دسته‌ها
اخبار

وزارت امور خارجه لینکدین را تحت فشار قرار داد تا «اطلاعات نادرست» را سانسور کند – جاناتان تورلی


ما در مورد تعداد فزاینده‌ای از شواهد مربوط به تلاش‌های سانسور ،ت با استفاده از سازمان‌های شخص ثالث و همچنین اقدامات مستقیم آژانس بحث کرده‌ایم. یکی از منابع این بودجه، و، امور خارجه و مرکز تعامل جه، آن یا GEC بود. اکنون، طرح دعوی قضایی توسط میسوری و لوئیزیانا نشان می‌دهد که مقامات و، امور خارجه شرکت‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا با تلاش‌هایی در لیست سیاه وارد شوند. با وجود چنین شواهدی مبنی بر سانسور مستقیم ،ت، اعضای دموکرات همچنان با تلاش‌ها برای افشای دامنه کامل این گونه برنامه‌ها و کمک‌های ،تی مخالفت می‌کنند. شاهد، که در مورد خطرات چنین تلاش‌های سانسوری شهادت می‌دادند، حتی به‌،وان «عاشقان پوتین» و عذرخواهی شورشیان و نژادپرستان توسط دموکرات‌های پیشرو محکوم شدند.

آ،ین شواهد مربوط به سایت LinkedIn است که یک سایت رسانه اجتماعی متمرکز بر اشتغال است. نگر، این است که تلاش برای ثبت نام LinkenIn می تواند منع، کننده تلاش برای هدف قرار دادن افراد در لیست سیاه باشد. “اتصال به فرصت” این شرکت وقتی به ،وان بخشی از سیستم لیست سیاه استفاده می شود، م،ای تهدیدآمیزتری به خود می گیرد.

قبلا نوشتم بنیاد ملی دموکراسی (NED) که توسط کنگره ایجاد شده و بودجه آن از سوی فدرال تامین می‌شود، از تلاش‌های فهرست سیاه در فهرست جه، اطلاعات نادرست (GDI) مستقر در بریت،ا حمایت می‌کند. این شاخص به دلیل هدف قرار دادن ده سایت محافظه کار و آزادی خواه به ،وان خطرناک ترین منابع اطلاعات نادرست، به طور گسترده مورد تمس، قرار گرفت. به دنبال آن بود که تبلیغ‌کنندگان را متقاعد کند که پشتیب، از آن سایت‌ها را کنار بگذارند، در حالی که لیبرال‌ترین همتایان آن‌ها را در میان قابل‌اعتمادترین‌ها فهرست کرد.

مدت کوتاهی پس از پست ستون من در The Hill، NED به من نامه نوشت و گفت که پشتیب، از GDI را متوقف می کند. مایکروسافت نیز مجبور به عقب نشینی شد پس از آن که نشان داده شد که فهرست سیاه مغرضانه GDI را تحت فشار قرار داده است.

سپس ما از بودجه اضافی که از طریق GEC و، امور خارجه انجام می شود مطلع شدیم.

ما همچنین از ارتباطات پشتیبان با CDC و سایر آژانس ها اطلاع داریم.

در حال حاضر، وجود دارد گزارش شده است شواهدی مبنی بر اینکه یکی از مقامات و، امور خارجه ایمیلی به پلتفرم شبکه لینکدین ارسال کرده است که به اصطلاح «ابر اطلاعات نادرست»، یک پروژه با بودجه GEC برای شناسایی «اطلاعات نادرست» آنلاین، تبلیغ می‌کند. در حالی که الان هست گزارش شده که تعطیلی، به ،وان یک “فروشگاه یکپارچه” برای “شناسایی و سپس آزمایش ابزارهای مق، با تبلیغات و اطلاعات نادرست” تبلیغ شد.

سامرالدین استوارت، مشاور ارشد GEC در فوریه 2020 درخواست ملاقات کرد و گفت که او در حال “برقراری روابط با شرکت های فناوری” به ،وان بخشی از تلاش های و، امور خارجه برای “مق، با اطلاعات نادرست” است. او بعداً به دنبال جذب لینکدین برای استفاده از Disinfo Cloud برای “کمک به شناسایی، درک و رسیدگی به اطلاعات نادرست” بود.

فشار برای ادغام لینکدین سرد کننده است. این سایتی است که میلیون ها نفر رزومه و سوابق خود را برای اه، استخدامی ارسال می کنند. تلاش برای واداشتن این شرکت به فیلتر ، چنین پست‌هایی از طریق ابر Disinfo خود می‌تواند منجر به قرار گرفتن در لیست سیاه فردی با حمایت ،ت شود. اگر شخصی در لینکدین حسابی دارد که توسط و، امور خارجه به ،وان تامین کننده “اطلاعات نادرست” معرفی شده است، پیشنهاد این است که شرکت باید اقداماتی را برای حذف یا اقدامات دیگری در رابطه با آن شخص انجام دهد. به عبارت دیگر، لینکدین می تواند به ،وان پایان ،ب و کار در لیست سیاه استفاده شود.

در ستون‌های قبلی، به این نکته اشاره کردم که ،ت بایدن ممکن است ما را به بازی گرفته باشد. همانطور که ما جشن گرفتیم سقوط هیئت بدنام اداره اطلاعات نادرست با آن “پرستار اطلاعات نادرست” ،ت بایدن هرگز برنامه سانسور بزرگتری از جمله استفاده از حدا،ر 80 مامور FBI را فاش نکرد.

اکنون می د،م که این تلاش بسیار فراتر از توییتر است. با این حال، رهبری دموکرات سال‌هاست که با هرگونه تحقیق مخالفت کرده است. آنها حتی از پذیرش مدارک ایمیل خودداری کرده اند. وقتی من در فایل های توییتر شهادت دادم، نماینده. دبی واسرمن شولتز (D-Fla.) از من برای ارائه “نظرات قانونی” بدون اینکه واقعاً در توییتر کار کنم، انتقاد کرد. همانطور که اشاره کردم، مثل این است که بگوییم یک شاهد نباید در مورد محتوای اسناد پنتاگون بحث کند، مگر اینکه در پنتاگون کار کرده باشد. به خصوص عجیب بود زیرا از من در مورد محتوای فایل های توییتر پرسیده شد. محتوا – مانند محتوای اسناد پنتاگون – “واقعیت” است. دلالت آن حقایق عقاید است.

اعضایی مانند واسرمن شولتز احتمالاً همچنان از تأیید این ایمیل‌های جدید خودداری می‌کنند. با این حال، مردم بارها در نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که خواهان شفاف‌سازی تلاش‌های سانسور هستند.

ارتباط با لینکدین به ویژه نگران کننده است و مجلس باید بررسی کند که و، امور خارجه چه پیشنهادی برای این شرکت دارد که باید با آن افراد یا گروه هایی که به ،وان اطلاعات نادرست هدف قرار می گیرند، انجام دهد. برای بسیاری، لینکدین فرصتی برای «اتصال به فرصت» است، اما برای ،ت، می‌تواند فرصت تهدیدآمیزتری برای اتصال لیست‌های سیاه به لیست سیاه ارائه دهد.

هنوز چیزهای زیادی در مورد این تلاش ها نمی د،م، از جمله ارتباط با لینکدین. با این حال، یک بار دیگر، مخالفان دموکرات برای بررسی دامنه چنین تلاش‌های سانسوری گویا و نگران‌کننده است. اگر این کمپین‌ها علیه اطلاعات نادرست آن‌قدر نجیب هستند که اعضای دموکرات پیشنهاد می‌کنند، آنها نباید با شفافیت کامل در همه برنامه‌ها و کمک‌ها مخالفت کنند. واقعیت این است که این تلاش‌ها سوالات جدی قانونی و قانون اساسی را در مورد آنچه من «سانسور توسط جانشین» نامیده‌ام، ایجاد می‌کند.

،ت به دنبال دستیابی غیرمستقیم به چیزی است که نمی تواند مستقیماً در فهرست سیاه و تلاش های سانسور انجام دهد. این تلاش‌ها می‌تواند نوعی رابطه نمایندگی با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند که باعث ایجاد حمایت‌های قانونی می‌شود. اصلاحیه اول فقط به اقدامات ،ت تعمیم می یابد، اما این می تواند کار کارگزاران ،ت را نیز در بر گیرد. حتی اگر چنین روابط نمایندگی به اندازه کافی برقرار نباشد، تلاش ها ارزش های آزادی بیان را در کشور ما تضعیف می کند. در هر صورت، ما به بررسی کامل و شفافیت کامل در مورد این برنامه ها و کمک ها نیاز داریم.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/12/connect-to-opportunity-new-evidence-s،ws-state-department-pu،ng-linkenin-to-censor-disinformation/