دسته‌ها
اخبار

نرخ اعطای اختراع USPTO و عقب ماندگی رو به رشد


توسط دنیس کراچ داده‌های نرخ اعطای حق اختراع USPTO یک روایت جالب از تغییر سیاست‌ها و تغییرات اداری در پانزده سال گذشته را نشان می‌دهد. این نمودار یک مسیر صعودی واضح را از یک نقطه پایین قابل توجه در حدود دسامبر 2009 نشان می دهد، زم، که نرخ کمک مالی نزدیک به 50٪ کاهش یافت و به سطوح اخیر در حدود 75-80٪ رسید. این تغییر چشمگیر که در سال 2010 آغاز شد، همزمان با مدیریت دیوید کاپوس، کارگردان USPTO بود، که نشان دهنده یک گسست قاطع از سیاست های محدودتر ثبت اختراع جان دوداس بود. تحت رهبری کاپو، این دفتر رویکردی متقاضی پسندتر را پذیرفت و بر کار با مخترعان برای دستیابی به ادعاهای مجاز به جای پیگیری چندین دور رد، تمرکز داشت.

داده های جدیدتر به تغییرات ظریف اما قابل توجه در عملکرد USPTO اشاره می کند. از زمان تایید مدیر کاتی ویدال در آوریل 2022، نرخ کمک هزینه نسبت به سطوح اوج خود در حدود 80 تا 85 درصد طی سال‌های 2020-2021 کاهش متوسطی را نشان داده است. در حالی که نرخ کمک هزینه فعلی به طور قابل توجهی بالاتر از دوره قبل از کاپو است، این روند نزولی اخیر نشان دهنده یک تغییر بالقوه شیوه های معاینه تحت رهبری ویدال است.

نرخ کمک هزینه نشان داده شده در نمودار نشان دهنده یک مح،ه ماهانه است که از ت،یم تعداد پتنت های صادر شده بر تعداد کل درخواست های ثبت اختراع حل شده برای هر ماه به دست می آید، اما با یک محدودیت مهم: تجزیه و تحلیل فقط شامل درخواست های ثبت اختراع منتشر شده است. این محدودیت ضروری است زیرا USPTO تاریخ رهاسازی برنامه های منتشر نشده را به طور عمومی منتشر نمی کند. بنابراین، برای هر ماه، نرخ منع، کننده تعداد پتنت های اعطا شده ت،یم بر تعداد کل درخواست های منتشر شده است که یا اعطا شده یا رها شده اند. در حالی که این روش بینش های ارزشمندی را در مورد اقدامات USPTO ارائه می دهد، به ویژه برنامه هایی را که از طریق درخواست های غیرانتشاری تحت 35 USC § 122(b)(2)(B) به ،وان محرمانه نگهداری می شدند و تعداد کمی که خیلی سریع منتشر شده بودند را حذف می کند.

از آنجایی که نرخ کمک هزینه کاهش یافته است، تعداد درخواست های معوقه بررسی نشده در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است – به 804,658 درخواست در اکتبر 2024 رسید که نسبت به حدود 526,000 درخواست در اوایل سال 2018 افزایش نگران کننده ای است. مسائل معوقه و معوقه در سال 2008 به نقطه بحر، رسید، اما ما اکنون بالاتر از آن نقطه اوج هستیم. برای روشن بودن، این اعداد چیزی را گزارش می دهند که USPTO آن را “موجودی درخواست ثبت اختراع بررسی نشده” می نامد که شامل برنامه هایی است که در انتظار اولین اقدام دفتر توسط بازرس پتنت هستند (محدود به برنامه های کاربردی، کارخانه و صدور مجدد (UPR)). تعداد معوقه تمام برنامه های معلق نیز اخیرا به بالاترین حد خود در بیش از 1.2 میلیون رسیده است.

این عقب ماندگی فزاینده را می توان به چندین عامل همگرا نسبت داد: کاهش انتظارات تولید آزمایشگران در سال 2019 (ی،ی انتظار می رود ممتحنین برنامه های کاربردی کمتری را نسبت به قبل بررسی کنند)، افزایش ساییدگی ممتحن در طول دوره همه گیر (USPTO همچنین در مورد ا،اج بازرسان پتنت تهاجمی است. قادر به ادامه تولید نیستند)، و نرخ های ثبت درخواست که در طول همه گیری جه، نسبت به پیش بینی اولیه انعطاف پذیرتر بودند. طبق گزارش اخیر PPAC، USPTO رویکردی «چند وجهی» برای رسیدگی به این موضوع اتخاذ کرده است – اما رویکردی که بیشتر بر استخدام و آموزش ممتحنین جدید متمرکز است. بسیاری انتظار دارند که ریاست جمهوری یک آچار قابل توجه در چرخ دنده ها باشد، بسیاری در دفتر انتظار توقف فوری استخدام در آغاز ،ت ترامپ در ژانویه 2025 را دارند. نمودار عقب ماندگی از گزارش سالانه PPAC 2024.

عقب ماندگی بد یا خوب؟: بررسی های عقب افتاده USPTO که اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد، چندین کارکرد مهم را در سیستم ثبت اختراع انجام می دهد. برای بسیاری این یک ویژگی است تا یک اشکال. از منظر دفتر، حفظ موجودی معقول کار در حال انجام به تضمین اشتغال ثابت برای 10000 بازرس پتنت کمک می کند و در عین حال از نوسانات کارکنان که می تواند کیفیت معاینه را به خطر بیندازد اجتناب می کند – با توجه به این که استخدام و ا،اج کارمندان فدرال یک کار طاقت فرسا است. شاید مهم‌تر این باشد که تأخیر اجازه بلوغ هنر قبلی را تحت 35 USC § 102(a)(2) می‌دهد – “هنر قبلی مخفی” درخواست‌های ثبت اختراع رقابتی که معمولاً 18 ماه پس از تاریخ‌های اولویت‌شان عمومی می‌شوند. با انتظار 12-18 ماه قبل از صدور اولین اقدامات اداری، ممتحنین می توانند به مجموعه کامل تری از منابع هنر قبلی دسترسی داشته باشند.

عقب ماندگی اغلب با علایق متقاضیان همخو، دارد. تأخیر در معاینه فضای تنفسی را برای توسعه بازار و اصلاح محصول فراهم می‌کند و به متقاضیان اجازه می‌دهد تا ارزش تجاری اختراع خود را قبل از پرداخت هزینه‌های تعقیب قضایی و تعمیرات بیشتر درک کنند. درخواست‌هایی که در انتظار طول،‌تر هستند، با به دست آوردن بینش بازار و درک بهتر دامنه اختراع خود، متحمل اصلاحات ادعاهای اساسی‌تر می‌شوند. برای موقعیت‌هایی که این ج، زم، استاندارد مشکل‌ساز است، USPTO گزینه‌های شتاب‌گیری مختلفی را ارائه می‌کند، البته معمولاً با هزینه اضافی.

در حالی که بررسی تأخیر ثبت اختراع مزایایی را برای USPTO و متقاضیان ثبت اختراع ارائه می دهد، این مزایای سازم، با هزینه های عمومی همراه است. اولاً، ج، زم، تعقیب قضایی طول،‌تر اغلب زمان را برای اصلاحات ادعایی چشمگیرتر می‌دهد که می‌تواند محصولات رقبا را که در سال‌های می، توسعه یافته و در بازار عرضه می‌شوند، به‌طور استراتژیک جذب کند. این رویه که ممکن است «ادعای زیردریایی» نامیده شود، به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا در پاسخ به تحولات بازار، دامنه حق ثبت اختراع خود را تغییر دهند و شرکت‌هایی را که با این فرض که محصولاتشان مشخص است، غافلگیر و به دام بیفتد. حداقل از نظر تئوری، این عدم اطمینان می تواند نوآوری و ورود به بازار را کاهش دهد، زیرا شرکت ها از سرمایه گذاری در توسعه محصول بدون اطلاع از دامنه کامل ادعاهای ثبت اختراع محتاط می شوند.

دومین مشکل عمومی در مورد تعلیق طول، مدت تأخیر در معاینه است که معمولاً باعث تنظیم مدت ثبت اختراع (PTA) تحت 35 USC § 154(b) می شود، که حفاظت از حق ثبت اختراع را فراتر از مدت استاندارد 20 ساله گسترش می دهد. نتیجه یک دوره طول،‌تر انحصار بازار و قیمت‌های مصرف‌کننده بالاتر است – دقیقاً در مواردی که پیگرد قانونی قبلاً طول، بوده است. این بدان م،است که مردم بار مضاعفی را بر دوش می‌کشند: ابتدا تحمل عدم قطعیت درخواست‌های معلق با دامنه ادعای در حال تحول، و سپس با دوره‌های طول، قیمت‌گذاری انحصاری به دلیل PTA. دارنده اختراع به طور موثر مدت حفاظت بیشتری را به ،وان جبران تاخیرهایی که ممکن است قبلاً منافع استراتژیک آنها را تامین کرده باشد، دریافت می کند.

در نهایت، مهم است که بد،م اثربخشی مستمر USPTO به شدت به حفظ اعتماد عمومی به سیستم ثبت اختراع بستگی دارد و بررسی بیش از حد خطر از بین رفتن این پشتیب، را به تاخیر می اندازد. یکی از دلایل اصلی انتخاب رئیس جمهور ترامپ، عدم اعتماد عمومی به نهادهای ،تی است. و، اگرچه USPTO بهتر از میانگین اعتماد خود را حفظ می کند، این پشتیب، در سال های اخیر کاهش یافته است – و بسیاری معتقدند که سیستم ثبت اختراع اکنون فقط به پیچیده ترین بازیگران خدمات ارائه می دهد. دوره‌های تعلیق طول،‌تر این فرسایش اعتماد را تشدید می‌کند، زیرا به جای ارتقای نوآوری و اطلاع‌رس، واضح، به تفکر استراتژیک پاداش می‌دهد. حتی ذینفع، که مستقیماً از تأخیرهای بررسی آسیب نمی بینند، باید حمایت از تلاش های م،ادار کاهش تعداد عقب مانده در ،ت بعدی را به ،وان گامی کوچک اما حیاتی در جهت تقویت اعتماد عمومی به سیستم ثبت اختراع در نظر بگیرند.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2024/11/uspto-patent-grant.html