دسته‌ها
اخبار

سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مفاهیم اولیه سئو آشنا کنیم. تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آن‌ها را از عبارت‌های بیان شده متوجه شوید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که سئو چیست و چرا نباید آن‌را با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت. همچنین به موضوع سئوکارهای کلاه‌سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری می‌پردازیم.

  • چه تعداد از آنها به خریدار تبدیل میشوند؟ شاید نهایتا ماهانه 50 تا 100 نفر از این فروشگاه، تلفن همراه بخرند.
  • زمانی که واژه سیاه را در کنار سفید می‌شنوید، احتمالا به یاد آدم‌های خوب و بد یک داستان خواهید افتاد!
  • اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم.
  • تعرفه سئو بسیار کمتر از هزینه ای است که برای گوگل ادز پرداخت می‌کنید.
  • هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست.
  • محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند.

از این رو با یادگیری آموزش سئو 0 تا 100 قادر خواهید بود با استفاده از تکنیک های مختلف نظر الگوریتم های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در سرچ ها برسید. در ابتدایی‌ترین سطح، گوگل و سایر موتورهای جستجو باید بتوانند صفحات وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند، رندر کنند و ایندکس کنند. در نتیجه اهمیت چک لیست سئو فنی در میزان دیده شدن سایت شما بسیار زیاد است. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. به عبارت بهتر کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی همانند یک قطب‌نما عمل می‌کند که راه موفقیت سایت را به شما نشان می‌دهد. به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند.

Organic Traffic در سئو چیست؟

ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. سئو کلاه خاکستری ترکیبی از دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. این تکنیک‌ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. در واقع بخش صفر، جایی است که موتورهای جستجو  قادر به درک محتوا هستند که صاحبان سایت تولید می‌کنند و کاربرانی که از طریق نتایج موتور جستجو آن محتواها را می‌بینند. هدف تمامی موتور جستجوها همین است، یعنی نشان دادن مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه به کاربر.

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]

سپس این شاخص‌ها از طریق الگوریتمی تغذیه می‌شود که سعی می‌کند همه داده‌ها را با درخواست شما مطابقت دهد. فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتورهای جستجو وجود دارد که رتبه بندی را انجام می دهد. منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک‌هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می‌شوند رتبۀ سایت به‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند. در سال ۲۰۱۲ میلادی، گوگل دست به به‌روزرسانی بزرگی در الگوریتم خود زد که تحت عنوان «Penguin» شناخته و باعث می‌شود نتوان در لینک‌سازی «تقلب» کرد. این یعنی سایت‌هایی که به شکلی اسپم‌وارانه از لینک‌های گوناگون استفاده می‌کنند به جایگاه چندان بالایی در صفحات نتایج جستجو دست نمی‌یابند.

البته دقت کنید که با زیاد شدن تعداد زیردامنه‌ها و تنوع بالا در موضوعات این ارتباط ایجاد شده و تاثیرگذاری (منفی) آن بیشتر می‌شود. Google ADS بهترین ابزار تبلیغاتی پربازده است که به دلیل هدفمند بودن تبلیغات در آن به محبوب‌ترین ابزار تبلیغاتی اینترنتی بدل شده. ازآن‌پس هرکسی در گوگل سرچ کند خرید کفش شمارا درنتیجه اول مشاهده می‌کند. سئو ویدیوهای یوتیوبی تا حد بسیار زیادی شبیه به فرآیندهایی است که می توانید آنها را در آموزش سئو نیز بیابید. یوتیوب به عنوان 2امین موتور جستجو بعد از گوگل شناخته می شود و توسط گوگل خریداری شده است. بنابراین شکی در این وجود ندارد که سیستم جستجوی آن نیز از همان قابلیت ها و فناوری هوش مصنوعی گوگل استفاده می کند تا انبوهی از ویدیوهای تولید شده در این پلتفرم را مدیریت کند.