دسته‌ها
اخبار

نوازنده جاز کوچک ثبت علامت تجاری Apple Music را فویل می کند


توسط دنیس کراچ

Bertini v. Apple Inc.– F.4th – (Fed. Cir. 2023)

اپل رکوردز توسط گروه بیت، در سال 1968 تاسیس شد و به سرعت به موفقیت رسید و در اوا، دهه 1960 و اوایل دهه 1970 رکوردهای موفق بسیاری را تولید کرد. شرکت کامپیوتری اپل در اواسط دهه 1970 تاسیس شد و تقریباً بلافاصله به دلیل نقض علامت تجاری توسط شرکت اپل (شرکت مادر اپل رکوردز) شکایت کرد. این شرکت‌ها در نهایت با پرداخت ۸۰ هزار دلاری رایانه‌های اپل به این موضوع پایان دادند و موافقت ،د که از تجارت موسیقی دور بمانند. در دهه 2000، زم، که Apple Computer (اکنون شرکت اپل) به موسیقی از طریق iTunes و سایر خدمات گسترش یافت، شرکت ها دوباره با هم درگیر شدند. این دو در نهایت به توافق دیگری دست یافتند که حقوق قابل توجهی را به Apple Inc برای استفاده از این علامت در ارتباط با محصولات و خدمات مرتبط با موسیقی خود منتقل می کند.

در سال 2015 اپل شروع به استفاده از علامت APPLE MUSIC به ،وان جدید کرد سرویس پخش موسیقی. همچنین برای ثبت علامت تجاری روی علامت ثبت نام کرد.

در همین حال، چارلی برتینی گروه خود را ایجاد کرد گروه اپل جاز در سال 1984 برای اجرا در جشنواره AppleJ،. او همچنین شرکت ضبط AppleJ، را ایجاد کرد. برتینی علیه ثبت TM اپل اعتراض کرد که در نهایت TTAB آن را رد کرد. با این حال، در دادگاه تجدید نظر در اینجا، مدار فدرال مع، شده است – معتقد است که اپل حق اولویت کافی را ثابت نکرده است.

تاک زدن: مسئله اساسی در این پرونده این است که آیا Apple Inc می تواند ادعای استفاده از اولویت را از زمان تأسیس Apple Records در سال 1968 (یا زم، قبل از 1984) داشته باشد. مهم این است که استفاده از مارک اپل قبل از 84 فقط برای “صفحه های گرامافون” و سایر فرمت های ضبط بود. اپل در برنامه ثبت نام خود به دنبال ثبت APPLE MUSIC برای “15 دسته خدمات گسترده، از تولید و توزیع صداهای ضبط شده، ارائه اجراهای موسیقی زنده، تا ارائه وب سایت هایی با اطلاعات سرگرمی و ورزشی است.” عملیات لغزش

در دادگاه تجدید نظر، مدار فدرال اعلام کرد که تجزیه و تحلیل ،بندگی باید برای هر سرویسی که کاربرد آن فهرست شده است دنبال شود.

هیئت مدیره با اجازه دادن به اپل برای ادعای اولویت مطلق برای همه خدمات فهرست شده در برنامه خود بر اساس نشان دادن اولویت برای یک سرویس فهرست شده در برنامه، از نظر قانونی دچار اشتباه شد. علامت گذاری برای یک کالا یا خدمات برای هر کالا یا خدمات دیگری در برنامه علامت تجاری اولویت قائل نیست. مالک علامت تجاری باید نشان دهد که برای هر کالا یا خدماتی که در آن زمینه ادعای اولویت دارد، بر،ب در دسترس است. . . . متقاضی علامت تجاری نمی تواند صرفاً با اثبات اولویت استفاده برای یک سرویس فهرست شده در برنامه، اولویت مطلق را برای برنامه کامل ایجاد کند.

عملیات لغزش در اینجا، اپل نشان نداده است که گرفتن برای اجرای موسیقی زنده من، است و بنابراین درخواست باید رد شود. در صورت بازپرداخت، اپل احتمالاً می‌تواند برنامه‌های خود را تنها به سرویس‌هایی محدود کند که به درستی تحت پوشش واگذاری اپل رکوردز هستند.

مور، رئیس قاضی دایره فدرال، در تحلیل خود مکرراً اعلام کرد که ضربه زدن یک استثنا از قاعده معمولی است و باید به صورت محدود تفسیر شود. دادگاه‌های آمریکایی «دکترین تخطی را به طور ی،ان به کار می‌گیرند». اگرچه تیک زدن اجازه می دهد تا تغییرات جزئی در خدمات و در خود علامت وجود داشته باشد، اما تیک زدن به “هویت اساسی” نیاز دارد. “[G]پیشنهادها یا خدمات باید بطور قابل ملاحظه ای ی،ان باشند تا بکارگیری آنها انجام شود.” شناسه. در زمینه اینجا، به منظور داشتن تکیه بر اجراهای موسیقی، «اپل باید اجراهای زنده موسیقی را نشان دهد که اساساً با صفحات گرامافون ی،ان است». اگرچه هویت اساسی یک مسئله واقعی است، مدار فدرال به این نتیجه رسید که هیچ نیازی به TTAB برای تعیین این سؤال وجود ندارد – “هیچ فرد معقولی نمی تواند نتیجه بگیرد … که صفحات گرامافون و اجرای زنده موسیقی اساساً ی،ان هستند.”

بر این اساس، اپل حق ندارد استفاده خود از APPLE MUSIC را برای اجرای موسیقی زنده به استفاده سال 1968 شرکت اپل از APPLE برای ضبط گرامافون ب،باند. از آنجایی که اپل در سال 2015 شروع به استفاده از علامت APPLE MUSIC کرد، برتینی اولویت استفاده را برای APPLE JAZZ نسبت به اجرای زنده موسیقی دارد. بنابراین، ما رد مخالفت برتینی با درخواست اپل برای ثبت APPLE MUSIC توسط هیئت مدیره را لغو می کنیم.

شناسه.

توجه داشته باشید که اپل به طور قابل توجهی از این موضوع خارج شده و لوگوی خود را همانطور که در زیر نشان داده شده است با استفاده از علامت طراحی به اضافه کلمه تغییر داده است.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/04/musician-trademark-registration.html