دسته‌ها
اخبار

شیر صنعتی Valve کاسپین شیر کادوس | کسری ساران

شیر صنعتی Valve کاسپین شیر کادوس | کسری ساران

برخلاف شیر دروازه ای كه وقتی نیمه بازاست سیال به صورت مستقیم حركت می كند در این حالت اگر شیر نیمه باز باشد حركت سیال به صورت مستقیم نیست. در یک تعریف کلی می‌توان گفت که شیرهای صنعتی وسیله‌ای به منظور قطع و وصل جریان، تنظیم جریان، انحراف جریان، کنترل فشار و میزان جریان، کنترل ایمنی خطوط لوله و تجهیزات فرایندیاست . از همین روی استفاده صحیح از شیرها در مسیرهای لوله کشی بین تجهیزات و خطوط پایپینگ انتقالی از اهمیت بسزائی در پیش برد فرایندها برخوردار است.

  • شیرها قطعاتی هستند که کاربردهای مختلفی از جمله تنظیم دبی و سطح، مسدود و آزاد کردن مسیر و تنظیم و یا کاهش فشار آب در مدارهای لوله کشی دارند.
  • در محفظه بالایی فنری روی میله اصلی قرار گرفته است که در جهت مخالف حرکت پیستون ایستادگی می کند.
  • گاهی اوقات برای تنظيم جريان سيال نيز مورد استفاده قرار می‌گيرند که اين عمل با تغيير مسير حرکت و با ایجاد اندکی مقاومت صورت می‌پذيرد.
  • استفاده از شیرآلاتی که جریان را یکسو می‌کنند، به پیشگیری از بازگشت جریان سیالات کمک کرده و از آسیب و تخریب این تجهیزات جلوگیری می‌کنند.

همچنین برای مشاوره فنی و خرید انواع شیرهای صنعتی با شماره‌های ما در اویلی کالا تماس حاصل فرمائید. سطوح داخلی بدنه شیر که در اثر تماس عضو مسدودکننده جریان با آن، شیر عمل آب‌بندی را انجام می‌دهد،[۷] نشیمنگاه یا سیت نامیده می‌شود. باید در نظر داشت در حالتی که شیر بسته‌است، مجرابند با سیت‌ها در تماس است. اصولا شيرآلات صنعتی را مي‌توان براي كنترل مواد مختلفي نظير پودرها، مايعات غليظ، گازها، آب، مواد شيميايي، نفت، بخاروغيره بكار برد و مشخصات سيال مي تواند راهنماي خوبي از لحاظ نوع شير و جنس آن از لحاظ تماس با سيال باشد. از اين نوع شير بيشتر در جاهايی که بخواهند جريان سيال را بطور کامل باز و بسته نمايند استفاده می‌کنند.

گلوب ولو Globe Valve یا شیر کروی

بسته به نوع شیر، می توانند دیفرانسیل های بالاتر یا پایین داشته باشند که به شما امکان می دهد آنها را با سرعت های مختلف باز یا بسته کنید. محصولات ما شامل شیرهای توپی،بشقابی،کشویی،یکطرفه، دابل بلاک، اتوماتیک و شیرهای خاص می باشد. اگر به دنبال شیر صنعتی خاص با آلیاژ و مشخصات خاص هستید، لطفا با ما در ارتباط باشید. شیر مخروطی در اصل برای قطع و وصل کامل جریان مناسب است اما می‌توان از آن بصورت نیمه باز نیز استفاده کرد. این شیر از نوع سوراخ کامل بوده و دسته آن با یک چهارم گردش شیر را باز و بسته می‌کند.

تامین و تجهیز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

بال ولو، پلاگ ولو، گلاب ولو، باترفلای ولو و گِیت ولو همه دارای انواع دستی نیز می‌باشند. احتمالا بيشتر افراد بارها از انوتع خانگی چک ولو برای باز و بسته کردن جریان گاز در منازل مسکونی خود استفاده کرده اند. از این شیرها در صنعت جهت جلوگیری از بازگشت جریان گاز یا مایع استفاده می شود که معمولا بر روی لوله خروجی تلمبه می­گذارند. تا هنگامی که فشار سیال ورودی در داخل آن که در زیر دریچه عبور می­کند از بالای دریچه بیشتر باشد، شیر باز و اگر کمتر گردد شیر بسته می­شود. قسمتی از یک شیر که وظیفه قطع و وصل، تنظیم یا انحراف جریان را بر عهده دارد.

در انتخاب شیرها به چه مواردی باید دقت کرد؟

این نوع شیر دارای یک پرده دیافراگمی ارتجاعی از جنس لاستیک تقویت شده می‌باشد. دیافراگم توسط بالا و پایین شدن اسپیندل امکان قطع و وصل نمودن و یا تنظیم مسیر جریان سیال را بواسطه داشتن حرکت خطی فراهم می‌کند. شیرهای کروی بر اساس طرح بدنه و نوع دیسک، در هر کدام به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه ذکر می‌گردند. در شیر سوپاپی امتداد سیال دو مرتبه تغییر می‌کند و به همین علت افت فشار سیال در این شیر زیاد است.