دسته‌ها
اخبار

نظری در مورد تلاش بی سابقه گزارش شده قاضی ارشد مور برای برکناری قاضی نیومن


توسط دیوید هریک، دانشکده حقوق مرسر

همانطور که توسط دنیس در صفحه اصلی گزارش شده است، توسط Gene Quinn در IP Watchdog (اینجا) و توسط رسانه های مختلفی که می بینم، طبق گزارش ها، رئیس قاضی مور، قاضی نیومن را تهدید به درخواست دادخواستی برای برکناری قاضی نیومن به ،وان ناتوان در انجام وظایفش کرد، مگر اینکه قاضی نیومن با گرفتن مقام ارشد موافقت کند. جین به عدم تطابق موضع گزارش شده رئیس قاضی مور اشاره می کند که قاضی نیومن ممکن است به ،وان قاضی به کار خود ادامه دهد، اگرچه رئیس قاضی مور ظاهراً معتقد است که او برای انجام این کار ناتوان است.

من اکنون چندین مقاله دیگر در این مورد دیده ام که کم و بیش یک داستان ثابت را گزارش می کنند. انشالله که درست نباشد. فراتر از آنچه گزارش شده است، دو واقعیت زیر را اضافه می کنم.

یکی، من قاضی نیومن (به همراه قاضی لوری و قاضی سابق اومالی) را دیدم که سه هفته پیش در USPTO صحبت ،د. (من آنجا در مورد اخلاق ثبت اختراع صحبت می کردم.) قاضی نیومن شیوا، منسجم، قاطع بود و با شور و اشتیاق در مورد موضوعات مختلف از جمله بخش 101 صحبت می کرد (که می توانم بگویم که به کمی چابکی ذهنی نیاز دارد). همانطور که دیگران اشاره کرده اند، قاضی نیومن، برای مدت بسیار طول،، اغلب زمان بیشتری را نسبت به سایر قضات برای بیان نظرات خود صرف کرده است، اما من در این نظرات چیزی ندیدم که نشان دهنده بی کفایتی باشد، و اگر این تأخیر مبنایی بود یک واقعیت شناخته شده چند دهه پیش

دوم، این دومین باری است که رئیس قاضی مور دست به اقدامی بی‌سابقه می‌زند که باعث ایجاد نگر، در مورد یکپارچگی مدار فدرال شده است. خلاصه: چند ماه پیش، قاضی مور در یک پرونده با نتیجه 2-1 مخالفت کرد و قاضی اومالی نظر ا،ریت را نوشت. هنگامی که قاضی اومالی بازنشسته شد و بدون اطلاع طرفین، رئیس قاضی مور یک هیئت “جدید” ایجاد کرد و در نتیجه مخالفت او به ا،ریت 2-1 تبدیل شد و قاضی ا،ریت اصلی مخالفت کرد. آن تلنگر بی‌سابقه از نتیجه یک پرونده، موضوع دادخواستی است برای صدور گواهی که در آن گروهی از قضات بازنشسته مدار به‌،وان amici نوشتند (اینجادر بخشی از این بی،ه آمده است: «اجازه دادن به قضات برای مبا، به بهانه جلسات هیأت برای تغییر تصمیمات منتشر شده قبلی، اعتماد عمومی به قوه قضاییه را تضعیف می کند.» (افشای کامل: من با یک گروه متفاوت در آن مورد، در دسترس هستم اینجا.)

امیدواریم که گزارش‌های مربوط به استفاده از تهدید انضباط قضایی توسط رئیس قاضی مور برای وادار ، قاضی نیومن به انتخاب وضعیت ارشد اشتباه باشد و امیدواریم دادگاه عالی موضوع دیگر را اصلاح کند. در خطر اعتماد عمومی به قوه قضائیه است.


منبع: https://patentlyo.com/hricik/2023/04/opinion-reported-unprecedented.html