دسته‌ها
اخبار

شاخص جهانی اطلاعات نادرست اطلاعات مربوط به عملیات خود را مخفی می کند – جاناتان تورلی


گیب کامینسکی در واشنگتن اگزمینر است گزارش نویسی دو گروه غیرانتفاعی ایالات متحده که با شاخص جه، اطلاعات نادرست مرتبط هستند، اطلاعات مربوط به عملیات خود را برای محافظت از کارکنان و اهداکنندگان مخفی می کنند. اصلاح اسامی از اظهارنامه مالیاتی 2021 IRS بر این اساس توجیه می شود که GDI توسط منتقدان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. این یک حرکت ط،ه آمیز است زیرا همانطور که در ستون های قبلی مورد بحث قرار گرفت، GDI گروه های محافظه کار را هدف قرار داد و آنها را در لیست سیاه قرار داد تا آنها را از درآمد و حمایت محروم کند.

همانطور که قبلاً صحبت شد، گروه بریت،ایی سایت ها را برای هشدار دادن به مردم در مورد سایت های اطلاعات نادرست پرخطر رتبه بندی کرد. ده تا از خطرناک ترین سایت های اطلاعات نادرست، نشریات محافظه کار یا سایت های اینترنتی مانند دلیل. متقابلا، هاف پست در فهرست برتر قابل اعتمادترین ها برای تبلیغ کنندگان بالقوه قرار گرفت.

GDI طراحی شده است تا تبلیغ‌کنندگان و مش،ین را از سایت‌های خاص دور کند، و با «تبلیغ‌کنندگان و صنعت فناوری تبلیغات در ارزیابی خطر اعتبار و برند هنگام تبلیغات با رسانه‌های آنلاین و کمک به آنها برای جلوگیری از حمایت مالی از اطلاعات نادرست آنلاین» طراحی شده است. و، امور خارجه تا حدی بودجه این تلاش را تامین کرد. ،ت بایدن 330 میلیون دلار به بنیاد ملی دموکراسی که بخشی از بودجه GDI را پشتیب، می کند، اهدا کرد.

بنابراین GDI فعالانه به دنبال هدف قرار دادن سایر سایت‌ها برای سازماندهی مخالفت در بین تبلیغ‌کنندگان بود، اما اکنون اطلاعاتی را برای جلوگیری از واکنش‌های مشابه علیه عملیات خود مخفی می‌کند.

بنیاد خصوصی AN، همچنین به ،وان بنیاد اطلاعات نادرست، و موسسه خیریه عمومی وابسته به آن، Inc. Disinformation Index، کپی‌هایی از اظهارنامه مالیاتی سال 2021 IRS خود را ویرایش ،د. یک وکیل از یک “کمپین آزار و اذیت” هماهنگ برای توجیه این اصلاحات استناد کرد.

برخی از اطلاعات از افشای قبلی شناخته شده بود. به ،وان مثال، ک، ملفورد، مدیر عامل GDI و مدیر اجرایی آن، دنیل راجرز، به جای یکدیگر در فهرست فهرست شده اند. دلاور سوابق شرکتی و سایر فرم ها جو جن، را به ،وان ،انه دار فهرست می کنند. گزارش ها حاکی از آن است که ملفورد به ،وان منشی و راجرز به ،وان رئیس جمهور در سایر سوابق ذکر شده است.

اطلاعات دیگر حذف شد، از جمله ویرایش این که چه ،ی ۱۱۵۰۰۰ دلار کمک مالی برای این کار داده است.

GDI همچنین لیست اعضای پانل مشاوره خود را از سایت خود حذف کرد. باز هم، این افراد کاملاً مایل بودند که در لیست سیاه گروه‌های محافظه‌کار شرکت کنند، اما به نظر می‌رسد که اصرار دارند نام خود را حفظ کنند. طبق گزارش ها، این هیئت شامل فین هاینریش، مدیر بخش در این بخش بود جورج سوروس– شبکه اعطای کمک مالی بنیاد جامعه باز، با توجه به حساب لینکدین خود.

به ،وان دریافت کننده بودجه فدرال، فقدان شفافیت نگران کننده است و احتمالاً کانون تحقیقات کمیته های مجلس نمایندگان خواهد بود.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/13/global-disinformation-index-with،lds-information-on-its-own-operations/