دسته‌ها
اخبار

فاکس طبق گزارشات با 787 میلیون دلار تسویه حساب در دعوی افترا در Dominion موافقت کرد – جاناتان تورلی


فا، نیوز دارد به تسویه حساب رسید با Dominion Voting Systems برای 787 میلیون دلار گزارش شده است. این تقریباً نیمی از 1.6 میلیارد دلاری بود که در ابتدا در پرونده افترا به دنبال آن بود، اما نشان دهنده یک پرداخت هنگفت به شرکتی است که ادعا می کرد توسط شبکه بدنام شده است.

به ،وان یک تحلیلگر حقوقی در فا، نیوز، تا حد زیادی از نوشتن در مورد این پرونده خودداری کرده ام. بسیاری از ما که در زمینه‌های جرم و قانون اساسی تدریس می‌کنیم، از تأثیر یک حکم با توجه به تصمیم مهم دادگاه عالی در مورد نیویورک تایمز علیه سالیوان در دهه 1960. ربطی به Dominion یا Fox ندارد. این موضوع ارتباط زیادی با حقوق آزادی بیان و مطبوعات آزاد دارد.

Dominion در مارس 2021 بر اساس مصاحبه ها و اظهار نظرهای رئیس جمهور دونالد ترامپ و همکارانش مبنی بر استفاده از ماشین های رای گیری Dominion برای تقلب در انتخابات 2020، شکایتی 1.6 میلیارد دلاری علیه فا، نیوز و شرکت مادر فا، کورپوریشن ارائه کرد.

فا، اخیراً با احکام آسیب‌رسان قاضی دادگاه عالی دلاور، اریک دیویس، در تسویه حساب مورد ضربه قرار گرفت. مسیر برای طرح دعوی در دادگاه.

در حالی که همه جزئیات مشخص نیست، حل و فصل از هر گونه محاکمه و هرگونه سابقه ای در مورد سؤالات حقوقی کلیدی از جمله (1) مرز بین عقیده و واقعیت در رسانه ها و (2) استفاده از استاندارد “سوء نیت واقعی” در مورد آنها جلوگیری می کند. بی،ه.

برخی در این وبلاگ قبلاً خاطرنشان ،د که احتیاط من در اظهار نظر در مورد این پرونده احتمالاً ت، برای جلوگیری از هرگونه تعصب یا تضاد منافع احتمالی بوده است. من نه تنها به ،وان یک تحلیلگر حقوقی برای فا، کار می‌کنم، بلکه در دعوای حقوقی به کشفیات، هر چند مماس، رسیدم. یکی از ایمیل‌هایی که در کشف روپرت مرداک تهیه شد، نشان داد که او به خوبی تحلیل‌های من را بالا می‌برد و در عین حال به میزبان‌ها هشدار می‌داد که ادعاهای «بازنده دردناک» را تکرار نکنند. مرداک پوشش متعادل را تشویق می کرد. ایمیل مربوط به تحلیل من بود مبنی بر اینکه هیچ مدرک واقعی دال بر تقلب در رأی دهندگان وجود ندارد که نتیجه را تغییر دهد و باید منتظر بم،م تا ببینیم چنین شواهدی در پرونده های دادگاه ارائه شده است یا خیر. در فا،، من از تیم حقوقی ترامپ انتقاد کرد برای اینکه در کنفرانس مطبوعاتی مورد انتظار خود موفق به انجام این کار نشدند و در عوض تئوری‌های توطئه بدون پشتوانه ارائه ،د.

این توافق از محاکمه ای طول، و احتمالاً سال ها تجدیدنظر اجتناب می کند. که در جنجال نیک سندمن، شهرک هایی به دست آمد که رسانه ها اظهارات دروغین واقعیت را بیان ،د. در آن مورد، یک نوار ویدئویی به وضوح آنچه را که به ،وان حمله توسط دانش آموز دبیرست، آن زمان علیه یک فعال بومی آمریکایی مسن گزارش شده بود، رد کرد.

این مورد در گنجاندن مسئولیت نایب بیشتر برای اظهاراتی که همکاران بلندپایه ترامپ در مصاحبه‌ها بیان ،د، کمی متفاوت بود. (خود روباه اخیراً به توافق رسیده است با فردی که در جنجال رای گیری ادعاهای نادرست خاصی را علیه او مطرح کرد).

این پرونده احتمالاً به تعهد رسانه‌ها نه تنها برای گزارش، بلکه به پاسخگویی یا رد دیدگاه‌ها نیز می‌پردازد. این موضوع حتی در میان منتقدان فا، در مورد تأثیر آن بر رو،مه‌نگاری نگر، ایجاد کرد. حل و فصل به این م،ی است که این مورد برای کتب قانون نخواهد بود، اما بدیهی است که سال‌های آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این دیدگاه‌هایی که در اینجا بیان می‌شود متعلق به من است و متعلق به هیچ یک از سازمان‌های رسانه‌ای مرتبط من نیست.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/19/fox-reportedly-agrees-to-787-million-settlement-in-dominion-defamation-lawsuit/