دسته‌ها
اخبار

چرا اوضاع برای وزیر امور خارجه بدتر می شود – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست در مورد پاسخ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه به اتهامات مبنی بر اینکه او منبع اصلی ادعای اطلاعات نادرست روسی در پشت لپ‌تاپ هانتر بایدن است، است. قبلاً نوشتم که بلینکن در تلاش است تا از ظاهر یک “مرد ساخته شده” که استخوان های خود را در ،ت بایدن به دست آورده است، اجتناب کند. پس از اینکه یک سناتور آمریکایی اتهام اظهارات نادرست را به جنجال های بلینکن اضافه کرد، اکنون احتمالاً اوضاع بدتر می شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، ادعا می‌کند که نسخه سیاسی این مفهوم ناپاک است.

در مصاحبه ای با فا،، بلینکن نشان می دهد که او در تهیه نامه سال 2020 از سوی مقامات اطلاعاتی سابق مبنی بر اینکه داستان لپ تاپ هانتر بایدن احتمالاً اطلاعات نادرست روسیه است، مقصر نیست.

علیرغم اینکه سازمان دهنده اصلی نامه از او به ،وان مشاور کمپین انتخاباتی بایدن نام برد که اولین بار این ادعا را مطرح کرد، بلینکن اصرار دارد که او بدون گناه باقی می ماند.

همه امضاکنندگان نامه موضع ی،، دارند.

هیچ ، در یکی از حساب شده ترین داستان های نادرست که در بحبوحه یک چرخه انتخابات کاشته شده است، مقصر نیست.

باورش به اندازه کافی سخت است، اما این حتی تنها دروغی نیست که بلینکن در رابطه با هانتر بایدن به آن گفته است.

بلینکن همچنین در مورد اظهارات نادرست مطرح شده به کنگره در رابطه با هانتر بایدن با سؤالاتی مواجه است.

او ادعا می کند که هرگز به هانتر ایمیل نزده است، در حالی که پیام های روی لپ تاپ پسر رئیس جمهور نشان می دهد که او این کار را کرده است.

بیایید با نامه شروع کنیم.

جو بایدن با یک رسانه توانمند، توانست از آن برای رد شواهد دال بر نفوذ احتمالی و رفتار مجرمانه روی لپ تاپ استفاده کند.

در طول مناظره ریاست جمهوری، یک بایدن عصب، از نامه به ،وان اثبات این موضوع استناد کرد که داستان لپ‌تاپ بوده است “،” و بخشی از “طرح روسیه”. او افزود که “هیچ ، باور نمی کند” که این لپ تاپ واقعی بوده است.

رسانه‌ها و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی پس از آن ماجرا را دفن ،د، از جمله برخی مانند توییتر که بحث آن را قبل از انتخابات ممنوع ،د.

در انتخابات نزدیک، این داستان نادرست برای نفی یک رسوایی م،ب فساد که میلیون‌ها دلار از منابع خارجی، از جمله برخی از چهره‌های مرتبط با اطلاعات خارجی مرتبط بود، کار کرد.

پس از تسلط جمهوری‌خواهان بر مجلس، مایکل مورل، رئیس سابق سیا، به کنگره فراخوانده شد تا بی،ه‌ای بدهد.

بنا بر گزارش ها، مورل وقتی تحت فشار قرار گرفت که چگونه این نامه به دست آمد، تردید نکرد: بلینکن.

او گفت که بلینکن “محرک” این ادعای نادرست بود.

مورل سپس ده‌ها مقام سابق امنیت ملی را سازمان داد تا نامه‌ای را امضا کنند که ادعا می‌کرد داستان لپ‌تاپ هانتر «همه نشانه‌های ک،یک یک عملیات اطلاعاتی روسیه» را دارد.

روز دوشنبه، بلینکن به بنجامین هال، خبرنگار و، امور خارجه فا، نیوز گفت: «در رابطه با آن نامه، من این کار را نکردم – این ایده من نبود، آن را نخواستم، آن را درخواست نکردم. و من فکر می کنم شهادتی که معاون سابق رئیس سیا، مایک مورل، ارائه کرد، این را تأیید می کند.

مورل او را “محرک” نامه نامید. بنابراین، شاید بلینکن در تلاش است تا بر سر سوزن م،ایی «محرک» بودن در مقابل «وکیل» این ادعا برقصد. مورل پس از صحبت با بلینکن به نظر هیچ تردید یا تردیدی نداشت و به سرعت مجموعه ای از متخصصان را جمع آوری کرد تا ادعای نادرست را مطرح کنند. مورل به کنگره اعتراف کرد که یکی از اه، او «کمک به معاون وقت بایدن در مناظره و کمک به او در پیروزی در انتخابات بود».

بنابراین معلوم می شود که هیچ ، مقصر نیست. نه “محرک”، نه سازمان دهنده، نه امضاکنندگان، نه رسانه ها. در واقع، شاید عموم مردم در ،ید این کلاهبرداری چرند هستند.

بلینکن با سؤال جدی‌تری مواجه است که سناتور ران جانسون (رئیس‌جمهور) مطرح کرد، او اعلام کرد که بلینکن هنگام شهادت در کنگره در سال 2020 در مورد این جنجال، دروغ‌های «جسورانه» گفته است. جانسون گفت که بلینکن گفته است هرگز به هانتر بایدن ایمیل نزد.

با این حال ایمیل های بین پسر رئیس جمهور و بلینکن اخیرا فاش شدند. آنها پیشنهاد ،د که این دو در سال 2015 در حالی که بلینکن در ،ت اوباما کار می کرد و هانتر در هیئت مدیره شرکت انرژی اوکراین Burisma بود، در ارتباط بودند.

جانسون اعلام کرد فا،: «آینده صبح یکشنبهمی د،م که او به طور جسورانه به کنگره دروغ گفت که هرگز به هانتر بایدن ایمیل نزده است. حدس من این است که او یک سری دروغ های دیگر گفته است.»

همچنین ایمیل هایی وجود دارد که نشان می دهد هانتر از طریق همسر بلینکن، ایوان رایان، که اکنون به ،وان منشی کابینه بایدن خدمت می کند، ارتباط برقرار کرده است.

ما هنوز به جزئیات بیشتری در مورد حقایق اساسی نیاز داریم، اما در صورت صحت، این اتهامات می‌تواند هم جنایی و هم جرایم قابل استیضاح باشد. بنا بر گزارش ها، بلینکن این اظهارات را به ،وان بخشی از فرآیندی که منجر به تایید وی می شود، بیان کرده است. اگر او دروغ گفته باشد، می‌تواند به منزله ارائه «بی،ه یا نمایندگی از لحاظ مادی نادرست، ساختگی یا متقلبانه» به کنگره باشد. 18 ایالات متحده 1001.

اگر بلینکن دروغ گفته باشد یا شهادت دروغ گفته باشد، می تواند یک جرم قابل استیضاح نیز باشد. یکی از مسائل پیچیده این است که این امر از نظر فنی در زمان حضور در سمت خود اتفاق نیفتاد، بلکه در پی پیگیری آن دفتر بود. علاوه بر این، ممکن است از زمان تصدی و، خارجه اظهارات دیگری نیز وجود داشته باشد.

البته در جریان استیضاح کلینتون این سوال مطرح شد که آیا شهادت دروغ جرم قابل استیضاح است یا خیر. هنگامی که در جلسه استیضاح شهادت دادم، اظهار داشتم که این به وضوح استانداردهای “جرم و جنایت بزرگ” را برآورده می کند. به نظر من موضوع مهم نبود.

دیگران، مانند پروفسور هاروارد، لارنس تریب، به همان اندازه مطمئن بودند که شهادت دروغ با آن استاندارد در پرونده کلینتون مطابقت ندارد.

واقعیت این است که افسران عالی رتبه و کابینه اغلب متهم به اظهارات نادرست بدون استیضاح یا حتی پیگرد قانونی شده اند.

از قضا، نامه شامل یک مثال قابل توجه است.

جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی در دوران ،ت اوباما در برابر سنا به شهادت دروغ متهم شد، اما توسط سنا تحت کنترل دموکرات ها یا و، دادگستری اوباما مورد تحریم قرار نگرفت.

او بعدا نامه هانتر بایدن را امضا کرد.

این تاریخ ممکن است برای بلینکن اطمینان بخش باشد.

با این حال، نتیجه هر چه که باشد، بلینکن توضیح هایی برای انجام دادن دارد و یک چیز واضح است: هیچ چیز بی عیب و نقصی در مورد رسوایی هانتر بایدن وجود ندارد.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/03/blinkens-immaculate-conception-defense-why-things-are-likely-to-get-worse-for-the-secretary-of-state/