دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین جاهای دیدنی بوشهر + آدرس، عکس، ساعت بازدید بلد | behgardi

معرفی بهترین جاهای دیدنی بوشهر + آدرس، عکس، ساعت بازدید بلد | behgardi

نایبند متشکل از سواحلی بسیار خوش رنگ و زیباست که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. سواحل این خلیج، هم به صورت ماسه ای و هم به صورت صخره ای هستند و ارتفاع مناطق صخره ای آنها گاهاً به ده متر نیز می رسد. تمامی این بنای تاریخی با تجهیزات و مصالح ساختمانی بومی ساخته شده است و شکل آن به سبک خانه های کهن خلیج فارس بنا شده است. این عمارت، قسمت های متنوعی دارد و متشکل از سالن دیدار رسمی، سالن مهمانی ها و پذیرایی شخصی در طبقه بالا، شاه نشین و اتاق ها و ایوان های متنوع و همچنین چند حیاط تو در تو و بلند است. گورستان شغاب جایی است که آثارش قدمتی 4200ساله دارد و به دوره عیلامی‌ها برمی‌گردد.

  • با سلام چرا نامی از قلعه تمام خشتی و منحصر بفرد زایر خضر خان اهرمی در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان که بازداشتگاه دیپلمات های بریتانیای کبیر بوده است .
  • این شهر دارای یک فرودگاه بین المللی نیز است که یکی از سه فرودگاه قدیمی ایران به شمار می آید.
  • مسیر دسترسی به این آبشار آسفالت است؛ بنابراین برای دیدنش اذیت نمی‌شوید.
  • چشمه قوچارک از شکاف سنگ‌هایی بیرون می‌آید که جنسشان از نوعی خاک کلسیم‌کربنات است.

در ادامه ویدیویی از بازار شهر بوشهر را از کانال Hirad Ghasemi در یوتیوب ارائه کرده ایم با ما همراه باشید. احساس میکنم که همه ساکنان این شهر نوادگان ایرانیان باستان هستند. بوشهر یه شهر مقدسه و بسیار زیبا که نمیدونم به چه دلیل بهش رسیدگی نمیشه. پوشش ساروج و سقف از نوعی چوب است که به آن «صندل» می‌گویند. این چوب با حکاکی مخصوص را از هندوستان و مومباسا وارد می‌کردند.

مهمترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بوشهر کدام اند؟

در تالار کاخ سنگ سیاه 10ستون وجود دارد که آن‌ها را در دو ردیف پنج‌تایی ساخته‌‌اند. پلان این تالار را با الهام از دیگر کاخ‌های هخامنشی طراحی کرده‌اند. معماری و ترکیب نوع سنگ‌ها در این سازه با کاخ برازجان تفاوت‌هایی دارد. به همین خاطر باستان‌شناس‌ها معتقدند که سازه سنگ سیاه را بعد از کاخ برازجان ساخته‌اند. نقش برجسته داریوش، دسته خنجر زنان هخامنشی، کتیبه‌ای با خط میخی، ظرف‌های طلا از آثار کشف‌شده در این کاخ است. بافت قدیم بوشهر نیز از مهمترین جابه‌های گردشگری استان بوشهر است که با توجه به سبک خاص و منحصر به فرد معماری آن دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است.

شهر بردخون

این آب انبار (برکه) 150 سال پیش در زمان قاجاریه ساخته شده است. آب انبار قوام سال هاست که توسط بخش خصوصی به سفره خانه سنتی قوام تبدیل شده و ساعات کاری آن هم مانند هر رستوران دیگری است. برای بازدید از دیدنی‌های بوشهر می‌توانید از طریق فرودگاه بین‌المللی بوشهر خودتان را به این شهر برسانید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید. جاهای دیدنی بوشهر که در این فهرست آورده‌ایم را خودتان جاهای دیدنی بوشهر دیده‌اید؟ اگر یادتان باشد از لب دریا تا دل شهر و بخش‌های تاریخی آن را با هم نگاهی کردیم. اما قطعا دیدنی های بوشهر در این فهرست تمام نمی‌شوند و ما هم مانند شما به دنیال تجربه‌ها و جاهای جدیدی هستیم.

آب و هوای بوشهر

محل سابق کنسول‌گری انگلیس در دوران گذشته، حالا به یکی از دیدنی‌ترین نقاط بوشهر تبدیل گشته است. موزه دریانوردی خلیج فارس به سکونت‌گاهِ فروندها تجهیزات دریایی تبدیل شده است. از این تجهیزات می‌توان به ناو پرسپولیس (اولین ناو جنگی مدرن در ایران) اشاره کرد. همچنین عمارت کلاه فرنگی بوشهر نیز در این موزه قرار دارد و بازدید از آن فراموش نشدنی است. به جز موارد قبل، آثار تاریخی مربوط به‌ بوشهر نیز در این موزه نگه‌داری می‌شود. اگر در بخش شمالی شهر بوشهر و اطراف محله‌ی بهبهانی در حال قدم زدن بودید، بازدید از عمارت گلشن را از دست ندهید.