفت. بنا بر گزارش ها، این مجازات بر اساس یک عمل غیرعمدی، نگر، های آزادی بیان را افزایش می دهد.

گزارش شده است که حادثه در دبیرستان ویکفیلد کتلتورپ به طور تصادفی به قرآن آسیب وارد کرده است.

عاکف اکبر، مشاور مستقل ویکفیلد شرق، در حالی که مدرسه برای تعلیق چهار دانش آموز درگیر حرکت کرده بود، جلسه ای را برای بحث در مورد این حادثه تشکیل داد. بر اساس گزارش‌ها، قرآن دارای یک پارگی کوچک و لکه‌ای از خاک در برخی از صفحات است.

در حالی که اکبر بنا به گزارش‌ها مدعی شده بود که به اطراف مدرسه لگد زده شده است، مدرسه این شایعه را تکذیب کرد.

مدیر معلم آقای گریفیث بی،ه ای صادر کرد:

مایلیم به همه جامعه خود اطمینان دهیم که کتاب مقدس کاملاً دست نخورده باقی مانده است و بررسی های اولیه ما نشان می دهد که هیچ قصد بدی از سوی دست اندرکاران وجود نداشته است. با این حال، ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اقدامات آنها با قرآن با احترامی که باید داشته باشد، برخورد نمی‌کند، بنابراین افراد درگیر تعلیق شده‌اند و ما با آنها کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که چرا اقدامات آنها غیرقابل قبول بوده است.

امروز صبح، ما با رهبران جامعه مسلمان محلی، شوراهای محلی و پلیس ملاقات کردیم تا تمام اطلاعاتی را که در حال حاضر می د،م، اقدامات انجام شده و گام های فوری که برای تقویت ارزش ها و رفتاری که از تک تک اعضای این جامعه مدرسه ای انتظار داریم، به اشتراک بگذاریم. تا اطمینان حاصل شود که همه ادیان محترم هستند.»

من کاملاً با مدرسه موافق بودم که مداخله ضروری است. باید به دانش آموزان گفت که با توجه به اهمیت انجیل، قرآن، تورات و سایر آثار برای اعضای جامعه، رسیدگی به متون دینی باید با احترام در محیط مدرسه انجام شود. بخشی از یادگیری در مورد شهروندی، یادگیری در مورد مدنیت و احترام است.

با این حال، من در مورد تعلیق به جای بحث با دانش آموزان و والدین آنها نگران هستم. این دانش آموزان مجاز به آوردن کتب دینی به مدرسه هستند و اقدام تصادفی یا غیر م،ب نباید موجب چنین تحریمی شود. در حالی که باید از دانش آموزان خواسته شود که نسبت به اعتقادات مذهبی دیگران در مدرسه توجه بیشتری نشان دهند، این اقدام درجه بالاتری از مراقبت را اعمال می کند که اغلب از دین خواسته می شود.

دانش آموزان باید از حق محافظت شده برای آوردن کتاب دینی به مدرسه صرف نظر از اینکه به آموزه های آن اعتقاد دارند یا نه، برخوردار باشند. به علاوه، انداختن یا آسیب رساندن به چنین کتابی غیر عمدی باید موجب اخطار یا تذکر باشد، نه تعلیق. این اقدام حاکی از آن است که هر دانش آموزی که قرآن را کنار بگذارد با تعلیق تحصیلی مواجه خواهد شد.

بعید به نظر می رسد که صرفاً انداختن کتاب مقدس پاسخی مشابه ایجاد کند. با این حال، با این وجود، نگر، در مورد اجرای آداب دینی در یک مدرسه ،تی را نیز افزایش می دهد. در حالی که برخی ممکن است از عدم توجه به کتاب آزرده شوند، بنا بر گزارش ها، این متعلق به یکی از دانش آموزان تعلیق شده است.

در حالی که این دانش‌آموزان ادعای قانون اساسی در ایالات متحده دارند، احتمالاً در بریت،ا که آزادی بیان در یک سقوط آزاد مجازی است، چنین ادعایی ندارند. مردی به دلیل ارسال توییت در حالت مستی با اشاره به سربازان کشته شده محکوم شد. یکی دیگر به خاطر تی شرت ضد پلیس دستگیر شد. یکی دیگر به خاطر اینکه دوست پسر ایرلندی دوست دختر سابقش را “جذابی” خطاب کرده بود دستگیر شد. یک نفر دیگر به دلیل خواندن “جنگ ،گ فو” دستگیر شد. یک نوجوان به دلیل تظاهرات در خارج از مرکز ساینتولوژی با تابلویی که این دین را “فرقه” می خواند، دستگیر شد. اخیراً درباره دستگیری زنی که در نزدیکی کلینیک سقط جنین با خودش نماز می خواند صحبت کردیم. دادگاه های ،یسی «ایدئولوژی های سمی» را به ،وان بخشی از این سرکوب آزادی بیان جرم انگاری کرده اند.

پیش از این یک زوج به دلیل سوزاندن قرآن و انتشار نوار ویدئویی در بریت،ا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بودند. این یک اقدام محافظت شده در ایالات متحده خواهد بود.

این حادثه تصادفی به نظر می رسد که مربوط به قرآن است که ملک دانش آموز است نه مدرسه. حتی در بریت،ای کبیر نیز در چنین موردی باید محدودیتی در سطح تحریم ها وجود داشته باشد. در غیر این صورت، مدرسه با خطر عبور از مرز اجرای مدنیت به اجرای دینداری مواجه است.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/11/four-students-suspended-after-a-quran-is-slightly-damaged-by-accident/