دسته‌ها
اخبار

پنهان کردن تعصب؟ پروفسور افراد بدون نقاب را به عنوان «نژادپرست، توانا و طبقه‌پرست» محکوم می‌کند. – جاناتان تورلی


دانشگاه جورج واشنگتن (جایی که من در آن تدریس می کنم) این هفته یکی از آ،ین دانشگاه های بزرگی شد که دستور ماسک خود را کنار گذاشت. بسیاری از دانش‌آموزان مدت‌ها از پیروی از این دستور سرباز زده بودند، اما این تصمیم با تسکین بسیاری در مدرسه مواجه شد. با این حال، برخی در مورد لغو چنین احکامی در مدارس مختلف واضح هستند. یکی از آنها استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا است که به ،وان کارشناس با نخست وزیر کانادا جاستین ترودو در میزگردها شرکت کرده است. دکتر امی تان، دانشیار بالینی در مراقبت تسکینی و تمرین خانواده در دانشکده پزشکی UBC و استاد کمکی در دانشگاه کلگری است. او اخیراً به ،، که بدون نقاب بودند حمله کرد و آنها را «نژادپرست، توانا و طبقه‌پرست» خواند. این اظهارات نگر، های طول، مدتی را ایجاد می کند که ماسک ها به وسیله ای برای برنامه های اجتماعی و سیاسی به جای پزشکی تبدیل شده اند.

طبق گزارش رسانه ها، تان به کاربری که از بر،ب زدن افراد غیر نقابدار به ،وان “نژادپرست” دفاع می کرد، پاسخ داد. کاربر حذف دستورات و اضافه:

بار دیگر و همیشه – سفیدپوستان، شما نمی تو،د بگویید نژادپرست است یا نیست. صحبت ، برای BIPOC و بیش از آن را متوقف کنید.

جای خود را یاد بگیر، بنشین، ،ت شو و به حرف ما گوش کن. منجی سفید شما ما را می کشد. سفیدی مشکل است اوف

(جیمز بالدوین را بخو،د و گوش دهید! <3)"

به نظر می رسد تان موافق است و اضافه می کند که «نقاب نقاب زدن نژادپرستانه، توانا و طبقاتی است». شایان ذکر است، برخی از کارشناسان معتقدند که دستورات اجباری هشداردهنده است. مطالعات اخیر در مورد اثربخشی ماسک ها تردیدهایی ایجاد کرده است و نشان داده است که حتی CDC نیز مدت ها در مورد این سوال تردید داشت. دیگران ادامه می دهند آن یافته های مخالف را ناقص به چالش بکشید.

قابل توجه است که تان تلاش نمی کند افراد شکاک را در مورد علم درگیر کند. در عوض او (و دیگران) با بر،ب زدن به دیدگاه‌های مخالف به ،وان افشاگر تعصبات بی‌شماری تلاش می‌کنند تا بحث را قطع کنند. این حملات تا حد زیادی برای ارعاب بسیاری در ،ت، تجارت، رسانه ها و دانشگاه ها عمل کرده است. اثربخشی ماسک بحثی است که مدت ها توسط شرکت های رسانه های اجتماعی سرکوب شده و توسط بسیاری از دانشگاه ها مورد نارضایتی قرار گرفته است. کارشناسان به دلیل طرح چنین سوالاتی ممنوع شدند و دیگران به نظریه پردازان توطئه بر،ب زدند.

چهره‌هایی مانند تان همچنان استدلال می‌کنند که کارآمدی ماسک پرسش‌گر این است که خود را نژادپرست، توانا و طبقه‌گرا معرفی کنیم. این تعداد زیادی “یست” برای هر ،ی است و بیشتر دانشگاهیان نمی خواهند خطر تبدیل شدن به هدف چنین حملاتی را داشته باشند. مشکل این است که به نظر نمی رسد دانشجویان و عموم مردم به طور گسترده از دستورات ماسک استفاده کنند.

امیدواریم که ما هنوز بتو،م این بحث دیرینه را در دانشگاه ها بدون حملات شخصی و غیرقابل پیش بینی که توسط چهره هایی مانند تان انجام می شود، داشته باشیم. اگر ،ی واقعاً به سلامت عمومی اهمیت می‌دهد، از شنیدن نظرات مخالف در مورد علم اساسی هیچ ترسی وجود ندارد. افراد با حسن نیت باید بتوانند در مورد این مطالعات به توافق نرسند بدون اینکه گفته شود به ،وان بول کانرهای پزشکی «نقاب» از آنها گرفته نشود.

او زیستی در وب‌سایت UBC کار او را به‌،وان «یک م،ع برابری سلامت و یک مربی و مشاور ضد نژادپرستی» با تخصص در «مراقبت‌های ایمن فرهنگی و ضد ظلم با بیماران و خانواده‌ها» برجسته می‌کند. او م،ع مستمر ماسک در داخل و خارج ساختمان ها بوده است.

اسکرین شات توییت دکتر امی تان که از ۱۸ فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/02/26/unmasking-prejudice-professor-denounces-maskless-people-as-racist-ableist-and-cl،ist/