دسته‌ها
اخبار

شرکت مایکروسافت لیست سیاه بی‌اعتبار GDI را با هدف قرار دادن سایت‌های محافظه‌کار و آزادی‌خواه معرفی کرد – جاناتان تورلی


من در مورد تأمین مالی بحث‌برانگیز «شاخص اطلاعات نادرست جه،» توسط بنیاد ملی دموکراسی که توسط کنگره ایجاد شده و بودجه آن توسط فدرال تأمین می‌شود، نوشته‌ام. من اخیراً فاش کردم که پس از اجرای ستون هیل من، NED با من تماس گرفت تا بگوید که هر گونه کمک مالی بیشتر به GDI را متوقف می کند. با این حال، هنوز سؤالات اساسی در مورد تأمین مالی NED برای این سیستم امتیازدهی بسیار ناقص که سایت‌های محافظه‌کار و آزادی‌خواه را هدف قرار می‌دهد، باقی می‌ماند. این ت، است برای جلوگیری از تبلیغ‌کنندگان از حمایت از این سایت‌ها در حالی که سایت‌های بسیار آزاد مانند هافینگتون پست را به ،وان برخی از معتبرترین منابع فهرست می‌کنند. به نظر می رسد که یک شرکت مایکروسافت از این تلاش حمایت می کند. بر اساس واشنگتن اگزمینر، مایکروسافت زاندر در حال اجرای یک لیست سیاه بر اساس لیست بی اعتبار GDI است. با این حال، این سایت شامل سایت‌های دیگری نیز می‌شود که بین محافظه‌کاران، آزادی‌خواهان، و مستقل‌ها فراتر از ده سایت خطرناک‌ترین پرچم‌گذاری شده توسط GDI محبوب هستند. پس از فاش شدن استفاده مایکروسافت از لیست سیاه، شرکت فهرست را حذف کرد.

اکنون به نظر می رسد که NED تنها گروهی نیست که بودجه فدرال را تامین می کند و از GDI حمایت می کند. و، امور خارجه همچنین از مرکز تعامل جه، حمایت می کند، که بودجه GDI را برای این تلاش در لیست سیاه اختصاص داده است. همچنین شامل سایت‌هایی مانند گزارش دراج، واشنگتن اگزمینر، واشنگتن تایمز و سایت‌هایی است که با چهره‌هایی مانند شان ه،تی و مایک هاکبی مرتبط هستند.

اعضای دموکرات، نویسندگان و صاحب نظران به طور فزاینده ای از لیست سیاه محافظه کاران و حتی قضات استقبال کرده اند. همچنین پس از آن که منتقدان خواستار تحقیقات در مورد تلاش‌های سانسور ،ت شده‌اند، به‌،وان طرفداران روسیه و «عاشقان پوتین» نام‌گذاری شوند، چرخش وحشتناکی نیز وجود دارد. در حملاتی که به طور فزاینده ای شبیه Red Scare 2.0 به نظر می رسد، دموکرات ها هر ،ی را که تلاش برای سانسور رسانه های اجتماعی را زیر سوال می برد محکوم می کنند.

سال‌ها، دموکرات‌ها نظریه تب، روسی را مطرح ،د که سقوط کرد. بعداً فاش شد که کمپین کلینتون در مورد تأمین مالی پرونده بدنام استیل مخفی شده و سپس دروغ گفته است. با این وجود، افرادی مانند کارتر پیج به دروغ متهم به عوامل روسیه و منتقدان تحقیقات شدند که به آنها به ،وان عذرخواهان روسیه معرفی شدند. از قضا، به FBI هشدار داده شد که به نظر می رسد این پرونده نتیجه اطلاعات نادرست روسیه است و به یک عامل احتمالی روسیه تکیه کرده است.

در غیر این صورت، هشدار من در مورد حملات و اقدامات مشابه مک کارتی به نظر می رسید بیشتر به ،وان یک پیشنهاد گرفته شده باشد تا یک توصیه. بلافاصله پس از پایان جلسه، ک، مک کاسکیل، عضو MSNBC و سناتور سابق، در MSNBC ظاهر شد تا شاهدان عضو (سناتور چاک گراسلی، سناتور ران جانسون، و نماینده سابق گابارد) را به ،وان “عذرخواهی پوتین” و دوستداران پوتین محکوم کند.

او فریاد زد: «ی،ی به این نگاه کنید، منظورم این است که هر سه این سیاستمداران عذرخواهی پوتین هستند. منظورم این است که تولسی گابارد عاشق پوتین است. (برای ثبت، او همچنین به من حمله کرد که “یک وکیل واقعی” نیستم.)

دخالت مایکروسافت در لیست سیاه به ویژه نگران کننده است. این یک شرکت با بسیاری از مشتریان محافظه کار، آزادی خواه و مستقل است. با این حال، فعالانه به دنبال این است که سایت‌ها را از طریق این سیستم امتیازدهی آشکارا مغرضانه در لیست سیاه قرار دهد. این بخشی از اتحاد هولناک ،ت، شرکت ها، رسانه ها، و منافع دانشگاهی برای سانسور یا کنترل سخنر، های سیاسی در اینترنت است.

این واقعیت که شرکت لیست را حذف کرد پس از اعتراض عمومی نگر، ها در مورد حمایت اولیه از لیست سیاه را برطرف نمی کند. جامعه آزادی بیان در یک بازی بی پایان Whac-A-Mole گرفتار شده است. ما به هیئت مدیره اطلاعات نادرست برخورد کردیم و یک فهرست اطلاعات نادرست ظاهر شد. این آژانس‌ها، گروه‌ها و شرکت‌ها به عقب برمی‌گردند، اما به نظر می‌رسد راه‌های دیگری برای کنترل یا سانسور گفتار پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که علیرغم مخالفت شدید دموکرات‌ها، مجلس باید با تحقیق در مورد دامنه کامل تلاش‌های ،ت برای تنظیم یا سانسور گفتار پیش برود.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/02/22/microsoft-company-pushes-discredited-gdi-blacklist-targeting-conservative-and-libert،-sites/