دسته‌ها
اخبار

مخترع هوش مصنوعی و تله اخلاقی برای وکلای ثبت اختراع ایالات متحده


توسط دنیس کراچ

دیوان عالی کشور certiorari in را رد کرد تا، علیه ویدال، موردی مربوط به تلاش مخترع دکتر استیون تا، برای ثبت اختراع ایجاد شده توسط سیستم هوش مصنوعی (AI) خود، DABUS. تا، استدلال کرد که دابوس، نه خود یا هر انسان دیگری، این اختراع را تصور کرد و اهمیت آن را شناسایی کرد. با این حال، هم اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) و هم دادگاه استیناف برای مدار فدرال (CAFC) معتقد بودند که قو،ن ثبت اختراع ایالات متحده نیاز به یک مخترع انس، دارد و در نتیجه، آنها از بررسی درخواست ثبت اختراع تا، خودداری ،د.

تا، در دادخواست خود به دیوان عالی این سوال را مطرح کرد که آیا قانون ثبت اختراع اصطلاح قانونی «مخترع» را فقط به انسان محدود می‌کند؟ موضع حقوقی فعلی در ایالات متحده همچنان این است که پاسخ به این سوال “بله” است، مخترعان انس، و فقط مخترعان انس،.

در حرکت رو به جلو، من کاملاً نگران نقش وکلای ثبت اختراع و معضلات اخلاقی آتی هستم – اینکه وکلای ثبت اختراع از آنها خواسته می شود تا حقیقت را در مورد مشارکت های هوش مصنوعی در برنامه های ثبت اختراع خود دفن کنند. به طور خاص، تعداد فزاینده ای از نهادهای مبتکر در حال توسعه محصولات و طرح های جدید با ورودی قابل توجه هوش مصنوعی هستند. و بسیاری از ادعاهای منتج به جنبه‌هایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند و سپس ابتدا توسط هوش مصنوعی یا وکیل ثبت اختراع قابل ثبت هستند، هدایت می‌شوند. در این شرایط، از وکیل ثبت اختراع خواسته می‌شود که نزدیک‌ترین انسان به اختراع را به ،وان مخترع فهرست کند – اما بسته به شرایط، این فهرست ممکن است تقلب باشد.

این وضعیت مست،م راهنمایی از سوی USPTO یا قانونگذار در مورد تعریف “مخترع” در زمینه اختراعات تولید شده توسط هوش مصنوعی است. چارچوب قانونی فعلی به اندازه کافی به این چشم انداز در حال تحول نوآوری که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود، نمی پردازد.

من به خصوص دوست دارم در مورد این وضعیت در زمینه مخترع مش، فکر کنم زیرا نیازهای مشارکت و شناسایی بسیار آسان تر از یک مخترع انفرادی است. در تجربه من، هوش مصنوعی مولد به طور منظم ورودی های مفهومی را ارائه می دهد که به راحتی نیاز به فهرست شدن به ،وان مخترع مش، دارد، به جز برای حذف مخترعان غیر انس،.

نظر شما در اینجا چیست؟

= = =

USPTO یک جلسه گوش دادن به هوش مصنوعی در 25 آوریل در USPTO (و پخش اینترنتی) برگزار می کند. آنجا میبینمت:


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/04/cert-denied-inventor،p.html